Ga naar inhoud


[Scena5] problemen hd


vanas

Aanbevolen berichten

na 2 weken geduld te hebben op gebracht is mijn ontvanger terug in mijn bezit. tot mijn verbazing stel ik vast dat het toestel nog altijd niet in staat is om zelfs de fta HD zenders in te laden. nu wil ik het nog niet hebben over 28,2 fec 12441 want dat kan het toestel ook al niet aan .heeft iemand hetzelde probleem of heb ik gewoon pech?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Invertist
Origineel bericht van: vanas
Na 2 weken geduld te hebben op gebracht, is mijn ontvanger terug in mijn bezit.

Terug in bezit: bedoel je dat deze in reparatie is geweest? Zo ja, wat stond er in het reparatieverslag?

Origineel bericht van: vanas
Tot mijn verbazing stel ik vast dat het toestel nog altijd niet in staat is om zelfs de fta HD zenders in te laden. Nu wil ik het nog niet hebben over 28,2 fec 12441 want dat kan het toestel ook al niet aan. Heeft iemand hetzelde probleem of heb ik gewoon pech?

Weet je zeker dat je antenne(instellingen) juist zijn? Wat voor schotel-LNB gebruik je? Wat je bedoelt met "fec 12441" is mij niet duidelijk: volgens mij verwar je zaken met elkaar!
Heb je de juiste data ingegeven (zie o.a. King of sat)?

Origineel bericht van: vanas
Heeft iemand hetzelde probleem of heb ik gewoon pech?

Ik ontvang met de Scena 5 van zo'n 30 satellieten een groot aantal (FTA) zenders, waaronder HD-zenders. Uiteraard kan de ontvanger dat aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn toestel is (zoals ik niet vermeld heb) stuk gegaan.Er is geen verslag bijgevoegd wat er precies fout is geweest.De verkoper dacht dat het de voeding was.Wat de HD zenders betreft:ITV HD blijft op zwart ondanks dat ik de pids handmatig instel(gevonden op sat4all).Op astra 2b (28,2°E)zijn de bbci te ontvangen.Bij het inladen overschijft altijd het gevonden kanaal.bv bbci 1 vpid 5000 apid 5001 pcrpid 5000 vind hij wel maar als ik bbci 2 wil opslaan is bbci 1 gewist.Ik hoop dat ik nu wel een degelijke uitleg heb gegeven over wat er fout loopt.Alvast bedankt voor de reactie groeten vanas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Tsjaaa.... Ik kan alleen maar zeggen dat ik al de ITV HD en de BBCi kanalen (na handmatig instellen) wel ontvang.

Wat bedoel je met "bij het inladen"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ITV HD zend vaak niets uit, vandaar dat zwarte beeld.

 

Voor de BBC Interactive channels, je moet ze elke keer eerst opslaan voordat je het volgende kanaal zoekt.

 

BTW. De BBCi kanalen zitten nu ook in de fastscan lijst.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: vanas
bedoelt men met een fastscan die van cd of tvvl?

Daar hoef je niet eens een abonnement op te hebben om die te kunnen gebruiken.
Zenders zoeken --> geavanceerd --> snelzoeken
De eerste paar honderd plaatsen van de hoofdlijst zijn dan gevuld met de lijst zoals CD die vastgesteld heeft. Vervolgens maak je zelf favorietenlijsten met de door jou gewenste zenders in de door jou gewenste volgorde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@murdock ik heb nogmaals itv HD handmatig ingesteld op een moment dat er wel een uitzending aan de gang was nl:eng-belarus doch (tot mijn grote spijt) GEEN beeld.IK heb ook een fastscan uitgevoerd maar hier moet ook ik de beelden missen ondanks de 'fta'.Het probleem blijft dat elk kanaal dat ik scan het vorige kanaal wist.satboer zegt ligt aan toestel.Miskoop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...