blitzteam Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ik ben op zoek naar een programma om mijn xp pc eens grondig te cleanen van alle troep die erop staat. Welk programma kan ik het beste gebruiken. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
winwiz Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Format c: ! Zonder gekheid, als je echt eens van alle troep verlost wil zijn, gewoon weer eens opnieuw installeren. Er gaat weer een (snelle) wereld voor je open. Als je het niet wil/kunt/durft kun je eens denken aan CCleaner enzo.... het blijven lapmiddelen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
jacobus Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 evt overbodige troep deinstalleren, crapcleaner draaien en defragmenteren.
Tonskidutch Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 werkt niet want format C:\ kun je niet eens uitvoeren de idee is echter wel de juiste kompleet nieuw installeren kan een hele hoop snelheidswinst en compacter / efficienter OS opleveren maar het is wel een hoop werk dat de doorsnee PC gebruiker enkele uren / dagen kan kosten backup data (foto's, muziek, brieven, etc) backup postbussen (email en adressen) backup licenties en online registraties (je je moet ieder proggie strakkies wel weer kunnen installeren) en dan het geinstalleer en het update/driver service pack gedoe het is OOK indien je geoefende gebruiker / beheerder bent een hele hoop werk. maar verlost van alle troep, ben je dus niet... daar je meteen met patchen en updaten ook weer massa's aan nieuwe troep erop laad die uninstalls kun je achteraf allemaal wissen alsook alle restorepoints kun je gewoon weggooien dus eigenlijk is een goede voorjaarsschoonmaak wetende wat je doet vaak effectiever (met CCleaner en handmatig) ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Satdorus Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ik zou eerst je data goed backupen. En daarna format c: Dan de schijf opdelen in bijvoorbeeld c en d. Waardoor je windows besturingsysteem altijd apart heb van je data. Mocht de pc weer trager worden dan kanl je er windows opnieuw overheen zonder je data kwijt te raken.
winwiz Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Nou, Tonskidutch... Format C: kan inderdaad niet zomaar, maar ik denk dat men wel snapt wat de bedoeling is. Die updates, troep zoals jij het noemt, is nu eenmaal noodzakelijk dat weet je ook. We leven in een gevaarlijke (internet) wereld. Het beste advies is eigenlijk: even wachten op Windows 7! Xp is zo'n beetje uitgerangeerd. Ik weet het er zijn veel mensen die er niet aan willen met allerlei redenen (heeeel veel vooroordelen). Ik heb het trouwens als test bij 2 personen geïnstalleerd op niet al te nieuwe hardware in dualboot met de "verplichting" om het minimaal 1 maand uit te testen (de 30 dagen trial). Ik heb hun meest gebruikte software weer geïnstalleerd waarmee ze dagelijks werken en tot nu toe zijn ze erg enthousiast. Je moet er alleen even doorheen Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Stepdriver Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Heel simpel: koop 2 harde schijven, zet er op 1 een compleet werkend systeem en kloon deze naar de andere harde schijf. Heb je gesodemieter met programma's en dergelijke virussen, kun je zo terug naar je basis zonder de hele avond kwijt zijn aan installeren.
Poetsdoekje Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Citaat: dus eigenlijk is een goede voorjaarsschoonmaak wetende wat je doet vaak effectiever effe off topic In oktober? on topic again En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Tonskidutch Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 als jij zo'n avatar hebt en zo'n nickname zou je elke maand een voorjaarsschoonmaak moeten willen doen... maar je mag ook de spinnenwebjes van afgelopen zomer poetsen it was only a figure of speech. o jee nu schrijft er beslist iemand dat speech weer niks te maken heeft met schrijven ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch als jij zo'n avatar hebt en zo'n nickname zou je elke maand een voorjaarsschoonmaak moeten willen doen... maar je mag ook de spinnenwebjes van afgelopen zomer poetsen it was only a figure of speech. o jee nu schrijft er beslist iemand dat speech weer niks te maken heeft met schrijven ciao nog erger, speach en speech is verschillend dus it was only a figure of speach. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen