fdm Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Hallo, Ik heb 2 modems: één KPN Experia, SX551 van Siemens. Deze lijkt alleen voor KPN te zijn. Weet iemand hoe ik er een nieuwe firmware op kan zetten zodat ik hem in Belgie kan gebruiken? De andere is een Philips CIA6720NB/18, grijs met wit kapje. Deze staat in Update mode: de ONLINE en WL lampjes knipperen en er is niets mee te doen. Als ik op 192.168.2.1 kijk, vraagt hij een firmware. Ik heb de juiste, maar het modem wil zo niet updaten. Weet iemend hoe ik het modem weer in de gewone funktie krijg? Alvast bedankt. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
Gast Mimisiku Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Router gaat niet lukken. KPN heeft een eigen loader en het wachtwoord daarvoor geven ze niet vrij. Een nieuwe ADSL+ router modem kost niks meer dus dat kun je snel vervangen...
fdm Geplaatst: 18 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2009 Bedankt voor jouw antwoord, maar ik vind het zonde om alles weg te gooien. Dat ding is nog vrij nieuw. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
EL PIÑO Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Die Experiabox (hoe je daar ook aangekomen bent in België) is niet van jou maar van KPN. Als je er een abonnement afsluit krijg je dat ding in bruikleen. Die hoeft dus niet weg maar mag terug naar KPN. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Ou-Tannu Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 niet altijd.. er zijn series die ze niet terug willen :') Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
espada Geplaatst: 19 januari 2010 Geplaatst: 19 januari 2010 Ik heb hier ook nog een Siemens SX551 van KPN liggen die ze destijds niet meer terug wilden hebben. Door een draadje op adslforum ben ik er afgelopen week eens mee gaan spelen. Als resultaat daarvan ben ik inmiddels weer zelf heer en meester over dit modem. Jammer genoeg ondersteund deze box geen RFC1483, waardoor ik hem nog altijd niet los voor mijn Telfort abbo kan gebruiken en ik mijn oude speedtouch moet blijven gebruiken. De mogelijkheden zijn met de ofiiciele firmware echter uitgebreid genoeg. Beter als mijn oude speedtouch... Hoe werkt het? Kijk even naar de info van Elight op ADSL forum. (even doorlezen tot en met pagina 4) Zoals je dan ziet moet je gebruik maken van de firmware 1.06 voor de SX551. Deze download je op de site van siemens de 1.06 firmware voor de SX551. Jawel, het betreft een zweedse update die na de eerste opstart ook gewoon nederlands spreekt. Recoverymode bereik je door het modem uit te zetten en in te schakelen met ingedrukte reset toets. Deze na inschakelen 3x achter elkaar indrukken en de login gegevens gebruiken die gepost zijn door Elight. Let wel, het is oudere fw. Uiteraard e.e.a. uitvoeren op eigen risico, dat hoef ik neem ik aan niet te vertellen. Maar verkeerd laden gaat volgens mij eigenlijk niet. Ik heb meerdere versies getest ook van andere modems zoals genooemd. Als het daardoor 'fout' ging bleef de sx551 in recovery mode steken of was via 3x reset er gewoon in te plaatsen. Als je van KPN fw afkomt is het BRN4519JW Later met een verkeerde update gespeeld? Gebruik dan BRNSX551G Ik vermoed dat het modem als je deze nog op het kpn netwerk hebt hangen dat deze dan weer bijgewerkt wordt volgens de laatste fw van KPN, maar dat kan ik niet proberen. Nou ja, heb je er 1 over en wil je zelf ermee spelen bij een andere provider met ondersteund protocol, dan werkt dit echt prima. Als het je lukt (en dat gaat het), dan zie je dit scherm verschijnen. Veel plezier met een standaard SX551 Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen