Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dus een vraag over zo'n koppeling:

3026uc1.jpg

Zoals te zien is zit de scheiding (vaste moer) niet in het midden. Nu kom ik uit de meet- & regeltechniek, en daar worden soortgelijke koppelingen gebruikt in de pneumatiek en hydrauliek.

Ze heten dan schotkoppeling, er zit een moer bij en je gebruikt ze bijvoorbeeld in montageborden/doorgangen.

Ik was zelf van plan om binnenkort nieuwe bekabeling van de schotel naar binnen te trekken, en had bedacht om dan daar waar de kabels het huis binnen gaan komen deze koppelingen in een metalen plaat te monteren, en deze plaat te aarden.

Echter.... Nergens zie ik deze koppelingen met moer te koop zijn, sterker nog: ik zie nergens dat zulke moeren zelfs ook maar los te koop zijn.

Is mijn aanname dat dit bedoeld is als schotkoppeling niet correct? En als dat zo is, waarom zit die vaste moer niet in het midden? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Maar waarom zijn ze niet los te koop? En ook blijft nog steeds de vraag openstaan waarom die vaste moeren op die koppelingen niet in het midden zitten. confused

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Die schroefdraad is een beetje apart en niet metrisch crazy

Het is 3/8-32 UNEF draad. En dat die moer uit het midden zit geeft inderdaad aan dat het bedoeld is als schotkoppeling.
Maar nog steeds geen antwoord waar die moeren te koop zijn. Ik ben toch niet de eerste die die moeren zoekt?
En om daar nou een switch voor te ontmantelen...

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

je koopt soms die koppelings met moer en zonder, maar er worden ook aardings blokken verkocht diie met 1 of meerdere koppelings leverbaar zijn, kijk maar eens bij de duitser uit enschede begint met c

Geplaatst:
Origineel bericht van: 44piet
je koopt soms die koppelings met moer en zonder, maar er worden ook aardings blokken verkocht diie met 1 of meerdere koppelings leverbaar zijn, kijk maar eens bij de duitser uit enschede begint met c

Ik had nog een bestelling bij die club lopen (die al naar mij onderweg is), en een heel aardige medewerker waar
ik net mee gebeld heb stuurt twee van die aardingsblokken (zonder extra verzendkosten) naar me toe.
En met die blokken heb ik dus geen moeren meer nodig.

Goeie tip, 44piet!

vGnp

Satlook Digital NIT

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Ik was zelf van plan om binnenkort nieuwe bekabeling van de schotel naar binnen te trekken, en had bedacht om dan daar waar de kabels het huis binnen gaan komen deze koppelingen in een metalen plaat te monteren, en deze plaat te aarden.

vGnp

Bedenk wel, dat je door zo'n aarding problemen kunt krijgen met aardlussen, en daardoor brom in beeld en/of geluid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Bedenk wel, dat je door zo'n aarding problemen kunt krijgen met aardlussen, en daardoor brom in beeld en/of geluid.

Cees, daar ben ik me terdege van bewust. Ik ben dan ook van plan het zo op te stellen dat de kans daarop minimaal is.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

als je op een plaats de aard verbinding maakt - 1 aardpen- geen lus dus dan wekt de hele opstelling beter, Het beeld op de tv is nog scherper diseqc commando`s werken beter, en je voert statische stroom af , waardoor ontvangers rebooten . Ik hoef niet te vertellen dat de spannings piek beveiliging er wel bij moeten, en alleen de mantel aarden

• Moderator
Geplaatst:

Als je maar een "schone" aarde gebruikt!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Jij hebt er geen ervaring mee dat is duidelijk. en woorden als onzin en larie dat is beledigend

Geplaatst:

Ook ik vind dat men hier zeeeer vaak geen respect toont!

"Ongemerkt wordt men steeds asocialer"

Je kunt het oneens zijn met een ander, maar typeringen zoals ik

ze op het board tegenkom zijn vaak ronduit onbeschoft.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

met je 11111 berichten heb je wel bewezen dat je alleen maar achter de computer zit, en ik heb inderdaad de coax geaard en de satantenne instalatie ook.(gescheiden) , en sindsdien heb ik geen diseqc problemen meer , want om te werken moet dat zwakke signaaltje wel terug kunnen.althans de massa, en als er veel ontvangers tegelijk bezig zijn , is de kortste weg de beste , En de beeldkwaliteit was op een phillips crt dolby dig bb een stuk beter de achtergrond werd strak,waarom? omdat er geen stroom terug door de folie en of mantel hoeft , van diverse sterkten. en kunnen dus ook niet storen. wat denk dat zon ferriet magneet doet die stabiliseerd ook de draaggolf die door storing in de kabel komt. ook onzin en larie . het citeren van derden bewijst niet U gelijk mvg 44piet

Geplaatst:

het digitale signaal gaat/komt met de zelfde sat ,schotel .lnb en caox in huis als analoog alleen is er een digitale stream in de vorm van pakketjes in verpakt, en wat stoorde in analoog doet het ook in digitaal alhoewel daar een zekere reperatie kan plaatsvinden, door de fec/rate maar kom je daar boven is het ook uit met de pret. En ga zo door mijn vriend. Dat je niet begrijpt waar het om ging is jou gebrek En voor rest laat ik het maar zo , want zoals het altijd was zal het bij jou ook altijd wel blijven. groeten van 44piet

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: 44piet
het digitale signaal gaat/komt met de zelfde sat ,schotel .lnb en caox in huis als analoog alleen is er een digitale stream in de vorm van pakketjes in verpakt, en wat stoorde in analoog doet het ook in digitaal alhoewel daar een zekere reperatie kan plaatsvinden, door de fec/rate...En voor rest laat ik het maar zo

Ohh....ik leer nog wat op mijn oude dag :D
En dat laatste zou ik maar doen voor je meer....vertelt, bedankt nog voor de les wink
het gaat niet erom of ik het vakjargon wel of niet beheers ,en of ik het juist zeg Want de wetenschappelijke grond van hoe het of iets functioneerd met de diverse processen is nog veelal theorie en men kan er even mee verder er wordt steeds weer wat nieuws ontdekt, waardoor het net even weer anders is Het is de manier waarop jij denkt dat je de uitvinder bent van satelliet of de hele elektronica ,en hoe je reageert op anderen en dat getuigd niet van de fijnste opleiding of wijsheid. maar om dirty harry te citeren ``you`re a legend in your own mind`` kan ik niet laten, ps wikipedia is pas uitgeroepen als weinig betrouwbaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen