Con Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Vandaag is de beslissing gevallen na het zoveelste drama met mijn Arion. Ik ga voor de 7025. Nu kan ik een 7025 kopen inclusief HD, bv 250 MB heeft al gauw een meerprijs van € 90,00. Terwijl een HD van 1 TB ook zoiets kost tegenwoordig. Wie kan daarin adviseren en moet je nog eisen stellen aan merk ten aanzien van bijvoorbeeld het geproduceerde geluid. Of koop je bij de DM-leveranciers fluisterstille HD's? In stille verwachting. . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Inmiddels gelezen dat harddisk van 5400rpm de voorkeur heeft ivm warmte-ontwikkeling. Dat beperkt erg de keuze of is de voeding tegenwoordig voldoende om een harddisk van 7200rpm toe te passen? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
fransken Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 een ide 2,5 laptop schijf erin minder warmte en geluid en zeker bij een dreambox minder stroom gebruik XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
hemertje Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 ik zou voor een WD Multimedia schijf gaan, die heb je tot 2T tegenwoordig dacht ik DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Laverda Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 2TB IDE schijven??? Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Tonskidutch Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 zie deze waar ik al wat mogelijkheden gaf lijkt een beetje knutselen maar een sata in ide gaat best. tevens is sata tegenwoordig groter (capaciteit) en goedkoper ciao Our Darkness Anne Clark
peter-nmgn Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 makkelijkste is om een 'gewone' EIDE hdd (pata) in te bouwen. wd 250 gb voor 59,95 7200 of 5200 t ... maakt niet uit Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Con Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch zie deze waar ik al wat mogelijkheden gaf lijkt een beetje knutselen maar een sata in ide gaat best. tevens is sata tegenwoordig groter (capaciteit) en goedkoper ciao Ik had dus duidelijk mijn huiswerk niet goed gedaan maar heb ook niet zo'n bijzonder goede ervaring met de zoekfunctie alhier. Inmiddels de hele lijst intensief doorgenomen en ben inmiddels al zo'n 6 uur aan het surfen geweest naar de voor mij juiste schijf en ben er nog totaal niet uit, wat een gemartel. Ik zal melden wanneer het ei is gelegd en waarom. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
JanC Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Heb in een aantal DM's 7025+ een 2Tb HD ingebouwd (WD Caviar Green WD20EADS. Omdat het formateren in de DM niet lukte, in een PC EXT2 geformateerd met Paragon Partition Manager (hoewel elk ander partitie pakket dat zal kunnen doen). Een SATA IDE converter van ***geen-reclame*** (11,18 euri's) erop en dan zien dat je bijna 1000 uur kunt opnemen! XTrend ET 10K, 2 Tb HD, OpenPli 6.1
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 heb al effe gezocht maar wat is het voordeel van ext2 als ext3 op dreambox standaard is en op linux al ext4 beschikbaar is? ciao Our Darkness Anne Clark
Catastrofus Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch heb al effe gezocht maar wat is het voordeel van ext2 als ext3 op dreambox standaard is en op linux al ext4 beschikbaar is? ciao Tussen ext2 en ext3 zit niet zoveel verschil hoor, afgezien van de journalling die in ext3 zit. Dus als bij een dm ext2 werkt waarom zou je dan naar ext3 overstappen? Er vanuit gaande dat zo'n dm niet zomaar wordt uitgezet met de knop aan de achterkant... Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Er vanuit gaande dat zo'n dm niet zomaar wordt uitgezet met de knop aan de achterkant... Gert. juist maar dat laatste boeit me ivm met wel de stekker / knop bedienen ? ciao Our Darkness Anne Clark
Gast MiLo Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 ext2 schrijft sneller vanwege het ontbreken van een 'journal'. Handig als je veel opnames gelijktijdig wil draaien (8 ofzo...) ext3 kan beter tegen stroomuitval. Wat zo ongeveer betekent dat je dan wat minder film kwijtraakt, en dat de kans dat je daarna een fsck moet gaan doen veel kleiner is.
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 oké dank je wel Milo voor je heldere uitleg dan is dat duidelijk voor mij (ik weet het, weten onze huisbewoners dat ook?) ciao Our Darkness Anne Clark
Con Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: JanC Heb in een aantal DM's 7025+ een 2Tb HD ingebouwd (WD Caviar Green WD20EADS. Omdat het formateren in de DM niet lukte, in een PC EXT2 geformateerd met Paragon Partition Manager (hoewel elk ander partitie pakket dat zal kunnen doen). Een SATA IDE converter van ***geen-reclame*** (11,18 euri's) erop en dan zien dat je bijna 1000 uur kunt opnemen! Hoewel ik al per PM een vraag heb gesteld voor de leverancier van de converter blijf mij wel boeien hoe je dan een HD formateert. Onder Windows snap ik dat wel maar moet dit geschieden onder Linux? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen