Catastrofus Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: JanC Heb in een aantal DM's 7025+ een 2Tb HD ingebouwd (WD Caviar Green WD20EADS. Omdat het formateren in de DM niet lukte, in een PC EXT2 geformateerd met Paragon Partition Manager (hoewel elk ander partitie pakket dat zal kunnen doen). Een SATA IDE converter van ***geen-reclame*** (11,18 euri's) erop en dan zien dat je bijna 1000 uur kunt opnemen! Hoewel ik al per PM een vraag heb gesteld voor de leverancier van de converter blijf mij wel boeien hoe je dan een HD formateert. Onder Windows snap ik dat wel maar moet dit geschieden onder Linux? HG CC Even hangen aan je windows peecee als slave en dan van je, zojuist gedownloade knoppix ceedee, booten en vervolgens, onder knoppix, een format er op los laten. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 dat hoeft niet percee met een knoppix cede dat kan ook met een echte geïnstaleerde versie van linux op PC (ik blijf het proberen aan te bevelen) en met FS-drivers in windows zelf gaat ext3 ook door de disk eraan te hangen en de diskmanager te gebruiken (dus zoek je op fsdrivers en instaleert die, natuurlijk van een betrouwbare website... want steeds meer websites bieden ook dat wat je zoekt maar hebben hem lekker geinfecteerd) ciao Our Darkness Anne Clark
Catastrofus Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch dat hoeft niet percee met een knoppix cede dat kan ook met een echte geïnstaleerde versie van linux op PC (ik blijf het proberen aan te bevelen) en met FS-drivers in windows zelf gaat ext3 ook door de disk eraan te hangen en de diskmanager te gebruiken (dus zoek je op fsdrivers en instaleert die, natuurlijk van een betrouwbare website... want steeds meer websites bieden ook dat wat je zoekt maar hebben hem lekker geinfecteerd) ciao Ja dat weet ik wel maar daar willen de meeste mensen niet aan, zelfs niet in dual boot. Ik gebruik ook Gentoo op m'n werklaptop en daar kan ik alles mee, behalve de umts-kaart daarvoor moet ik (helaas) terug naar Windows. Meestal is het dan handig voor diegenen om wellicht een live-ceedee (knoppix, gentoo) te gebruiken om iets ext<2|3> geformateerd te krijgen. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 begrijp het... maar dan mag je aannemen dat een windows proletariër eerder niets weet te vinden in een boot met knoppix of livesuse etc dan raad ik echt de fsdrivers aan als windows part time noob installeren en dan computer beheer disk management gevonden media formateren op ext3 maar dan moet de doorsnee burger ook nog dat medium aan de interne poorten hangen dat zal lachen worden bij menig iphone gebruiker heb zelf (schreef ik al ergens) de sharkoon sata/ide 2,5 en 3,5 inch dockingstation naar USB 2.0 daarvoor (werkt op windows en linux) er zijn ook andere opties zoals een ide to usb / of / sata to usb adapter effe zonder gekheid menig forumlid weet wat er kan... de zoekende nieuwe leden of lezers willen richtingen vinden waar verder mee te gaan werken. ( dus geen kritiek aan jou Catastrophus of toch f) ciao Our Darkness Anne Clark
Gast MiLo Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: JanC Omdat het formateren in de DM niet lukte Wat is het probleem dan eigenlijk? Hij kan 'm lezen en schrijven, dus formatteren zou ook moeten lukken.
JanC Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 @Milo: De box zag wel een HD, echter formateren lukte op de 1 of andere manier niet. Niet onder PLI, noch onder Gemini. Er verscheen een boodschap, weet niet meer welke. Opgelost door de hd's in een PC met Paragon te formateren, toen in de DB en het probleem was opgelost. Jan XTrend ET 10K, 2 Tb HD, OpenPli 6.1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen