the boss Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Ik heb nu 2 dingen veranderd hier,weet niet of het er wat toe doet. Heb media/usb toegevoegd, hdd en cf stonden er al in. En heb de gui gerestart,en nu dus epg tot dinsdag ongeveer. Schijnt te werken nu dus,had alleen het bestandje van milo 08.r6 geinstaleerd. Maar even kijken of het morgen autom. gaat of dat ik eerst weer de gui moet herstarten. Grz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
aardbeì Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: the boss Ik heb nu 2 dingen veranderd hier,weet niet of het er wat toe doet. Heb media/usb toegevoegd, hdd en cf stonden er al in. de plugin zo ie nu in elkaar zit doet het op niet gepatchte images (alles behalve Milo en PLi) inderdaad niet als een van die 3 dir's ontbreekt. 't zou me dus verbazen als ie het morgen niet gedaan heeft voor je zeg maar mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
aardbeì Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 ik heb hier trouwens een boot.py die het volgens mij zou moeten doen, ondanks het ontbreken van directories en het plaatsen van epg_new.dat in /tmp wilde 'm niet eerder plaatsen omdat 't er op leek dat ie niet functioneerde maar dat wijt ik nu definitief aan de plek van epg_new.dat die me nog niet bekend was ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je die ook eens willen testen zonder dat je de link naar /tmp hebt (en dus ook je /media/cf er niet is)? boot.py vindt je in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport mvrgr boot.zip 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Rytec Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: aardbeì ik heb hier trouwens een boot.py die het volgens mij zou moeten doen, ondanks het ontbreken van directories en het plaatsen van epg_new.dat in /tmp wilde 'm niet eerder plaatsen omdat 't er op leek dat ie niet functioneerde maar dat wijt ik nu definitief aan de plek van epg_new.dat die me nog niet bekend was ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je die ook eens willen testen zonder dat je de link naar /tmp hebt (en dus ook je /media/cf er niet is)? boot.py vindt je in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport mvrgr OK, volgende getest: Gemini 4.4 geïnstalleerd Dan de ipk's python zlib, compression en html via /tmp en filemanager van gemini geïnstalleerd. Ook xmltv plugin via /tmp en filemanager erop gezet. Daarna de boot.py van Aardbei over de bestaande boot.py gezet van de xmltv plugin. Enigma2 herstart en de EPG plugin gestart. Na een dik kwartier was ie klaar met de grootste file. Enigma2 werd herstart en daarna waren de zenders gevuld met epg. Dus conclusie is dat het op gemini op deze manier prima werkt. Ik maak hiervan ook een nota en zal die ook ter beschikking stellen als naslagwerk. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 In de volgende release zit komt ook een verbeterde boot.py, ik heb er nog wat grotere wijzigingen in zitten die Enigma om zeep kunnen helpen dus die wil ik eerst goed testen.
Littlesat Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Is er verder bij de plugin geen progressiebar te maken. Zodat je een beter gevoel krijgt hoe lang het duurt voordat alles is ingelezen?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Rytec Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ik heb op m'n site bij de xmltv plugin ook een bestand gemini_additions.zip geplaatst met wat uitleg hoe je de plugin nu in Gemini kunt installeren. Hopelijk is het nuttig. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: Littlesat Is er verder bij de plugin geen progressiebar te maken. Zodat je een beter gevoel krijgt hoe lang het duurt voordat alles is ingelezen?? Mijn streven is om hem uiteindelijk helemaal in de achtergrond te krijgen. Dus dat je gewoon de box kunt blijven gebruiken voor opnames enzo terwijl de EPG binnendruppelt.
Gast pieterg Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Mijn streven is om hem uiteindelijk helemaal in de achtergrond te krijgen. Dus dat je gewoon de box kunt blijven gebruiken voor opnames enzo terwijl de EPG binnendruppelt. kijk eens in de dvdburn plugin, die maakt gebruik van background jobs, om de boel buiten de python reactor te houden, maar wel te kunnen monitoren. Zie Components.Task
Gast MiLo Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Wat ik zo zie is dat die altijd een extern proces start. Da's nou net het probleem - alleen al de extra Python interpreter en XML libs enzo vreten dan tussen de 5 en 10 MB RAM op, en da's nergens voor nodig. Ik wil 'm in dezelfde interpreter draaien, want die heeft 95% van de benodigde spullen al geladen, maar op een andere thread. En dat hebben ze nou net geblokkeerd in Enigma2.
Gast pieterg Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 ja, op die manier een extra python proces starten is inderdaad duur. Ik veronderstelde dat de xmltv conversie routines c(++) waren (zie db_epg), maar als dat in python gebeurt zal er inderdaad een andere oplossing moeten komen.
Gast MiLo Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ik zat eigenlijk te denken om de reactor te "misbruiken" door hem een filehandle te geven die altijd readable is, en er niet van te lezen. Dan heb ik een soort "idle" routine, en kan ik telkens een stukje xml processen. Dat lukt wel met veelvuldig gebruik van het o zo handige "yield".
fransken Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: Rytec Origineel bericht van: aardbeì ik heb hier trouwens een boot.py die het volgens mij zou moeten doen, ondanks het ontbreken van directories en het plaatsen van epg_new.dat in /tmp wilde 'm niet eerder plaatsen omdat 't er op leek dat ie niet functioneerde maar dat wijt ik nu definitief aan de plek van epg_new.dat die me nog niet bekend was ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je die ook eens willen testen zonder dat je de link naar /tmp hebt (en dus ook je /media/cf er niet is)? boot.py vindt je in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport mvrgr OK, volgende getest: Gemini 4.4 geïnstalleerd Dan de ipk's python zlib, compression en html via /tmp en filemanager van gemini geïnstalleerd. Ook xmltv plugin via /tmp en filemanager erop gezet. Daarna de boot.py van Aardbei over de bestaande boot.py gezet van de xmltv plugin. Enigma2 herstart en de EPG plugin gestart. Na een dik kwartier was ie klaar met de grootste file. Enigma2 werd herstart en daarna waren de zenders gevuld met epg. Dus conclusie is dat het op gemini op deze manier prima werkt. Ik maak hiervan ook een nota en zal die ook ter beschikking stellen als naslagwerk. telt dit ook voor newnigma 2.8 op een DM8000 XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Rytec Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Heb ik nog niet getest op newnigma image. proberen zou ik zeggen. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
aardbeì Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: fransken Origineel bericht van: Rytec Origineel bericht van: aardbeì ik heb hier trouwens een boot.py die het volgens mij zou moeten doen, ondanks het ontbreken van directories en het plaatsen van epg_new.dat in /tmp wilde 'm niet eerder plaatsen omdat 't er op leek dat ie niet functioneerde maar dat wijt ik nu definitief aan de plek van epg_new.dat die me nog niet bekend was ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je die ook eens willen testen zonder dat je de link naar /tmp hebt (en dus ook je /media/cf er niet is)? boot.py vindt je in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/EPGImport mvrgr OK, volgende getest: Gemini 4.4 geïnstalleerd Dan de ipk's python zlib, compression en html via /tmp en filemanager van gemini geïnstalleerd. Ook xmltv plugin via /tmp en filemanager erop gezet. Daarna de boot.py van Aardbei over de bestaande boot.py gezet van de xmltv plugin. Enigma2 herstart en de EPG plugin gestart. Na een dik kwartier was ie klaar met de grootste file. Enigma2 werd herstart en daarna waren de zenders gevuld met epg. Dus conclusie is dat het op gemini op deze manier prima werkt. Ik maak hiervan ook een nota en zal die ook ter beschikking stellen als naslagwerk. telt dit ook voor newnigma 2.8 op een DM8000 die boot.py zowiezo, de plugin zet tegenwoordig z'n epg_new.dat in /tmp, daar houdt de originele boot.py geen rekening mee 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen