Ga naar inhoud


IPBOX 9000 HD (Plus) vraagjes mbt .tot aankoop


Offshore

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een IPbox9000HD aan te schaffen.

Eerste instantie was de keus op een DM8000 gevallen maar omdat deze A:budgetair te duur zijn en B: sporadisch te leveren zijn. Dan maar een alternatief en ik denk persoonlijk dat de IPbox niet onder doet t.o. een DM.

Toch nog wat vraagjes voordat ik overga tot aankoop wellicht dat jullie mij hierin kunnen antwoorden.

Ik ben van plan om 2 tuners te gebruiken (1xDVB-S2 en 1xDVB-C)

de DBV-S2 zou ik evt.willen gebruiken met een CI module icm. S3 kaartje CDNL en de 2e tuner DVB-C icm. kaartlezerslot (bijv. met CCcam of mgcamd) voor de locale kabelboer.

Ik heb nu een dbox-II staan welke verhuist naar boven (2eTV) en deze zou willen gebruiken alszijnde cardserver, is dit mogelijk en zo ja kan ik dan ook HD content opnemen via de kabel?

Kun je per provider aangeven welke kaart(lezer) je wilt gebruiken?

Kun je ook meerdere kanalen tegelijk opnemen via DVB-C?,

Ik weet het is geen vergelijk maar de Dbox-II is hier niet toe instaat en ik weet dat bijv. NewCs dit niet ondersteunt wellicht is dit nu wel reeds mogelijk.

zoals je ziet een aantal vragen waar ik nog mee zit.

Mochten jullie deze positief kunnen beantwoorden en toelichtten dan geloof ik dat ik iemand hier in huis blij kan maken met deze box. :-) :-)

(inclusief mijzelf natuurlijk ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Offshore,

 

Ja zou moeten werken. Wanneer je een DVB-C tuner in de ipbox bijprikt, kan het zijn dat je een nieuwe image moet flashen om de box de tuner te laten herkennen. Ik kan zelf twee kanalen van m´n DVB-T tuner opnemen, zoland die maar op dezelfde frequentie zitten (Ik zou denken dat de dbox2 dat ook moet kunnen).

 

Het gaat ook nog goed als je twee gecodeerde kanalen op wilt nemen. Dat kunnen er twee van dezelfde tuner (op één frequentie) of twee van vershillende tunesr zijn. Ik weet niet of het met de omschreven configuratie zou lukken om nog meer in één keer op te nemen, maar daar zou ik niet van uit gaan.

 

Het is niet nodig om moeilijk te doen met het instellen van welke kaart bij welke tuner hoort. De tuner zorgt er alleen voor dat de stream in het apparaat komt, daarna kan die stream op verschillende manieren gedecorrdeerd worden. Je kan je CI module gebruiken, maar met een image van NLB of Sifteam kan je ook de ingebouwde cardreaders gebruiken.

 

Je can je dbox2 as server gebruiken. Let wel op dat het een beetje knutselen is om de 9000 met cccam samen te laten werken. Het gaat al makkelijker als je newcs gebruikt, dan kan je kiezen welke box je als server gebruikt.

 

Groet,

Pajarin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...