Ga naar inhoud


Nieuwe smartkaart op komst de Multiroom kaart.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Er komt een nieuwe smartkaart de Multiroom kaart die via de dealers verkrijgbaar zal zijn eind oktober samen met een originele Mediaguard ci module gaat die € 79 kosten.

Samen met een Flips SD ontvanger 129 euro.

 

De kaart heeft ook een andere kleur en is als tweede of derde smartkaart te gebruiken in het nieuwe Multiroom concept van CDS.

De kaart moet dan gekoppeld worden aan een origineel CDS abo.

De kaart kan door de dealers eenvoudig geaktiveerd worden en is dan gelijk bruikbaar.

 

Op dit moment kost een ci module plus smartkaart zo ongeveer € 129. laugh

 

Bron: in eigen woorden wat er op een sat magazine staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja, nog steeds erg prijzig vanwege de verplicht CI module. Jammer dat ze zelf smartwi niet gaan aanbieden.

 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat begrijpen we ook wel maar hoe werkt dat multiroom principe?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
en dan hoef je afhankelijk van je abbo niet nog eens 1€ of 2€ per maand per extra kaart te betalen?

En krijg je ongelimiteerd alle paketten erop?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
ja dat begrijpen we ook wel maar hoe werkt dat multiroom principe?


Volgens mij is het geen principe gewoon een nieuw concept en de naam van de nieuwe abonnementen is Multiroom.
En er zit dacht ik geen verschil met de huidige 2e en 3e kaart alleen de aankoop wordt dan goedkoper.

Overigens veranderd er niets aan de prijzen van de huidige Multiroom abonnementen.
Misschien zelf even daar gaan lezen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel aan mij liggen maar ik kan er weinig van maken.

 

Er staat op die andere site dat de multiroom prijzen hetzelfde blijven. Ook staat er nergens dat je nu bijv wel de film1/sport1 zenders op deze 2e kaart krijgt.

 

In mijn ogen is dit gewoon hetzelfde concept wat ze nu hanteren alleen heeft de smartcard een andere opdruk gekregen. Goedkoper is het dus ook niet. Een rare marketing stunt misschien.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx

In mijn ogen is dit gewoon hetzelfde concept wat ze nu hanteren alleen heeft de smartcard een andere opdruk gekregen. Goedkoper is het dus ook niet. Een rare marketing stunt misschien.

Dat kan ik mij niet voorstellen. Er zal op zijn minst andere info in de chip zitten die herkenbaar maakt dat het om een multiroom gaat en niet om een hoofdkaart. Die kaart verdwijnt in de decoder, dus alleen een ander design erop lijkt me dwaas. Er zal wel iets bijzonders met die kaart zijn, waardoor ze bijvoorbeeld moeilijker te ruilen zijn tegen een TVV-kaart.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Codx

In mijn ogen is dit gewoon hetzelfde concept wat ze nu hanteren alleen heeft de smartcard een andere opdruk gekregen. Goedkoper is het dus ook niet. Een rare marketing stunt misschien.

Dat kan ik mij niet voorstellen. Er zal op zijn minst andere info in de chip zitten die herkenbaar maakt dat het om een multiroom gaat en niet om een hoofdkaart. Die kaart verdwijnt in de decoder, dus alleen een ander design erop lijkt me dwaas. Er zal wel iets bijzonders met die kaart zijn, waardoor ze bijvoorbeeld moeilijker te ruilen zijn tegen een TVV-kaart.


scenario1: ze willen voorkomen dat men de kaartje verkoopt. Het zal een stuk lastiger worden want dat kaartje is niet meer als hoofdkaart te gebruiken. Dat betekend dus meer inkomsten voor hun.

scenario2: Ze gaan mogelijk in de toekomst iets doen met box koppeling (?)

Hoe dan ook, die zie op dit moment nog geen voordelen voor de klant.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat kan ik mij niet voorstellen. Er zal op zijn minst andere info in de chip zitten die herkenbaar maakt dat het om een multiroom gaat en niet om een hoofdkaart. Die kaart verdwijnt in de decoder, dus alleen een ander design erop lijkt me dwaas. Er zal wel iets bijzonders met die kaart zijn, waardoor ze bijvoorbeeld moeilijker te ruilen zijn tegen een TVV-kaart.

 

Die snap ik dus even niet.

 

TV via de sateliet is volgens mij nog altijd 1 richtings verkeer.

En CD kan dus nooit zien of die kaart in Nederland is of b.v in Belgie.

 

De enige manier om die twee met elkaar te koppelen.

Zou kunnen gebeuren middels een module/ontvanger met wifi/bedraade netwerk mogelijk heden die onderling met elkaar gelinkt zijn/worden.

 

Maar goed zulke module's en ontvangers zijn natuurlijk al langere tijd op de markt.

 

 

 

 

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alventali

[Die snap ik dus even niet.

TV via de sateliet is volgens mij nog altijd 1 richtings verkeer.
En CD kan dus nooit zien of die kaart in Nederland is of b.v in Belgie

Conclusie: puur en alleen een ander multiroomdesigntje op de kaart? eloof je dat zelf? confused
Ik verwacht dat die multiroomkaart ook technisch (chip) gaat verschillen van de hoofdkaart.
misschien kun jij nu even niet verzinnen hoe (Ik evenmin.), maar voor een ander kleurtje zal die multiroomkaart vast niet in productie worden genomen. Hoofdkaart en multiroom worden op een bepaalde manier aan elkaar gekoppeld, en dat zal vast niet alleen administratief zijn, want dat is nu ook al zo.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Er komt een nieuwe smartkaart de Multiroom kaart die via de dealers verkrijgbaar zal zijn eind oktober samen met een originele Mediaguard ci module gaat die € 79 kosten.
Samen met een Flips SD ontvanger 129 euro.

De kaart heeft ook een andere kleur en is als tweede of derde smartkaart te gebruiken in het nieuwe Multiroom concept van CDS.
De kaart moet dan gekoppeld worden aan een origineel CDS abo.
De kaart kan door de dealers eenvoudig geaktiveerd worden en is dan gelijk bruikbaar.

Op dit moment kost een ci module plus smartkaart zo ongeveer € 129. laugh

Bron: in eigen woorden wat er op een sat magazine staat.


De losse kaart verkoop wordt dus niet duurder, die was al 79 euro, je krijgt er alleen een 'gratis' CI bij geleverd.
Een andere kleur kaart is overigens niets nieuws, dat is bij de seca1 kaart 2x en bij de seca2 kaart 3x gebeurd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bos utp kabel kost geen 79 euro smile

 

Even zonder gekheid als je 4 kamers hebt kost je dat dus ruim 300 euro en dan moet je ze ook nog voorzien van tuners + satkabel... als je kabeltv beschikbaar hebt is de keuze snel gemaakt.

 

@alventali: helemaal mee eens, CDS kan niet zien of ik die extra kaart nu in mijn eigen huis in een tuner stop of ergens in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...