Ga naar inhoud


webinterface van router openen


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een WLAN router die ik heb geconfigureerd zonder DHCP server. Dit wil dus zeggen dat mijn PC en laptop een IP hebben wat door het modem wordt bepaald (10.0.0.x)

De WLAN router is via een utp kabel verbonden met het modem.

De PC is via utp verbonden met de WLAN router en de laptop via WLAN. De router heeft nu geen eigen IP omdat DHCP is uitgeschakeld. Hoe kan ik nu in de webinterface van de router komen als deze geen IP heeft?

 

Ik kan me herinneren dat wanneer ik DHCP op de router

inschakel de laptop en PC een ip krijgen in de range van 192.168.1.x

 

Dan kan ik de webinterface openen via 192.168.1.2

Nu werkt dat dus niet.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja, dat weet ik.

Als ik ipconfig intyp dan krijg ik als gateway 10.0.0.138

 

Dit is het ip van het modem. Daar kom ik dus niet verder mee.

In het ipconfig scherm staat geen enkel ip adres uit de range 192.168.x.y

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
ja, dat weet ik.
Als ik ipconfig intyp dan krijg ik als gateway 10.0.0.138

Dit is het ip van het modem. Daar kom ik dus niet verder mee.
In het ipconfig scherm staat geen enkel ip adres uit de range 192.168.x.y

mvg,
The Iron Maiden


Juist wel, ziet er uit als een Thompson.. dus dan 1.0.0.138 in je browser typen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

winwiz: jij snapt het niet, TS wil vermoedelijk iets aan bv zijn draadloos aanpassen en moet daarvoor de webui van zijn tweede router hebben, die heeft geen (bekend) ip.

 

Wat altijd werkt is factory reset van je wlan router, ding afstellen en lan interface een fixed 10.0.0.139 ip geven en dan dhcp uitschakelen. Uiteraard wel dhcp scope op je modemrouter aanpassen dat het adressen uitdeelt vanaf 10.0.0.140 oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je WLAN zit aangesloten op de WAN aansluiting van je modem zeker ?

zet je NIC eens statisch in de 192.168.1.x range en probeer de meest-voor-de-hand liggende IP-adressen eens :

 

192.168.1.1

192.168.1.254

 

(cmd --> uitvoeren --> ipconfig /all en je weet het ook smile )

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
winwiz: jij snapt het niet, TS wil vermoedelijk iets aan bv zijn draadloos aanpassen en moet daarvoor de webui van zijn tweede router hebben, die heeft geen (bekend) ip.

Wat altijd werkt is factory reset van je wlan router, ding afstellen en lan interface een fixed 10.0.0.139 ip geven en dan dhcp uitschakelen. Uiteraard wel dhcp scope op je modemrouter aanpassen dat het adressen uitdeelt vanaf 10.0.0.140 oid.


Ik had idd niet goed gelezen.. blush

Maare ik kan het programma lanhelper aanraden. (mag je 30 dagen vrij gebruiken) Dat scant het netwerk af in een bep ip range en laat je in ieder geval zien wat aktief is.

Zoals in de screenshot is de 192.168.1.50 ook een Router zonder dhcp als AP geschakeld.. ik was zijn ip ook vergeten, maar op deze manier weer zo terug gevonden

lanhelper.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling als je dubbelklikt op de gevonden ip adressen krijg je nog wat meer te zien

 

lanhelper2.jpg

 

sorry voor de roze kleuren, er zat net iemand een leuke theme te verkrachten op mijn pc... mad

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
lan interface een fixed 10.0.0.139 ip geven


Dus een WLAN router heeft ook een IP als DHCP is uitgeschakeld.

Ik kan namelijk niks vinden in de 10.0.0.x en 192.168.1.x range...

mvg,
The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, klopt, maar dit hoeft beslist niet in de range 10.0.0.x te liggen. Als jouw computers van de modemrouter een ip van de dhcp server krijgen kun je het ip van de wlan router niet meer bereiken.

 

Stel dat voor het uitschakelen van de dhcp op de wlanrouter deze bereikbaar was op bv 192.168.1.1 dan is hij dat nu ook nog steeds op dat ip. Maar omdat al je pc's in de range 10.0.0.x zitten is het ip-adres 192.168.1.1 onbereikbaar, maar de wlan router zit er weldegelijk op.

 

Je kunt dus 1 van de pc's even static ip-adres geven

 

bv 192.168.1.10, netmask 255.255.255.0 , geen gateway en geen dns en dan in de browser 192.168.1.1 intikken, je afstelling maken in de router, en dan alles weer op automatic ip instellen op je computer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Als je router UpnP ondersteund moet je dit inschakelen, dan zie je in Netwerklokaties gelijk alle netwerk divices staan, niks meer inkloppen van ip adressen cool

oeps ik kan alleen mijn hoofd schudden ,de grootste
onzin vertel je over dit probleem.

upnp kan geen netmask cq ipnummer reeksen aanpassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...