Ga naar inhoud


hoeveel Db versterking nodig


toeter

Aanbevolen berichten

hallo allen,

 

hoeveel Db versterking moet je kunnen halen met een 110 cm triax.

ik heb nl mijn schotel op astra 3 staan en haal maximaal 5,5 a 6 Db versterking, en volgens mij moet je makkelijk 12 of 13 kunnen halen of zelfs nog meer. Verder heb ik goed signaal (iets meer als 90 % de ber geeft ie 0 dus dat moet goed zijn. de schotel staat maximaal uitgericht, alleen heb ik het vermoeden dat het huis toch een beetje in de weg staat. vandaar mijn vraag over de versterking. wie weet hier antwoord op.

ik heb een dreambox 7025, en heb regelmatig freezes op sky sports,

astra 19,2 heeft wel perfect signaal.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites


De waardes die jij noemt zijn de ontvangst sterkte waardes. De schotel zal, indien hij nog in de originele vorm is, gewoon de ontwerp versterking hebben.

Ontvangst sterkte is afhankelijk van een aantal factoren; juiste azimuth/elevatie van de schotel, juiste skew van de LNB, conversie versterking van de LNB, kwaliteit van de coax kabel etc.

Lees eens de onderwerpen door die hier over zijn geschreven, en kijk waar je de winst nog kan behalen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee, ik ga kijken waar ik nog wat kan verbeteren, ik denk namelijk zelf dat het huis voor de astra 28,2 iets in de weg staat, de elevatie en azimuth en skew heb ik 100% ( met een meter uitgericht) coax is ook okee, en de lnb is er een van de inverto multiconnect, ik hoop dat iemand mijn de ontvangst sterkte waardes kan geven ( dat moet toch kunnen lijkt mij, zodat ik een vergelijk heb), want het is een hele tour om mijn schotel even te verplaatsen naar het dak van de dakkapel

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: toeter
een promax ms 250


Een analoge satfinder. Het is goed mogelijk dat "het huis" de satelliet signaal belemmerd. Dan zit er niks anders op dan de schotel te verplaatsen naar een plek. Waar u wel de satelliet signalen goed kan ontvangen. Of u met deze Promax ms 250 de skew van een LNB kan afregelen. Heb ik nog mij twijfels.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...