Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hier telfort tot 20 mb en haal maar 6 of 7 mb Ook via de postcode check van telfort.

Nu heb ik bij KPN postcode check gedaan en die zeggen dat ik wel 20 mb kan halen.

Is toch raar gaat toch via de zelfde kabels

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

Prijs maakt me niet uit Ik betaal nu € 20.44 maar als ik € 50 betaal en krijg dan wel echt 20 mb Dan is mijn overstap zo gemaakt

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Geplaatst:

Hoe ver woon je van de centrale is de vraag die hier beantwoord moet worden.

Vond hier een mooi overzicht http://adsl.xandrios.net/ als je je afstand weet kun je een inschatting maken over de snelheid die met ADSL/ ADSL2+ mogelijk is.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Mijn afstand tot de centrale is 1073 meter

Inmiddels contact gehad met KPN telefonisch en kunnen geen snelheid beloven.

Denk dat hier toch alleen adsl 1 verbinding is

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Geplaatst:

Bij Online is het in ieder geval zo dat wanneer je niet binnen het dekkingsgebied van Online valt, je max 8 MB kunt halen.

Dit is (volgens mij) een beperking die KPN dan oplegt.

Citaat van de online website:

Citaat:
* Eigen Netwerk van Online

Indien u binnen het dekkingsgebied van onze eigen netwerk woont, is de maximale snelheid 20 Mbit per seconde. Controleer hier de maximaal haalbare snelheid op uw adres.

Buiten dekkingsgebied

Indien u buiten het dekkingsgebied van ons eigen netwerk woont of als u gebruikt maakt van een ISDN telefoonlijn, is de maximale snelheid 8 Mbit per seconde.

Het zou me niks verbazen als het Telfort net zo is.

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Ik kan wel een abonnement gaan afsluiten bij hun , maar ze garanderen mij niet de 20 mb. Wel kan ik de 8 mb krijgen a 35 euro per maand.

Dat schiet niet op. Ik heb dat zelfde nu voor 20.44 per maand.

Ze kunnen (zeggen ze) niet zien of hier adsl 1 of adsl 2 is omdat ik geen abb bij hun heb.

Blijf voorlopig maar bij Telfort.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Geplaatst:
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Bij Online is het in ieder geval zo dat wanneer je niet binnen het dekkingsgebied van Online valt, je max 8 MB kunt halen.
Dit is (volgens mij) een beperking die KPN dan oplegt.

Nee, dat is iets waar Online zelf voor kiest. KPN-verbindingen zijn namelijk erg duur! Online zou behoorlijk verlies lijden als ze die KPN-verbindingen (waar mogelijk) op 20Mbps zouden leveren. Online biedt die abonnementen voor 20 euro aan, KPN rekent meer dan dat voor alleen een kale lijn van 20Mbps, dan komt het dataverkeer er nog eens bij.

C
Origineel bericht van: The Iron Maiden
Het zou me niks verbazen als het Telfort net zo is.

Bij Telfort is het niet zo. Als je Telfort geen apparatuur in je centrale heeft ga je naar het KPN-netwerk maar als die ADSL2+ levert bij jou kun je theoretisch max. 20Mbps halen/

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Er loopt in de regel maar 1 telefoonlijn naar je huis, de kwaliteit van het koper bepaald de snelheid naar je centrale.

Echter als je de luxe hebt dat deze kort is en of van goede kwaliteit kun je tegen volgende probleem aanlopen:

In de tel. centrale zelf zijn soms meerdere partijen actief, deze kans is 100% in een grotere stad maar heb je de pech zoals ik in een dorp als Slagharen te wonen dan zit er in de telefooncentrale aan de Zwarte Dijk maar 1 partij en dat is KPN. En meneer KPN heeft twee systemen: KPN Bitstream en KPN only netwerk (ik noem het maar even zo want ik weet de officiele naam er niet voor), en juist die bitstreams bieden ze alleen aan al die in hun ogen vervelende kleine providertjes.

Legt je provider dus via KPN bitstream connectie met de telefooncentrale dan zijn dit in de regel max 8 Mbit lijnen, zeker in de buitengebieden / dorpen. Deze gaan bewust niet sneller want de uplink in de kleine tel. centrale is niet zo fors als in een grote tel. centrale.

Kwestie van tijd dat ze backbone upgraden, dit is inmiddels in Slagharen al gebeurt. Sinds dikke 14 dagen geeft mijn modem aan attainable rate 22000 nogwat maar sync 8003.

Helaas zijn die PTT-ers weer tergend traag met updaten van de postcode check mbt bitstream. (2 maanden uitstel en alle connected by KPN providers spinnen er garen bij, zij kunnen immers al wel 20mbit leveren en de bitstreamers niet!)

Tot die tijd kan ik geen verzoek inschieten bij mijn provider om mijn lijncap te verhogen tot 20mbit waar ik contractueel recht op heb.

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
En meneer KPN heeft twee systemen: KPN Bitstream en KPN only netwerk (ik noem het maar even zo want ik weet de officiele naam er niet voor), en juist die bitstreams bieden ze alleen aan al die in hun ogen vervelende kleine providertjes.

ADSL van KPN (AVK) en Wholesale Bitstream ADSL (WBA), om maar even de officiele namen te geven zijn pas na je centrale een ander netwerk. Bij AVK ga je altijd naar KPN, bij WBA wordt je naar je ISP doorgeleid. Als op WBA geen 20Mbit mogelijk is, is dat bij AVK dus ook niet mogelijk.

Overigens leveren Telfort en XS4ALL ook via WBA. Dat zijn volledige dochters van KPN.

Legt je provider dus via KPN bitstream connectie met de telefooncentrale dan zijn dit in de regel max 8 Mbit lijnen, zeker in de buitengebieden / dorpen. Deze gaan bewust niet sneller want de uplink in de kleine tel. centrale is niet zo fors als in een grote tel. centrale.

Dat heeft daar niets mee te maken, de link er naartoe is kleiner maar het aantal mensen ook. De reden dat je daar vaak max. 8Mbps kan krijgen is omdat de apparatuur niet zo snel wordt geüpgraded en dat is weer omdat KPN er dat in die kleine dorpen niet uithaalt.

Ik ben ook geen fan van KPN maar je moet wel uitgaan van feiten. Die vertraging in de postcode check ken ik als ex-medewerker van een provider die o.a. over WBA leverde ook niet. Als jij van mening bent dat de centrale echt over is en je modem geen onzin uitkraamt dan moet je je ISP bellen een ticket aan laten maken, dan komt het snel goed weet ik uit ervaring. KPN doet namelijk niet moeilijk bij 'die kleine providertjes' maar biedt een heel goeie service.

Geplaatst:

We bedoelen hetzelfde (denk ik dan)

Bitstream / WBA --> Fiber --> Centrale ---> x lengte koperkabel -> Huis

KPN /AVK --> Fiber --> Centrale

Volgensmij belandt bitstream WBA op een andere DSLAMP in de centrale dan igv KPN AVK.

Het is dus mogelijk dat de ene 8 Mbit "kaartenbak" heeft en de andere 20 Mbit "kaartenbak". Ik weet zeker dat de kaart naar mijn huis vervangen is omdat mijn modem ineens kan onderhandelen over 20 Mbit maar dat de linespeed gecapped wordt naar 8 Mbit.

Alle info op dit thema is van harte welkom. Liefst ga ik eens een dagje mee zo'n centrale van binnen bekijken

en me helemaal laten voorlichten smile

post-1191-1318260459,7888_thumb.jpg

post-1191-1318260462,5416_thumb.jpg

Geplaatst:
We bedoelen hetzelfde (denk ik dan)

Bitstream / WBA --> Fiber --> Centrale ---> x lengte koperkabel -> Huis

KPN /AVK --> Fiber --> Centrale

Bijna goed, het is meer zo:

Code:
Andere ISP ------------>     Fiber (AMS of RTM)|--> DSLAM ---> Koper ---> ModemKPN IP Netwerk -------->

Volgensmij belandt bitstream WBA op een andere DSLAMP in de centrale dan igv KPN AVK.

Nee, het zijn dus dezelfde DSLAMS, wel andere kaarten natuurlijk maar dat kan prima in één DSLAM. Dus het kan inderdaad zo zijn dat KPN ergens via WBA max. 8Mbps levert en via AVK 20Mbps maar zo'n situatie duurt eigenlijk nooit lang.

Geplaatst:

Andere vraag:

Wie heeft de controle op de eventuele linecap?

Kan de provider dit zelf op afstand schakelen of moet de provider hiervoor de beheerder van de dslam opdracht geven?

Geplaatst:
Andere vraag:

Wie heeft de controle op de eventuele linecap?

Kan de provider dit zelf op afstand schakelen of moet de provider hiervoor de beheerder van de dslam opdracht geven?

Toen ik nog bij Concepts werkte konden wij dit zelf instellen, mits de DSLAM dit toeliet natuurlijk. Op ADSL-DSLAMS kon dat natuurlijk niet hoger dan 8Mbps wink. Ik verwacht niet dat dat nu veranderd is.

Je ISP kan kiezen uit een aantal standaardprofielen van KPN (1,5Mbps, 3Mbps, 6Mbps, 8Mbps, 12Mbps, 16Mbps en 20Mbps) en moet je dus hoger kunnen inschalen als de DSLAM dat toestaat.

Of ze dat ook doen op jouw verzoek ligt waarschijnlijk aan de grootte van de organisatie. Als je bij een grote ISP zit zitten daar ongetwijfeld drie miljoen procedures aan vast. Maar bij een kleine doen ze het waarschijnlijk terwijl jij aan de lijn zit (mits mogelijk).

Geplaatst:

aha, interressant.

maar wel een beetje academisch dus.

want een triljoen procedures gaat geen enkele provider nog zomaar pro-deo doen.

kon geen ruk geven aan mijn isp om toch beter te eindigen dan het huidige adsl light hetgeen de reclame specifikaties overigens ook niet waarmaakt.

coulant waren ze met de maandelijkse afrekening wel... moet gezegd zijn

maar dat is makkelijker dan die triljoen procedures in de centrales door het mission impossible team op te starten.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen