Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na precies 3 jaar zonder problemen gespeeld te hebben, doet sinds gisteravond mijn JBL subwoofer het niet meer. Bij het aanzetten gaat het ledje wel groen branden en hoor je heel zachtjes de bas. Na enige tijd komt de bas weer terug naar ongeveer 50% van het gebruikelijke volume en zakt dan weer weg.

Op andere fora las ik dat ik niet de enige was. Ik was benieuwd of iemand hier dit probleem ook heeft gehad en een oplossing ervoor gevonden heeft. Ik ga in ieder geval vanavond de printplaten doorsolderen.

Het typenummer van de subwoofer is JBL SUB200/230 en deze is onderdeel van de set SCS200.7

• 1 maand later...

Geplaatst:

De enige oplossing die ik had, was een losse subwoofer eindtrap te kopen.

Goedkoper als een nieuwe subwoofer en beukt net zo hard.... Gekocht bij een van "oorsprong" duits warenhuis....

Geplaatst:
Origineel bericht van: iemand
maak gelijk ff een foto v/d print.

is mogelijk een probleem in de voeding; bv bolle elco's
mn ELCO'S HOEVEN NIET PERSE BOL TE STAAN,dit is een groot misverstand,ze kunnen ook uit drogen,verlopen of lekken zo wel aan de boven zijde als aan de onderzijde,vaak is er niets te zien,dus meten is weten.kijk eerst maar eens naar de voll. regelaar,en draai er eens aan!Bij SMD elco's is er aan de buiten zijde niets te zien.zie bijlage.

post-33806-1318260521,4123_thumb.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hier heb ik een aantal foto's gemaakt. Op de tweede foto van de eerste printplaat zie ik wel twee bruine plekken. Misschien zijn die transistors kandidaat om vervangen te worden?

Vandaag toch weer 'ns het een en ander doorgesoldeerd en de potmeter voor het inschakelen iets verdraaid. Alles lijkt weer te werken. Eens kijken voor hoelang... :-)

post-17577-1318260540,2679_thumb.jpg

post-17577-1318260540,2888_thumb.jpg

post-17577-1318260540,315_thumb.jpg

Geplaatst:

Solderingen kunnen wel eens los gaan zitten ,als ze eenmaal opnieuw over gesoldeerd zijn,dan is het probleem voorgoed op gelost.verder is het een relatief eenvoudig versterkertrapje,als je zorgt dat het spul niet te warm wordt kan het lang megaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen