Ga naar inhoud


Hoe voeg ik een scan/foto toe?


Miauw

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik probeer een afbeelding toe te voegen, maar dat lukt mij helaas niet, want dan moet ik naar een URL verwijzen terwijl ik het wil uploaden, weet iemand hoe ik dat kan doen?

 

Bijvoorbaad dank.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begreep het al niet waarom het ineens niet meer werkte en later weer wel.

 

Als het van hogere kwaliteit moet zijn, dan kan ik het helaas pas morgen sturen.

 

In iedergeval bedankt voor alle hulp.

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De url van je bijlage vul je in bij foto toevoegen en je foto is geplaatst.

Dit moet je wel doen als je bericht nog aan te passen is ... Vandaar dat ik het nu even voor je gedaan heb.


Dit hoef ik niet te doen om een plaatjes zichtbaar te maken, tenzij deze groot is kwa KB's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gekkenhuis
gebruik bij voorkeur PNG plaatjes deze zijn klein kwa formaat.


Die stelling is echt veeeel te kort door de bocht voor een zo complexe materie.

Hat hangt er helemaal vanaf wat voor PNG format je gebruikt en voor welk doel. Er zijn 2 soorten PNG:
- 8 bits versie als alternatief voor GIF
- 16 bits (per channel) als alternatief voor JPG TIFF BMP etc.

8 bits PNG is vaak preciezer en kleiner dan GIF, uitgaande van het juiste gebruik. Een screenshot van voornamelijk tekst (bijv. een sat4all pagina) kun je veel beter in 8 bits PNG of GIF weergeven dan (zoals de meeste mensen doen) in gecomprimeerd JPG bijv. Het bestand is kleiner in KB en haarscherp.

Voor foto's op het scherm is JPG weer veel beter geschikt. Als je tenminste compressie wilt toestaan. Als je "loss less" wilt werken dan is 16 bits PNG weer het betere alternatief. Maar voor een grote foto wordt PNG al snel heel veel groter in KB dan een JPG met enige compressie terwijl je op het scherm het verschil niet ziet.

En als het een mix is, zoals bijv een screenshot van een s4a-pagina met een fotootje (Avatars bijv.) erop, dan kan in veel gevallen met 16 bits PNG een loss less resultaat bereikt worden wat in KB niet groter is dan een (licht) gecomprimeerde JPG, maar dus wel veel scherper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...