Gast rabbit Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Sinds mijn vrouw per ongeluk een blindscan heeft gestart en ook weer gestopt, krijg ik op een heleboel zenders geen beeld meer. Ik heb de zenderlijst weer opnieuw met DreamBoxEdit erin gekopieerd, maar hij blijft het niet doen Op zoek gegaan naar de verschillen, ik zie op de zenders die het NIET doen, een gele I en een gele S, onderin de informatiebalk. Wat betekenen die letters? Hoe heten die dingen? (zodat ik verder kan zoeken)
hemertje Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 dat zijn de afkortingen van de encrypties i = irdeto s = seca enz... geel wil zeggen dat de zender een bepaalde encryptie heeft, bv gele s is seca wanneer ie groen is wordt ie door je kaart gecodeerd met de seca sleutel blijft ie geel dan heb je geen geldige kaart of loopt je softcam waarschijnlijk niet... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
vGnp Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Coderingssystemen: B - ? I - Irdeto S - Seca V - Viaccess N - Nagra(?) CW - Cryptoworks ND - ? CO - Conax(?) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast rabbit Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 De reakties doen me een lichtje branden!! Ik zie ineens dat ik een Common Interface heb, en eerst stond daar CCcam 2.11! Ik heb het weer hersteld en de R wordt nu inderdaad groen. Het is me nooit opgevallen. Ik zet ze nog even op een rijtje: Coderingssystemen: B - Beta I - Irdeto S - Seca V - Viaccess N - Nagra(?) CW - Cryptoworks ND - NDS CO - Conax(?) Bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen