Ga naar inhoud

[Release!] [05-10-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6705)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een ernstig probleem/bug:

Ik kan mijn tunerconfiguratie niet aanpassen: hij vindt geen tuner en ik kan daarom mijn satinstellingen niet doen. Waar komt dat door? Als ik flash met de oudere versie heb ik hier geen last van?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

• Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Iemand? Zeer ernstig dit

Jawel, met een wat oudere Milo image op een 8000.
Blijkbaar viel er hier en daar een bitje om. Dezelfde image toen opnieuw flashen loste het probleem op.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Deze kan op alle enigma2 boxen gezet worden dus 7025 en 800(0). De specifieke images staan allemaal keurig netjes klaar op de site van PLi waar je zonder registratie of andere onzin direct de images vandaan kunt halen. Kortom, makkelijker kan niet.

Verder had ik nog wat als wish:

1. Een mountmanager waarbij de aangesloten apparaten worden herkend en gevraagd om ze te mounten/formatteren/symlinks toe te voegen etc.
2. De blauwe knop ook de plugins indicatie bevat in het lijstje, zodat je niet via het menu naar plugins hoeft te gaan
3. Vali KingSize skin als standaard in te stellen of op zn minst als download in de feed te plaatsen (hij test de skin ook met PLi en het werkt voortreffelijk en ziet er ook een stuk mooier uit als de skin die nu gebruikt wordt)
4. Onnodige plugins verwijderd worden uit de verschillende images: zo heeft een dm800 geen frontprocessor en dus ook die plugin is niet nodig.
5. Interface om .sh oftewel scripts te runnen
6. Dat jullie doorgaan met het mooie werk

Meer kom ik even niet op, maar ik hoop dat deze dingen in ogenschouwing worden genomen. Verder bedankt voor het mooie werk en keep going smile

@Obi Wan,
Hoe krijg ik jou skin in mn 800.
vriendelijk dank

VU+Ultimo 4K 

Geplaatst:
Origineel bericht van: Boompje
@ fcr052
Ik had hier voor het pli-enigma2-jade3-20090719-6555 image erin en ik ben er toch van overtuigt dat het beeld van die versie een beter beeld gaf op SD op mijn panasonic ik heb het idee dat het met Deinterlacing te maken heeft

Bij de vorige drivers was de de-interlacer geoptimaliseerd voor stilstaande beelden.
Mogelijk zag dat er in sommige rustige tv beelden beter uit, maar zodra de boel wat begon te bewegen, begon het te stuiteren. Bijvoorbeeld goed zichtbaar bij newstickers, maar ook bij te snel bewegende hoofden enzo.
Dus ik ben blij dat de de-interlacing settings weer teruggezet zijn naar hoe ze eerst stonden.
Geplaatst:

Ik dacht dat er iets met mijn ogen was.

Het beeld is zeker niet slecht maar ik zag er toch iet aan, bedankt voor je antwoord

gr Boompje

Panasonic TH42PV700F Dreambox 8000HD sscc PLI 4.0

Geplaatst:

ik heb getest met de laatste officiele dm image, hetzelfde resultaat namelijk dat de tuner niet gevonden kan worden.

hierna gemini 4.4 geinstalleerd (een oudere pli kon ik niet meer vinden), hierbij doet de tuner gewoon normaal.

in gemini 4.4 de nieuwste dvb-module geinstalleerd en jahoor, tuner weer weg. Dus de nieuwe driver doet mijn box niet meer werken. Het is dus geen pli specifieke issue maar een driver issue. Meer mensen hier last van?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
ik heb getest met de laatste officiele dm image, hetzelfde resultaat namelijk dat de tuner niet gevonden kan worden.

hierna gemini 4.4 geinstalleerd (een oudere pli kon ik niet meer vinden), hierbij doet de tuner gewoon normaal.

in gemini 4.4 de nieuwste dvb-module geinstalleerd en jahoor, tuner weer weg. Dus de nieuwe driver doet mijn box niet meer werken. Het is dus geen pli specifieke issue maar een driver issue. Meer mensen hier last van?

melden op het dmm forum en bij dmm hierover een bugticket aanmaken

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Deze kan op alle enigma2 boxen gezet worden dus 7025 en 800(0). De specifieke images staan allemaal keurig netjes klaar op de site van PLi waar je zonder registratie of andere onzin direct de images vandaan kunt halen. Kortom, makkelijker kan niet.

Verder had ik nog wat als wish:

1. Een mountmanager waarbij de aangesloten apparaten worden herkend en gevraagd om ze te mounten/formatteren/symlinks toe te voegen etc.
2. De blauwe knop ook de plugins indicatie bevat in het lijstje, zodat je niet via het menu naar plugins hoeft te gaan
3. Vali KingSize skin als standaard in te stellen of op zn minst als download in de feed te plaatsen (hij test de skin ook met PLi en het werkt voortreffelijk en ziet er ook een stuk mooier uit als de skin die nu gebruikt wordt)
4. Onnodige plugins verwijderd worden uit de verschillende images: zo heeft een dm800 geen frontprocessor en dus ook die plugin is niet nodig.
5. Interface om .sh oftewel scripts te runnen
6. Dat jullie doorgaan met het mooie werk

Meer kom ik even niet op, maar ik hoop dat deze dingen in ogenschouwing worden genomen. Verder bedankt voor het mooie werk en keep going smile

feature verzoeken en eventuele bugs kan je melden op http://openpli.pli-images.org, graag per item een ticket aanmaken voorzien met de juiste informatie

heeft deze skin ook nog een bron waar deze te downloaden is zodat we deze in het bouwscript kunnen meenemen?

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Bron Vali-Skin: IHAD

dank je, maar ik had gehoopt dat die skin gasten hun creaties eens op een publieke repositorie zouden aanbieden zoals ook nemesis dat doet op schwerkraft, dan kunnen de imagebouwers er tenminste iets mee ipv op een forum te moeten downloaden....

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: Harley
Box freezed regelmatig na laatste update in DVD-player.

Start dvdplayer > media > net >> vast/freeze

melden bij DMM, zij beheren deze plugin...

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen