Ga naar inhoud

[Release!] [05-10-2009] PLi® Jade3 Enigma2 images updated (rev.6705)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Scubix
om welke type tuners gaat het bij jullie?
dan kan dit gemeld worden aan DMM...

In dit geval is het een DM800HD met DVB-S2 tuner dus.

jullie geven aan dat er diverse tunertypes zouden zijn, dus dan graag het exacte type en fabrikaat vermelden wat je schotelsetup menu aangeeft... dit is te algemeen wink

Het schotelsetup menu zegt : No Tuner.

Ik heb die eens open gedaan en volgende gegevens staan erop :

ALPS
BSBE2-401A
802011G

• Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb een ticket aangemaakt en dit is de reply van DMM:

Citaat:
please flash the box once with this official release image:

http://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm800/images/release-dm800_20090910.nfi

Ik ben nu niet thuis dus kan het niet testen, misschien dat scubix dit kan testen. Als het met deze image nog steeds niet werkt, dan schijnt je tuner vervangen te moeten worden. Het frapante is dat ik al een nieuwe tuner heb gekregen van DMM vanwege tune failed problemen, dus ik heb al een recente versie.

Ik weet dus nog niet wat te doen als het WEL werkt met deze image. Ga het eerst uittesten thuis maar ik verwacht dat het wel werkt met deze versie daar de vorige PLi gewoon goed beeld geeft.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Ik heb een ticket aangemaakt en dit is de reply van DMM:

Citaat:
please flash the box once with this official release image:
http://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm800/images/release-dm800_20090910.nfi

Ik ben nu niet thuis dus kan het niet testen, misschien dat scubix dit kan testen. Als het met deze image nog steeds niet werkt, dan schijnt je tuner vervangen te moeten worden. Het frapante is dat ik al een nieuwe tuner heb gekregen van DMM vanwege tune failed problemen, dus ik heb al een recente versie.

Ik weet dus nog niet wat te doen als het WEL werkt met deze image. Ga het eerst uittesten thuis maar ik verwacht dat het wel werkt met deze versie daar de vorige PLi gewoon goed beeld geeft.

Ik heb het net getest. Die officiele release image werkt WEL. Daarin ziet hij de tuner zitten. Daarna terug deze pli Jade3 erop, en weg is de tuner. Het heeft dus niet geholpen in alle geval.
Geplaatst:

DMM ondersteunt alleen officiele images, het is dus de vraag of ze je hiermee willen helpen, hun image werkt...

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:
Origineel bericht van: allez l'om
DMM ondersteunt alleen officiele images, het is dus de vraag of ze je hiermee willen helpen, hun image werkt...

Dan ligt het waarschijnlijk aan de pli image, of aan het feit dat zij al een nieuwere dvb module gebruiken in hun image, dan de laatste officiele DM image. Als er geen oplossing voor is, dan zit er niks anders op dan over te schakelen naar een andere image die wel werkt.
Geplaatst:

Hun image werkt niet, als je de nieuwste image van hun erin doet, werkt het niet.

Als je de versie van 10 september die zij mij aanraden om te proberen gebruikt, doet hij het wel.

Het heeft dus met de driver implementatie te maken. Die meneer aan de andere kant wil dus uitsluiten dat mijn tuner defect is.

Geplaatst:
we zijn benieuwd naar je ervaringen...

Nadat een paar opnamen goed zijn gegaan met de nieuwe image is nu helaas weer een opname mislukt. De box was op moment dat opname moest beginnen wel ingeschakeld maar was verder niet in gebruik en er liep ook geen andere opname en alle PC's in huis stonden uit.

post-20183-1318260455,5305_thumb.jpg

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Ik heb contact gehad met DMM en zij geven aan dat als de RC van 10 september gewoon werkt, dat je box in principe goed moet zijn en dus geen nieuwe tuner nodig hebt. Anders contact opnemen en vragen om een tuner vervanging (je betaalt wel de verzendkosten naar NL).

Nu wordt men aangeraden om te wachten op een volgende release candidate want DMM geeft aan dat deze updates nog experimental zijn en dat het best mogelijk is dat het niet overal op werkt.

We kunnen dus nog niet updaten... Afwachten dus

Vraag me toch sterk af waar het aan zou kunnen liggen maargoed..

Geplaatst:

deze tuner problemen hebben jullie alleen op een dm800?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Ik heb geen 7025 of een 8k (ik verdien geld maar het groeit nog niet op mijn rug), dus ik kan dit niet testen voor je.

Geplaatst:

Hoi bedankt weer. Ik heb m'n 7025+ gister opnieuw geflashed. Ging perfect verder.

Ik had alleen wat last van beeld-freezes, cccam restarten werkt daarbij niet, wel heen-en-weer zappen, vaag...

VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird

Geplaatst:

hallo,

ik ben ook al paar uur bezig, maar de dreambox 800 boot hier niet door.

ik heb de orginele van dreammultimedia gedownload 9-9-2009

geen probleem boot gewoon door.

dreamup 1.3.3.4

Geplaatst:

@Hemertje ik lijk de nieuwste Pli nu via een omweg draaiend te hebben gekregen. Ik had nog een oude versie liggen (pli-enigma2-jade3-dm800-20090719-6555) en die zonder problemen erin geflashed, daarna geupdate d.m.v. Software update. En hierna startte hij zonder problemen op. Als ik via Main menu>Information>About naar de image versie kijk dan geeft hij jade3-2009-10-05 aan.

Ik geloof dat ik al ergens las dat jullie op de hoogte waren dat

Packet management een crash veroorzaakt. Maar kan ik zelf nog iets doen om het werkend te krijgen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: DishDude800

Ik geloof dat ik al ergens las dat jullie op de hoogte waren dat
Packet management een crash veroorzaakt. Maar kan ik zelf nog iets doen om het werkend te krijgen?

nee, daar zijn we niet van op de hoogte.
Maar als er problemen zijn, zijn dat skin problemen.
In dat geval hoef je ze niet te melden, de skins worden door anderen onderhouden, wij kunnen er niet aan beginnen om ze continu bij te werken en fixen.

In alle andere gevallen svp de crashlog plaatsen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen