Gast nargile Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: nargile Heb deze nieuwe image van pli gisteren geprobeerd. Maar weer zonder succes. Met de vorige 3 versies heb ik steeds hetzelfde probleem. Ik kan geen draadloos internet gebruiken. Als ik mijn WLAN dongle erinsteek blijft hij met het herstarten hangen net voor het opstarten van enigma. Ben weer terug naar Gemini 4.4 Zijn er nog andere images behalve Gemini en Pli waar je via addons de softcam's kan installeren? aub je box type vermelden bij problemen, ook aan anderen gelijk het verzoek eigenlijk! welk type en fabrikaat USB WLAN gebruik je? Ik heb een DB 800 en een Zylex AG-220 USB WLAN Dongle
DishDude800 Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 @pieterg ik gebruik de dreamTV-HD skin maar heb hem als test net even op de default skin gezet en ik kon toen zonder crash de Packet management benaderen. Dan ligt het waarschijnlijk inderdaad aan de skin, bedankt.
Scubix Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: hemertje deze tuner problemen hebben jullie alleen op een dm800? Ik heb alleen een DM800 (van kennis) en mijn eigen DM7020 ter beschikking. Ik kan het dus ook nergens anders op testen. Ik heb gisteren Milo eens erop gezet, en deze werkte, totdat ik een Software update deed en die de nieuwste dreambox-dvb-module ging downloaden. Daarna hetzelfde probleem. Nu heb ik Newigma erop gezet, en ook deze werkt, omdat die waarschijnlijk ook de oudere dvb modules aan boord heeft.
rosbag Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Hoi, Ik heb een DM800HD (S) ,laatste pli jade3 erop.(laatste updates) Echter het valt me op dat de beeldkwaliteit slechter is als ik via DVI kijk , kijk ik via scart ziet het er een stuk beter uit. Waar ik op let is de tickerbalk bij RTLZ die tekst bestaat uit zichtbare 'punten' als ik via DVI kijk , en als ik dat via Scart kijk ziet dat er beter uit , ook bewegende personen ziet er beter uit ziet er bij de DVI ansluiting wat streperig uit. Dit was me nog nooit eerder zo opgevallen bij eerdere versies jade3 . -- Dreambox 8000-- Dreambox DM800 -- Xtrend ET10000-- All OpenPli Powered
Boompje Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 lees ff het hele draadje, staat ergens de uitleg gr BoompjePanasonic TH42PV700F Dreambox 8000HD sscc PLI 4.0
kweetnie Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Deze versie is bij mij (800) niet meer te flashen! Het was mij 1 keer gelukt, daarna niet meer. Die ene eer kon ik geen handmtige scan op een satelliet meer uitvoeren. Bleef op willekeurige plaatsen vastlopen. Nu probeer ik al 2 dagen een oudere Pli versie te flashen, maar geen enkele wil er meer in. Tijdens de eerste boot loopt hij vast. Andere images gaan wel? >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Littlesat Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Waarom zou je scannen als je de setting er zo in kunt zetten? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
kweetnie Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 1) Bijscannen. (event. nieuwe kanalen op sat.) 2) Er vallen geen settings meer in te zetten! (Hangt zich op met ALLe Pli's tijdens eerste boot!) Origineel bericht van: Littlesat Waarom zou je scannen als je de setting er zo in kunt zetten? >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Littlesat Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Citaat: Er vallen geen settings meer in te zetten! (Hangt zich op met ALLe Pli's tijdens eerste boot!) Vreemd, wat doe je dan precies, want ik en anderen hebben hier geen last van??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
DishDude800 Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Er vallen geen settings meer in te zetten! (Hangt zich op met ALLe Pli's tijdens eerste boot!) Vreemd, wat doe je dan precies, want ik en anderen hebben hier geen last van??? Zie mijn eerdere posts in deze thread, ook ik had hier last van. Ik kon uiteindelijk pas updaten door eerst een oudere versie van Pli die ik nog had liggen er in te flashen, en daarna vanuit het menu een online update te laten draaien.
kweetnie Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Tja, vreemd. Hij pakt ook geen oudere images van Pli meer! Ik flash hem in koude toestand via de webinterface; als hij dan klaar is, wacht ik nog 5 min. Dan trek ik de plug eruit en wacht ong. 10 min. Dan plug erin, dan gaat hij booten, radertjes draaien en dan blijft hij hangen! Als ik dan 'n minuut of wt wacht, reboot hij. Het vreemde is dat ook geen oudere versies van Pli meer "gevreten" worden!!! De enige image wat nog wel te flashen is, is de laatste van NewEnigma2. Als ik daar dan de nieuwe DVB-modules met de hand bij installeer, blijft hij ook nog gewoon werken!! Dus mijn conclusie en vraag is: Zou niet de nieuwe DVB-modules het probleem veroorzaken, maar die nieuwe "Second Bootloader"?? Schrijft die misschien iets in de ROM, zodat sommige images ineens niet meer willen booten? Er zijn toch nu ineens bij meer mensen problemen opgetreden. Veel verschillende problemen, maar ook veel bootproblemen. En eigenlijk pas NA het flashen van een recent image waar zowel de nieuwe DVB-modules alsook de nieuwe second bootloader(75) in geintregeerd zijn? >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
DishDude800 Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 @kweetnie heb je pli-enigma2-jade3-dm800-20090719-6555 ook geprobeerd? Via die versie kon ik hem online laten updaten. @Pli team iets wat me ook opviel is dat elke keer als ik de online update start dat hij altijd 3 picon packages (19.2/23.5/28.2) update, zelfs wanneer ik hem na een reboot meteen opnieuw laat updaten. Hoort dit zo?
kweetnie Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Die -6555 was ik aan't zoeken, maar nog niet gevonden. Blijf het vreemd vinden. Origineel bericht van: DishDude800 @kweetnie heb je pli-enigma2-jade3-dm800-20090719-6555 ook geprobeerd? Via die versie kon ik hem online laten updaten. @Pli team iets wat me ook opviel is dat elke keer als ik de online update start dat hij altijd 3 picon packages (19.2/23.5/28.2) update, zelfs wanneer ik hem na een reboot meteen opnieuw laat updaten. Hoort dit zo? >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
kweetnie Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Origineel bericht van: kweetnie Die -6555 was ik aan't zoeken, maar nog niet gevonden. Blijf het vreemd vinden. Zo, de -6555 inmiddels gevonden, geflashed met IE en met FireFox, hetzelfde resultaat..!!! Blijft weer hangen op dezelfde plek. Vlak voordat vlgs. mij de keuze komt voor de output. (DVI enz.) Dus voor mij dan maar geen Pli meer.:-( Er zit nu schijnbaar 'n ingebouwde Pli-ban in; Geen enkele Pli wil meer werken!!Dan maar de Newenigma2 2.8 erin. >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
simcat Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Image boot regelmatig niet door SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen