CB1 Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Ik heb hier een pentium4 2,4 ghz met 1 Gb geheugen. Verder heb ik een skystar hd tv kaart van technisat en deze werkt verder wel. Alleen progdvb crashed de hele tijd , DVB dream werkt maar kan de zenders (ook met editor niet) niet op de plek zetten , My theatre werkt ook niet goed en HD wil al helemaal niet. Wie heeft dit goed aan de praat en wat is de hardware van de PC en wat voor software gebruik je. Ben nu al een week aan het prutsen en dacht eigenlijk aan linux maar daar heb ik niet echt kaas van gegeten. Wie o wie heeft er info voor mij. Gr Cb1
IanPH Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Ik gebruik DVBLink om via DVBViewer m'n TV signaal (en daarmee ook de HD kanalen) in Windows Media Center te kijken. Ik heb daarmee het gemak van Timeshift, recording en gids met een simpele afstandbediening vanuit m'n luie stoel. En als ik het TV kijken zat ben dan zet ik met een paar knopjes op m'n AB vanuit de zelfde luie stoel een film op of een lekker stukje muziek. En als ik ook nog eens honger krijg bestel ik een pizza... slecht eigenlijk, Windows Media Center M'n PC zelf is als volgt: AMD Athlon64 X2 5600+ (2.9GHz dualcore) Ati Radeon HD4650 (op m'n Pioneer FullHD plasma in 1080p@60Hz) 2x 160GB HDD in RAID (striped) 4GB geheugen (iet wat overkill magoed) Voordeel aan deze setup is dat ik ook de gecodeerde kanalen zonder dure cam toch met m'n originele CD kaartje kan kijken omdat ACamd voor de decodering zorgt. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
CB1 Geplaatst: 6 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2009 Aha, Ik heb hier dus widows xp mediacenter edition opstaan maar heb geen enkel flauw benul hoe ik hierin mijn tv kan kijken. Kom nergens mijn tv kaart tegen en ben nu al zo lang aan het klooien dat ik er zat van begin te worden. De bedoeling is om straks mijn ab ipbox9000hd weg te doen maar dat durf ik nu dus nog niet. Ergens klopt er iets niet bij mij. Gr Cb1
IanPH Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Als jouw Skystar HD een CI slot heeft en je een originele CD kaart hebt, dan heb je kans, als je Vista met TVPack 2008 of Win7 installeert, dat je meteen van je tuner gebruik kunt maken. En anders is de weg via DVBLink nog een optie. Maar let op, die werkt alleen met Win7 of met Vista + TVPack 2008. Overigens ben ik niet zo bekend met Intel CPU's maar het kan zijn dat een P4@2.4GHz (single core?) wat aan de krappe kant is voor HD. Maar gelukkig maakt Win7 gebruik van hardware acceleratie, dus met een recente videokaart zal HD dan geen probleem moeten zijn. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
andre123 Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Ik denk ook dat je HTPC aan de krappe kant is. HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
CB1 Geplaatst: 9 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2009 Kan ik op dit moederbord ook zo een dualcore processor doen of moet je hiervoor ook weer een ander moederbord hebben? Misschien is het de moeite waard eens win7 te gaan proberen. Heb hier de uitprobeer versie dus eens proberen zeg ik dan. Er zit een NVIDIA GFORCE FX5200 met 2x dvi aansluiting in. Zou dit voldoende zijn? Gr Cb1
Psychosammie Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Welk moederbord? En die videokaart is uit 2003! Voor een paar euries heb je een mobo met 785g chipset. Of een losse ATI 4550. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
CB1 Geplaatst: 9 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2009 Moederbord weet ik zo niet wat voor een dat is. Er zit alleen een p4 2.4G one core op. Als ik het ook op kan lossen met een p4 3.0G 2core dan doe ik dat. Ik wissel dan de processor om met deze. Alleen weet ik niet of dit kwaad kan anders heb ik een probleem. Met gewone kanalen loopt het wel alleen hd wil niet en ook de 3d films die ik met stereoscopic player afspeel willen ook niet. Deze 3d films draaien op deze 2core wel goed. Daarom dacht ik hieraan. Gr Cb1
andre123 Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Onderstaand is mijn HTPC misschien iets overkill maar ik denk dat jij het niet gaat redden met die P4 wat je er ook aan veranderd. Behuizing OrigenAE S14V HTPC Zwart Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2 Intel Core 2 Duo E8400 Kingston 4GB( 2 x 2048MB). 800MHz. DDR2. Non-ECC. CL6. DIMM Enermax Modu82+ 525W Modular Scythe Shuriken Low Profile Heatpipe CPU Cooler Intel AMD Gigabyte Core 2 Extreme Socket 775 Intel G45 | GA-EG45M-DS2H Western digital Caviar GreenPower 640GB | WD6400AACS Blue-ray rom LiteOn DH-4O1S _________________________ HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
CB1 Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Ok maar ik wil toch proberen om die 2core er in te zetten. Ik vroeg dus kan dit op elk moederbord of niet? Ik heb hierop eigenlijk nog steeds geen antwoord. Ik durf het anders niet aan. Gr Cb1
NINjak Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Met een aangrenzende zeikerheid durf ik wel te zeggen dat dit niet gaat passen/lukken! Een P4 is/was socket 478 en een core2duo (of een andere en/of snellere smaak) is socket 775. Zelfs met socket 775 heb je veel schillende bussnelheden en kan je niet zomaar upgraden ook al is het allemaal de zelfde socket (is ook heel verwarrend voor heel veel mensen).
CB1 Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Dat bedoel ik dus. Nu weet ik dat het niet kan/gaat. Ik gebruik hier een HP Dualcore 3Gig processor en daar draait het wel op. Het is een desktop model en weet niet of het moederbord in mijn Thermaltake DH-101 past. Dan kan ik de p4 2.4Gig one core wel voor normale pc gebruiken. Misschien dat daar een oplossing zit. De geldkraan stroomt ook hier niet zo hard meer . Gr cb1
CB1 Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Wat is jullie mening over deze kaart? Club3D Radeon HD 3650 512MB GDDR2 Of deze Club3d Radeon HD 4650 1GB GDDR2 Gr Cb1
NINjak Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Een ATI 3650 is voor een HTPC een zeer goede (goedkoop en goed genoeg) kaart (onder windows) hardware matige mpeg2 en H264 ondersteuning en heb je dus niet zp'n dikke cpu nodig om met HDTV beeld te hebben. Wil je evt. vrij zijn om (nu of snel) voor een linux oplossing te gaan dan zou een Nvidia 8400GS mogelijk een betere keuze zijn omdat onder linux mpeg2 en H264 dan wel ondersteund worden en bij ATI (nog, "ze" zijn als het goed is er mee bezig) niet! Ik had hier een AMD64 2800+ als HTPC/SAT pc (Linux, VDR en als test XBMC) draaien alleen geen HDTV (hij staat hier nog). Met een betere videokaart erin zou dat ook nog wel gaan en ik ben daar vrij zeker van. Alleen voor APG was weinig meer te koop (en wat er was is te duur of niet goed genoeg) en ik had toch bijna alles voor een andere/betere liggen.
CB1 Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Ik zal er nog eens over denken wat te doen. Ik heb aan linux zitten denken en heb ubuntu er op gezet maar dan loopt het vast bij mij want heb niet zo veel kennis van linux. Gr Cb1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen