Ga naar inhoud


[cccam] opvragen info via webinterface duurt erg lang


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, wanneer ik met webbrowser via poort 16001 webinfo opvraag van dreambox duurt het minuten voordat er reactie (verschijnen van schermpje waarop gevraagd wordt om user en paswoord in te vullen) komt. Wie weet hier een reden voor ?

 

mvg,

 

Harwig


Geplaatst:

wel dat kan aan enkele zaken gelegen zijn.

 

je hebt het webinterface in de CCcam.cfg van username en password voorzien (waarom)

+

je hebt de workgroup niet correct geconfigureerd alswel de leden daarvan optimaal verbonden (etc/hosts + workgroup)

+

je hebt een vreemde lus via via mbt DNS of nameserver in je LAN

 

ciao

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

 

Geplaatst:

Beste,

 

De webinterface is sowieso beveiligd met login + passwd. Het gaat om webinfo ( normaal poort 16001 ). Deze heb ik ook voorzien van een wachtwoord en login ( zou anders publiek toegankelijk zijn op het net )

 

Rare is ( ivm slecht networkconfig), ftp (zowel uploaden als downloaden )en bv. streamen draadloos dan nog wel naar een pc lukt heel goed + supersnelle respons.

Ook login op de webinterface is erg snel.

 

Dus enkel de poort 16001 wil niet zo goed

 

Na erg veel pogingen ging het opeens één keertje en dan erg snel zoals vroeger

 

mvg,

 

Harwig

Geplaatst:

in neem aan dat je het over CCcam hebt want dat vermeld je nergens?

 

in de standaard config is de webif niet beveiligd met een login en paswoord tenzij je die er zelf inzet...

 

waarom zou je die erin zetten uberhaubt?

je hebt toch een firewall in je modem/router neem ik aan?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Hoi, heb CCcam 2.1.2 in een DB500+. Heb ondertussen terug standaard gezet dus zonder login of passwd maar geen verbetering.

 

Is dreambox terug flashen met gemini ( met dreamup ) een oplossing ?

 

met vriendelijke groet,

 

Harwig

Geplaatst:

he ik weet niet of je wel alles juist doet...?

maar je kunt ook de webinfo via een andere poort oproepen als er dan al problemen zijn bij jou met 16001

 

Code:
# default port for telnet is 16000# default port for web is 16001# supported commands:#        info#        activeclients#        clients#        servers#        shares#        providers#        entitlements# example use:#     echo servers | telnet localhost 16000#     go with your browser to http://ip_CCcam_server:16001##TELNETINFO LISTEN PORT : 16000#WEBINFO LISTEN PORT : 16001

 

als dat ook niet lukt bv met WEBINFO LISTEN PORT : 33600

dan weet je zeker dat je netwerk instellingen op de PC en/of router schuldig zijn

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: harwig
Van kwaad naar erger ....
Ik haal passwd en login eraf + verander de poort naar 16005. Nu totaal geen contact meer


Wel cccam geherstart? Ik vraag het maar, voordat je begint te slaan... wink

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

:D

 

ja hallo

dat had ik natuurlijk moeten vermelden

enkele netwerk gerelateerde zaken werken pas na herstart softcam

 

sorry, dat kon harwig niet weten (of toch)

Beef Wellington

of gewoon

Rosbief

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...