harwig Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Hoi, wanneer ik met webbrowser via poort 16001 webinfo opvraag van dreambox duurt het minuten voordat er reactie (verschijnen van schermpje waarop gevraagd wordt om user en paswoord in te vullen) komt. Wie weet hier een reden voor ? mvg, Harwig
Tonskidutch Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 wel dat kan aan enkele zaken gelegen zijn. je hebt het webinterface in de CCcam.cfg van username en password voorzien (waarom) + je hebt de workgroup niet correct geconfigureerd alswel de leden daarvan optimaal verbonden (etc/hosts + workgroup) + je hebt een vreemde lus via via mbt DNS of nameserver in je LAN ciao Beef Wellington of gewoon Rosbief
harwig Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Beste, De webinterface is sowieso beveiligd met login + passwd. Het gaat om webinfo ( normaal poort 16001 ). Deze heb ik ook voorzien van een wachtwoord en login ( zou anders publiek toegankelijk zijn op het net ) Rare is ( ivm slecht networkconfig), ftp (zowel uploaden als downloaden )en bv. streamen draadloos dan nog wel naar een pc lukt heel goed + supersnelle respons. Ook login op de webinterface is erg snel. Dus enkel de poort 16001 wil niet zo goed Na erg veel pogingen ging het opeens één keertje en dan erg snel zoals vroeger mvg, Harwig
hemertje Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 in neem aan dat je het over CCcam hebt want dat vermeld je nergens? in de standaard config is de webif niet beveiligd met een login en paswoord tenzij je die er zelf inzet... waarom zou je die erin zetten uberhaubt? je hebt toch een firewall in je modem/router neem ik aan? DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
harwig Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Hoi, heb CCcam 2.1.2 in een DB500+. Heb ondertussen terug standaard gezet dus zonder login of passwd maar geen verbetering. Is dreambox terug flashen met gemini ( met dreamup ) een oplossing ? met vriendelijke groet, Harwig
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 he ik weet niet of je wel alles juist doet...? maar je kunt ook de webinfo via een andere poort oproepen als er dan al problemen zijn bij jou met 16001 Code: # default port for telnet is 16000# default port for web is 16001# supported commands:# info# activeclients# clients# servers# shares# providers# entitlements# example use:# echo servers | telnet localhost 16000# go with your browser to http://ip_CCcam_server:16001##TELNETINFO LISTEN PORT : 16000#WEBINFO LISTEN PORT : 16001 als dat ook niet lukt bv met WEBINFO LISTEN PORT : 33600 dan weet je zeker dat je netwerk instellingen op de PC en/of router schuldig zijn Beef Wellington of gewoon Rosbief
harwig Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Van kwaad naar erger .... Ik haal passwd en login eraf + verander de poort naar 16005. Nu totaal geen contact meer
Catastrofus Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: harwig Van kwaad naar erger .... Ik haal passwd en login eraf + verander de poort naar 16005. Nu totaal geen contact meer Wel cccam geherstart? Ik vraag het maar, voordat je begint te slaan... Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Tonskidutch Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 ja hallo dat had ik natuurlijk moeten vermelden enkele netwerk gerelateerde zaken werken pas na herstart softcam sorry, dat kon harwig niet weten (of toch) Beef Wellington of gewoon Rosbief
harwig Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Probleem is opgelost. Terug gemini erop met dreamup en alles ok. Dank u wel voor jullie hulp mvg, Harwig
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen