pilux Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Sinds enige tijd werken bij mij de picons niet meer onder MiLo. Het heeft ooit wel gewerkt en ik heb bij mijn weten niets gedaan om dat te veranderen. Ik heb in de instellingen staan dat de picons geladen moeten worden op de CompactFlash. Als ik kijk op de DM8000, dan zie ik dat de picons in /picon staan en niet op de CompactFlash. Nou is dat op zich niet zo verwonderlijk want mijn CompactFlash kaart blijkt niet gemount. De CF is ext3 geformatteerd. Ik kan hem met de hand mounten d.m.v. "mount /dev/discs/disc2/disc /media/cf". Ik heb dit ook toegevoegd aan /etc/fstab, maar na een herstart blijkt dit geen effect gehad te hebben. Als ik na handmatige mount de picons opnieuw laad, dan komen ze nog steeds in /picon. En wat ik ook doe, ik zie geen picons. Iemand suggesties waar het fout gaat?
Catastrofus Geplaatst: 6 oktober 2009 Geplaatst: 6 oktober 2009 Origineel bericht van: pilux Sinds enige tijd werken bij mij de picons niet meer onder MiLo. Het heeft ooit wel gewerkt en ik heb bij mijn weten niets gedaan om dat te veranderen. Ik heb in de instellingen staan dat de picons geladen moeten worden op de CompactFlash. Als ik kijk op de DM8000, dan zie ik dat de picons in /picon staan en niet op de CompactFlash. Nou is dat op zich niet zo verwonderlijk want mijn CompactFlash kaart blijkt niet gemount. De CF is ext3 geformatteerd. Ik kan hem met de hand mounten d.m.v. "mount /dev/discs/disc2/disc /media/cf". Ik heb dit ook toegevoegd aan /etc/fstab, maar na een herstart blijkt dit geen effect gehad te hebben. Als ik na handmatige mount de picons opnieuw laad, dan komen ze nog steeds in /picon. En wat ik ook doe, ik zie geen picons. Iemand suggesties waar het fout gaat? Klopt, een cf wordt blijkbaar niet meer automagisch gemount op een 8000, itt een 7025+. Ik heb in m'n fstab staan: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0 En dan wordt ie wel weer automatisch gemount. Waarom bij jou /picon wordt gebruikt ipv /media/cf/picon, geen idee. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
pilux Geplaatst: 7 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Klopt, een cf wordt blijkbaar niet meer automagisch gemount op een 8000, itt een 7025+. Ik heb in m'n fstab staan: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0 En dan wordt ie wel weer automatisch gemount. Ik heb m'n CF kaartje gepartitioneerd en er een vfat file systeem op aangemaakt. Ik heb nu exact dezelfde regel in m'n /etc/fstab, maar nog steeds is /media/cf niet gemount na een reboot. Geen idee of dit de oorzaak is van het probleem met de picons.
Catastrofus Geplaatst: 7 oktober 2009 Geplaatst: 7 oktober 2009 Origineel bericht van: pilux Origineel bericht van: Catastrofus Klopt, een cf wordt blijkbaar niet meer automagisch gemount op een 8000, itt een 7025+. Ik heb in m'n fstab staan: /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun1/part1 /media/cf auto defaults,noatime 0 0 En dan wordt ie wel weer automatisch gemount. Ik heb m'n CF kaartje gepartitioneerd en er een vfat file systeem op aangemaakt. Ik heb nu exact dezelfde regel in m'n /etc/fstab, maar nog steeds is /media/cf niet gemount na een reboot. Geen idee of dit de oorzaak is van het probleem met de picons. Ik gebruik geen vfat maar ext3 voor m'n cf. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
pilux Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Ik gebruik geen vfat maar ext3 voor m'n cf. Dat had ik oorspronkelijk ook, maar ik wilde alles uitsluiten. Nu vfat ook niet werkt kan ik wel weer terug naar ext3, maar ik betwijfel of dat helpt.
Gast pieterg Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: pilux Origineel bericht van: Catastrofus Ik gebruik geen vfat maar ext3 voor m'n cf. Dat had ik oorspronkelijk ook, maar ik wilde alles uitsluiten. Nu vfat ook niet werkt kan ik wel weer terug naar ext3, maar ik betwijfel of dat helpt. ik weet niet welke picons MiLo aanbiedt, maar als dat de PLi piconsets zijn, gaat vfat echt niet werken vanwege de symlinks. Maar ook in andere gevallen zou ik gewoon ext2 of 3 gebruiken.
Gast MiLo Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ik heb de picons zo gemaakt dat er geen symlinks meer inzitten. Moeten op FAT gewoon werken dus.
pilux Geplaatst: 8 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2009 Oké. Ben weer terug op ext3, maar het probleem blijft hetzelfde, d.w.z.: /media/cf niet gemount na een boot handmatige "mount /media/cf" mount wel, dus de /etc/fstab is correct picons werken niet
Catastrofus Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Origineel bericht van: pilux Oké. Ben weer terug op ext3, maar het probleem blijft hetzelfde, d.w.z.: /media/cf niet gemount na een boot handmatige "mount /media/cf" mount wel, dus de /etc/fstab is correct picons werken niet Oeps, was nog wat vergeten. In mijn geval heb ik onderin de /etc/init.d/bootup file een 'mount /media/cf' staan. Daardoor wordt bij mij de cf gemount. Dit itt de 7025+ waar het automagisch gebeurt. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
pilux Geplaatst: 9 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Oeps, was nog wat vergeten. In mijn geval heb ik onderin de /etc/init.d/bootup file een 'mount /media/cf' staan. Daardoor wordt bij mij de cf gemount. Dit itt de 7025+ waar het automagisch gebeurt. Ja, dat werkt natuurlijk. Maar m'n picons werken nog steeds niet. Vraag blijft of het voldoende is om /media/cf gemount te hebben of dat er ook nog iets anders moet gebeuren (symbolic link van /picon o.i.d.)? MiLo: Zou je image die mount eigenlijk niet automatisch moeten doen? Zowel de regel in /etc/fstab als het mount commando in /etc/init.d/bootup overleven een nieuwe install niet (via /hdd/backup). Ik zie dat je andere mounts wel overneemt uit /etc/fstab. Zou je dit niet ook willen doen voor "auto" en dan met uitzondering van /media/hdd?
Gast MiLo Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Als de 8000 de CF niet mount, zou dat dan met een bepaald doel zijn geweest? Ik kan eenvoudig de configuratie voor de 8000 aanpassen zodat die standaard in de fstab komt, wat mij logisch lijkt, maar ik snap niet waarom dat niet gedaan is en voor de 7025 bijvoorbeeld wel?
Catastrofus Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Als de 8000 de CF niet mount, zou dat dan met een bepaald doel zijn geweest? Ik kan eenvoudig de configuratie voor de 8000 aanpassen zodat die standaard in de fstab komt, wat mij logisch lijkt, maar ik snap niet waarom dat niet gedaan is en voor de 7025 bijvoorbeeld wel? Ik snap dat ook niet maar het viel wel op in de overgang van een 7025+ naar een 8000. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
pilux Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Als de 8000 de CF niet mount, zou dat dan met een bepaald doel zijn geweest? Ik kan eenvoudig de configuratie voor de 8000 aanpassen zodat die standaard in de fstab komt, wat mij logisch lijkt, maar ik snap niet waarom dat niet gedaan is en voor de 7025 bijvoorbeeld wel? Misschien was het op de 8000 lastiger te detecteren of het feit dat andere wellicht een USB device gebruiken. Maar in ieder geval zou het mooi zijn om de regel in fstab een software upgrade te laten overleven. Even terug naar de picons. Horen die nou op /media/cf te komen? Enig idee waarom ik geen picons zie?
Catastrofus Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Origineel bericht van: pilux Origineel bericht van: MiLo Als de 8000 de CF niet mount, zou dat dan met een bepaald doel zijn geweest? Ik kan eenvoudig de configuratie voor de 8000 aanpassen zodat die standaard in de fstab komt, wat mij logisch lijkt, maar ik snap niet waarom dat niet gedaan is en voor de 7025 bijvoorbeeld wel? Misschien was het op de 8000 lastiger te detecteren of het feit dat andere wellicht een USB device gebruiken. Maar in ieder geval zou het mooi zijn om de regel in fstab een software upgrade te laten overleven. Even terug naar de picons. Horen die nou op /media/cf te komen? Enig idee waarom ik geen picons zie? [menu] -> [instellingen] -> [systeem] -> [diversen] -> [Picons na downloaden plaatsen op] En daar kan staan: cf|usb|disk Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
pilux Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Origineel bericht van: Catastrofus [menu] -> [instellingen] -> [systeem] -> [diversen] -> [Picons na downloaden plaatsen op] En daar kan staan: cf|usb|disk Ja, dat was me ook duidelijk. Bij het starten van dit onderwerp had ik al gezegd dat daar bij mij "CF" staat. Maar daar komen ze dus niet terecht. Begrijp ik dus goed dat bij jullie de picons wel op de CF komen? Heb je nog meer moeten doen, naast het mounten van /media/cf, om ze daar te krijgen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen