Ga naar inhoud


Is er een wijziging bezig met codering?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Citaat:

Nee: alleen Ned 1 HD, via Astra 3. Ned 2 HD en 3 HD bestaan op de satelliet (nog?) niet.

Het is toch echt Nederland 3 HD die doorgegeven wordt. Momenteel zijn Ned 1 HD en Ned 2 HD niet op de satelliet.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu begin ik het te begrijpen, dank je wel.

 

Als CDS dan zo graag kosten wilt besparen, dan kunnen ze toch beter compleet op Astra 3 overschakelen en iedereen HD aanbieden zodat het transponderruimte scheelt?

 

Kan een SD ontvanger wel zo'n HD signaal verwerken naar een SD signaal? Of kan CDS het SD signaal in het HD signaal verwerken? Volgens mij is CDS dan goedkoper uit en hoeft de prijs zoals nu weer is gebeurd niet te stijgen.

 

Ik neem aan dat Nerderland 1, 2 en 3 een contract hebben op de Astra 1 via CDS, maar indien een SD- in een HD-signaal verwerkt kan worden, dan is het misschien nu de tijd om compleet van Satelliet te gaan wisselen. Niet leuk voor de mensen die hun schotel opnieuw moeten (laten) instellen, maar dat zal dan een langdurige vaste plaats voor Nederland gaan worden.

 

Zo kan ik beter met een paar mensen Digitenne nemen, want dat is dan goedkoper en ik heb meer zenders.

 

Een beetje fantasie, maar de belangrijkste vraag:

 

Kan een SD signaal in een HD signaal verwerkt worden?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Je kan met een Irdeto kaart geen Nederland HD kijken.

Met een Seca 3 kaart met het settop pakket zou je dus wel Nederland HD moeten kunnen zien.

Reeds een paar jaar lang heeft Canaal digitaal aangegeven geen nieuwe programma's meer aan te bieden in Irdeto.

Echter door hun eigen politiek zal Irdeto tot het einde der tijden bestaan blijven.

Ik heb 2 Irdeto kaarten actief, met het settop pakket, en als klant van het eerste uur, zou ik om om te schakelen naar Seca settopbox 2 nieuwe kaarten + verplicht CI module moeten kopen.
Je kan de IRDETO kaarten gratis omruilen , en misschien met overleg de modules ook wel, gewoon eens bellen met klantenservice
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het, dank je wel.

 

Zolang er dus een SD contract is, zal er eventueel dubbel moeten worden uitgezonden.

 

Als ik dus een Seca 3 kaart in mijn SD ontvanger zou plaatsen, dan krijg ik geen HDTV kanalen en ben ik dus op de SD kanalen aangewezen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Nee: alleen Ned 1 HD, via Astra 3. Ned 2 HD en 3 HD bestaan op de satelliet (nog?) niet.

Het is toch echt Nederland 3 HD die doorgegeven wordt. Momenteel zijn Ned 1 HD en Ned 2 HD niet op de satelliet.

Tsjaaa, daar gaan we weer, met dank aan het verboden schakelkanaal van CD.
Officieel wordt Nederland 1 HD doorgegeven (zie ook de website van CD zelve). CD maakt er (illegaal, zoals recent is gebleken) een rommeltje van door daarop de ene keer het ene kanaal en de andere keer het andere kanaal door te geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Officieel wordt Nederland 1 HD doorgegeven (zie ook de website van CD zelve). CD maakt er (illegaal, zoals recent is gebleken) een rommeltje van door daarop de ene keer het ene kanaal en de andere keer het andere kanaal door te geven.


CD heeft één keer gewisseld. Van 1HD naar 3HD.
Dus nou niet onzin verhaaltjes de wereld in helpen dat CD illegaal bezig is en dat ze maar naar believen schakeld tussen de HD kanalen van de NPO.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in de CanalDigitaal kanalenlijst kijk staat er.

 

Voorkeuze 92, Ned HD (23,5),11856, Verticaal, 27500, 5/6.

Voor het laatst gewijzigd op 13 oktober 2009

 

Dus of het nu Nederland 1, 2 of 3 HD is staat niet vermeld in de kanalenlijst voor de officiele "goed=slecht" gekeurde CanalDigitaal decoders.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: Invertist
Officieel wordt Nederland 1 HD doorgegeven (zie ook de website van CD zelve). CD maakt er (illegaal, zoals recent is gebleken) een rommeltje van door daarop de ene keer het ene kanaal en de andere keer het andere kanaal door te geven.


CD heeft één keer gewisseld. Van 1HD naar 3HD.
Dus nou niet onzin verhaaltjes de wereld in helpen dat CD illegaal bezig is en dat ze maar naar believen schakeld tussen de HD kanalen van de NPO.

De NPO heeft verboden van Ned1 HD een schakelkanaal te maken. Dat gebeurt wel en is dus illegaal.
Bovendien is en wordt er vaker geschakeld.

Origineel bericht van: Johan45
Als ik in de CanalDigitaal kanalenlijst kijk staat er.

Voorkeuze 92, Ned HD (23,5),11856, Verticaal, 27500, 5/6.
Voor het laatst gewijzigd op 13 oktober 2009

Dus of het nu Nederland 1, 2 of 3 HD is staat niet vermeld in de kanalenlijst voor de officiele "goed=slecht" gekeurde CanalDigitaal decoders.

Kan zijn, maar de zenderinformatie op de website geeft duidelijk Ned 1 HD aan. Daar wordt niets in het midden gelaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Ten eerste is het geen schakelkanaal ( het is nu gewoon Ned 3!).

Ja, nu. En het was Ned 1, etc. Dat is dus de definitie van een schakelkanaal!

Origineel bericht van: D_liver
......Vervolgens is er op 13-10-2009 een nieuwe zenderlijst afgegeven waarin het kanaal NED HD genoemd is.

Kijk nu eens gewoon even op hun website: Nederland 1 HD! Gewoon publiek bekend gemaakt, en ook c.f de afspraak met de NPO.
En bovendien: al zou je het kanaal een andere naam geven (b.v. Ned HD, zonder nummer), dan nog is het een schakelkanaal als je wisselende zenders daarop doorgeeft. En dat heeft de NPO nu juist verboden (en terecht, want het schept alleen maar verwarring).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ja, nu. En het was Ned 1, etc. Dat is dus de definitie van een schakelkanaal!


Dat zal dan jouw definitie zijn. En die is in iedergeval niet juist. Ned1HD is vervangen door Ned3HD.
van de CD website:
Citaat:
Nederland 3 HD vervangt Nederland 1 HD
Vanaf 15 september vervangt CanalDigitaal voorlopig Nederland 1 HD met Nederland 3 HD. U vindt de zender op kanaal 92.

De reden voor deze wijziging is de mogelijkheid om het Champions League-voetbal aan te bieden in Native HD. Deze wijziging past ook helemaal in ons streven om abonnees zoveel mogelijk programma’s in HD aan te bieden.


Maar goed als jij blij bent met de term 'schakelkanaal' dan mag jij het een schakelkanaal noemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...