Ga naar inhoud


Is er een wijziging bezig met codering?


_Bartje_

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: iRuud
.....Vanaf 15 september vervangt CanalDigitaal voorlopig Nederland 1 HD met Nederland 3 HD......

En wat denk je dan dat "voorlopig" betekent?
Maar het sop is de kool niet waard hoor: je hebt helemaal gelijk wink

Origineel bericht van: Johan45
Nou, geschakeld wordt er dan wel.
Zodra de Champions League-voetbal afgelopen is gaan we naar een kanaal waar weer een ander sport evenement of wat dan ook te zien is.
Zo is het ook duidelijk waarom er geen Ned 3HD staat. whistle

Precies!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

In de laatste reclameuiting staat trouwens ook Nederland 1 HD, maar daarbij wel dat 2 en 3 HD toegevoegd worden:

 

http://www.canaldigitaal.nl/bestel-nu/zendershd-nederland1.aspx

 

 

 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
ik denk dat jouw fantasie een beetje op hol is geslagen,SD =MPEG2 HD=MPEG4 dit is een compressie methode,een SD (MPEG2)reciever kan geen MPEG4 lezen,een MPEG4 HD reciever kan wel MPEG2 lezen(weergeven).Je kunt dus geen 2comprssie methode's op 1 signaal toepassen.


Nou dit verhaal klopt anders ook van geen kant.

De reden waarom een "gewone" ontvanger geen HD kan weergeven is in de eerste plaats heel simpel omdat ze niet gemaakt zijn voor een HD-resolutie. Een gewone ontvanger is er op gemaakt een resolutie van maximaal 720x576 te schalen naar iets wat je op een SCART plug kunt aanbieden (dus ook analoog vergelijkbaar aan 720x576).

Sommige HD-ontvangers kunnen wel HD-content laten zien op een SCART-plug, maar dan schalen ze het naar SD-resolutie. Een "gewone" ontvanger kan dat niet.

DAARNAAST zijn er nog twee andere zaken, die vaak wel maar niet per sé gelden:

HD wordt vaak (maar niet altijd!) in mpeg4 (h264) uitgezonden. Een gewone ontvanger kan daar niet mee overweg (mpeg2).

HD KAN middels DVB-S2 uitgezonden worden, "gewone" ontvangers kunnen alleen omgaan met DVB-S. Maar ook dit HOEFT niet zo te zijn, BBC-HD bv. wordt in DVB-S uitgezonden... En je kunt ook SD in DVB-S2 uitzenden. Een ook in mpeg4.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje
Wat een boefjes toch daar bij CD.

Het gaat er mij niet zozeer om of e.e.a. nu wel of niet legaal is. Het geeft alleen maar weer eens duidelijk aan, in wat voor spagaat CD zit door slechts 1 Nederlands HD kanaal aan te bieden. En daarover heen nog eens de verwarring door mee te delen dat Nederland 1 HD in het settopboxpakket zit, waarvan men weet dat de (meeste) klanten nog geen Seca-3 kaartje hebben, en toch vast stiekem de Seca-2 codering er af te gooien!
En het is niet voor niets dat de NPO geen toestemming voor het schakelen geeft: je ziet nu op allerlei forums de verwarring van mensen dat op Nederland 1 HD een ander kanaal wordt uitgezonden. Daar is niemand bij gebaat.

Origineel bericht van: cheapwatcher
In de laatste reclameuiting staat trouwens ook Nederland 1 HD, maar daarbij wel dat 2 en 3 HD toegevoegd worden:
http://www.canaldigitaal.nl/bestel-nu/zendershd-nederland1.aspx

En maar hopen dat die toekomst niet te ver weg ligt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik op diverse plaatsen lees dat voor NED1 HD de SECA-2 codering weer actief is, heb ik op 2 verschillende ontvangers nog steeds geen beeld. Iemand enig idee wat er loos is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf basis pakket wordt je seca2 kaart zonder kosten omgeruild voor een seca3 kaart.

Het vreemde is dat bij defect, verlies en diefstal je voor je Set Top Box kaart ook zonder kosten een nieuwe seca3 kaart krijgt.

Dat is dan een gelukje bij een ongeluk en ontvang je toch het HD kanaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is toch wel iets bijzonders aan de hand met Nederland HD, want ik moet ook kunst- en vliegwerk uithalen (mgcamd met een replace.list, CCcamd doet ook lastig...) om met een Seca 3 kaartje beeld te krijgen; en met het Seca 2 kaartje van familie dat ik even heb geleend werkt het ook al niet.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Hoewel ik op diverse plaatsen lees dat voor NED1 HD de SECA-2 codering weer actief is, heb ik op 2 verschillende ontvangers nog steeds geen beeld. Iemand enig idee wat er loos is?


Zit niet meer in standaard (gratis NL1-2-3)maar in settopbox pakket.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Origineel bericht van: Invertist
Hoewel ik op diverse plaatsen lees dat voor NED1 HD de SECA-2 codering weer actief is, heb ik op 2 verschillende ontvangers nog steeds geen beeld. Iemand enig idee wat er loos is?


Zit niet meer in standaard (gratis NL1-2-3)maar in settopbox pakket.
Ja, heb ik ook. Maar zoals gezegd: op beide ontvangers geen beeld meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ja, heb ik ook. Maar zoals gezegd: op beide ontvangers geen beeld meer.


Nu zie ik de Vantage in je onderschrift staan heb je daar soms twee van en de kaart in de multicas lezer zitten soms??
Hetzelfde probleem heeft de Clarke Tech en de Maxdigitaal met een ci module werkt het wel misschien dat eens proberen.
En ja dan zal er een fix van de importeur moeten komen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb slechts één Vantage: zowel met de interne kaartlezer als met de Aston is het niet meer mogelijk Nederland 1 HD te ontvangen.

Met de IDL-Scena 5 ook niet: daar had ik tot voor kort geen probleem met Ned 1 HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Noordzee
Dat is wel een hele kromme redenatie.
Want als je die lijn verder trekt hoeft Nederland HD ook niet meer in het Settopbox-pakket te zitten.

Dit in tegenstelling tot de politiek van de NPO :

Citaat :

"
Samenvattend stelt NPO DTU de publieke omroep in staat zijn content op innovatieve wijze te distribueren en dusdanig te programmeren dat zoveel mogelijk kijkers en luisteraars er van kunnen profiteren."

Einde Citaat.

Bron :

http://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/370


Ik heb nu een balletje opgegooid richting de verantwoordelijke persoon bij de NPO. :


Hieronder een kopie van mijn mail :
(Ik ben uiterst nieuwgierig naar de reactie)

___________________________________________________________________

Geachte heer/mevevrouw Van den Breul,


Ik kijk televisie via de satelliet.
Hiervoor heb ik (voor veel geld) bij CanalDigitaal een kaartje gekocht en
kan in middels het Standaard-NL pakket gratis kijken naar Nederland 1, 2 en
3.

De afgelopen maanden kon ik ook kijken naar Nederland HD, ook vorig jaar
zomer was dat een aantal maanden mogelijk.

Inmiddels heeft CanalDigitaal de codering aangepast en is mijn kaartje niet
meer geschikt voor ontvangst van Nederland HD.
Verder wordt er beweerd dat Nederland HD nu geplaatst is in een Betaal-TV
pakket waar verder zenders als RTL 4,5,7 en SBS 6 in zitten.
In die commerciele zenders heb ik geen interesse.
Overigens kunnen abonnee's met dat pakket ook momenteel geen Nederland HD
ontvangen,omdat zij ook nog geen nieuwe kaart hebben ontvangen.

Is het u bekend dat Canal Digitaal kijkers van het Standaard-NL pakket
momenteel uitsluit van Nederland HD ?
En vind de NPO dat goed, Ik kan mij voorstellen dat u wilt dat Nederland HD
ook door alle Satellietkijkers te ontvangen is, zonder dat die verplicht
zijn om een betaalpakket voor commerciele zenders aan te schaffen.
U heeft vast met CanalDigitaal een overeenkomst gesloten, ik ben benieuwd
naar de inhoud daarvan.

Ik hoor graag van u,

__________________________________________________________________

Einde kopie mail aan de NPO






Reactie terug ontvangen van Kees Noort :
(Wordt vervolgd)


Uit navraag bij CD bleek dat (nog steeds) met een kaart voor de standaard kanalen ook het HD-programma van de publieke omroep op 23,5 gr. ontvangen moet kunnen worden.
Ik kan dus niet verklaren waarom u het HD-kanaal niet meer kunt ontvangen.
Indien u het nummer van de betreffende smart-card doorgeeft kan ik er misschien achter komen wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,
Kees Noort
NPO



Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...