Ga naar inhoud


Vier dvb-s tuners? Is dat mogelijk?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Vier dvb-s tuners? Is dat mogelijk?

Of kan je er enkel dvb-c of t tuners bijsteken?

Als het wel kan dan kan je vier programma's tegelijk opnemen als ik het goed heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Satter
Vier dvb-s tuners? Is dat mogelijk?
Of kan je er enkel dvb-c of t tuners bijsteken?
Als het wel kan dan kan je vier programma's tegelijk opnemen als ik het goed heb?


Volgens mij kan je geen 2 extra dvb-s tuners bijsteken vanwege het stroomverbruik (en dvb-s2 zijn nog niet los verkrijgbaar?) en 4 tegelijk opnemen levert toch al problemen op bij een 8000, of het is in de laatste update gefixed, ik had er iets over gelezen...
Correct me if I'm wrong.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 2 extra DVB-S tuners in zitten en dat draait nu eindelijk (!) stabiel, sinds de laatste updates van Milo en PLi waar je de externe EPG verzamelaars kan uitzetten

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

 

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

s is geen probleem, s2 mag officieel nog niet, maar werkt ook wel. (2x s2 heb je sowieso al onboard)

 

Opnemen gaat niet alleen tot 4 maar volgens mij een stuk of 16 (hoewel de meeste softcams niet verder zullen gaan dan 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
s is geen probleem, s2 mag officieel nog niet, maar werkt ook wel. (2x s2 heb je sowieso al onboard)

Ik heb vernomen dat er inmiddels al lang DVB-S2 tuners speciaal beschikbaar zijn voor de dm8000 die niet het stroom-verbruik-probleem hebben.

Ik zal het binnenkort zelf weten :-) Er komt een dm8000 aan met twee extra DVB-S2 tuners :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Ik heb vernomen dat er inmiddels al lang DVB-S2 tuners speciaal beschikbaar zijn voor de dm8000 die niet het stroom-verbruik-probleem hebben.

Waar zijn die te bestellen? Als ik zoek dan vind ik alleen maar tuners die geschikt zijn voor de 600, 7025, 800 en 8000 modellen. Deze zijn dus niet speciaal voor de 8000 en dus waarschijnlijk met het hoge stroomverbruik?


Origineel bericht van: Erik Slagter
Ik zal het binnenkort zelf weten :-) Er komt een dm8000 aan met twee extra DVB-S2 tuners :-)

En imiddels al ervaring of het goed werkt?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er hier 2 s-tuners bijgestoken (7025) werkt perfect (de box kiest voor de *gewone* sd kanalen altijd eerst tuner C of D als die vrij zijn (zodat A en/of B vrij zijn voor HD kijken/opnames), ook met meerdere opnames van div. transponders/sats tegelijk (in ieder gevel 6 opnmames tegelijkertijd gaat hier goed)

Zover ik weet zijn er nog geen s-2 tuners beschikbaar voor de 8000

Kreeg ook S-2 tuners toegestuurd van mijn dealer en dat bleken ook gewoon tuners voor de 800 te zijn, dus retour..

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook ervaring met 4 tuners: de twee ingebouwde DVBS2tuners en daarbij mijn 'oude' DVBtuners uit mijn 7025. Heb hier ook de ervaring dat voornamelijk de C en D tuners worden aangesproken voor de SD-zenders. Ik heb wel mijn DVB22tuners doorgelust, zodat ik wel nog met enkele beperkingen zit.

 

Ik overweeg sterk om quad-lnb's te kopen en nog 2 extra coaxkabels en 2 extra switchen, zodat ik in principe geen enkele beperking meer heb met 4 echt aparte tuners.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oldebroek
Bekijk dit draadje op het officieele dream multimedia board
http://www.dream-multimedia-tv.de/board/index.php?page=Thread&postID=62710#post62710


Mijn duits is niet zo goed maar ik begrijp eruit dat er een speciale DVB-S module ontwikkeld wordt voor de DM8000??

Weet iemand of deze al beschikbaar is?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...