Gast aila Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Beste satters, Ik heb de laatste tijd een vreemd probleem, als ik mij 7020 aanzet gaat alles perfect gedurende een 2 tal uur (mogelijk warmte) daarna krijg ik geen beeld meer op bv Ned1, Film1 met een hoge bering (dus af en toe dan wel met stotering) maar meer niet dan wel, op een andere zender dan weer altijd 100% goed met geen bering. Als ik de Sat. uitzet en opnieuw opstart dan gaat het soms wel even maar het komt snel terug, ik denk aan een volrm van warmteontwikkeling. maar heb dit nooit eerder gehad. Wat zou dit kunnen zijn.
metropar Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 voor je het in de box gaat zoeken controleer eerst: je schotelopstelling ,kabels,event. switch, en vooral de f connectors meestal zit hier het probleem in dit soort gevallen en niet in de box gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast aila Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 Ga ik doen, maar dan is het toch wel vreemd dat het enek (FTA) kanaal wel pakt met 0% bering en het ander kanaal niet, nu begrijp ik ook wel dat het ene kanaal een sterk signaal heeft dan het ander maar het is juist zo vreemd dat het pas gebeurd na een aantal uur, waaruit ik opmaak dat het wel eens met de warmteontwikkeling te maken zou kunnen hebben? ik ga het in ieder gaval nalopen.
peter-nmgn Geplaatst: 8 oktober 2009 Geplaatst: 8 oktober 2009 typisch geval van ontbering verschijnselen het is BER (= Bit Error Rate / Fouten in het signaal) Lijkt me idd een geval van verkeerd gemonteerde connectoren of beschadigde coax kabel Succes ps. Hoeveel signaal uitslag krijg je op NL1?? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
Gast aila Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 Dank jullie allemaal voor de reacties, het is inderdaad opgelost door de gehel coaxkabel en conectoren te vervangen (lag er 7 jaar en ik wilde geen risico nemen). Nu alles erg oed en constant beeld met 0 % BER. Nogmaals dank aan alle.
metropar Geplaatst: 9 oktober 2009 Geplaatst: 9 oktober 2009 kijk dat bedoel ik nou er wordt meestal te vlug geroepen van warmte, tuner , elco s maak eerst eens dat de basis ( schotel,kabels en derg. ) in orde is en pas daarna aan de box gaan denken gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen