Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu al een aantal maanden een DM800 naar alle tevredenheid maar ik kan maar niet kiezen tussen de diverse images, het zijn er ook wel heel veel.

Misschien plaats ik binnenkort wel mijn bevindingen van de diverse images wat de één kan wat een ander niet kan ed.

Tot nu toe heb ik de indruk dat ze mekaar niet zo ontlopen qua mogelijkheden, maar de één benadert de extra opties anders dan de ander.

Sommige zijn erg kaal, bij anderen zijn diversie plugins al standaard aanwezig, skins zijn soms beperkt, stabiliteit valt me met alle images mee, alhoewel ik soms op de stomste handeling een vastloper krijg, zoals het toevoegen van een timer-opname...

confused

Ik ben nu al een tijdje gestrand op NewNigma2 (2.8), bevalt goed maar toch mis ik dingen die ik in andere images wel had. O.a. kan ik geen skin vinden waar ik als ik een menu, EPG of zenderlijst open dat daar dan met een PiP het huidige TV-beeld getoond wordt.

Ook stond er bij bijv. LT in de informatiebalk meer gegevens, o.a. de frequentie en PID van de zender, nu moet ik daarvoor eerst in Menu>Informatie>Stream Informatie dit opzoeken.

Ook loop ik vast op wat geavanceerdere zaken als mounten van externe harde schijven, extern benaderen van de harde schijf van mijn DreamBox, een echt goed werkende EPG: Minimaal 24 uur vooruit (en niet alleen nu/straks) mét omschrijvingen, bewerken van opnames, ontvangen van Internet-streams zoals Uitzending Gemist, RTL gemist ed.

Wat ik graag nog zou wensen, maar wellicht niet kan of niet bestaat op de DreamBox:

-PiP van huidige ontvangst tijdens afspelen van opgenomen programma en andersom.

-PiP bij DM8000 van verschillende zenders, bij de DM800 binnen dezelfde stream/transponder.

-Internetradio- en TV-stations in dezelfde zenderlijst als de satellietstations.

De volgende images heb ik al geprobeerd, de één heel kort, anderen weer langer:

Boxman, Dreamforum II, EDG Nemesis, Gemini 4.40, LT Fifth SP8, Nabilo sat Black Hole, NewNigma, OoZooN, Peter Pan Neverland en PLi Jade3.

Het enige image dat ik nog niet heb kunnen proberen en wellicht mij zal bekoren is ruDream.

Het lijkt er wel op dat de gebruikers van ruDream nooit meer wat anders willen maar zou graag willen weten waarom.

Wat heeft ruDream dat andere images niet hebben?

En vooral: Hoe kom ik aan ruDream?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Wat waren je bevindingen van Nabilo sat Black hole.

Die draai ik momenteel en is bij mij super stabiel tot op heden.

Helaas krijg ik daar de xmltv niet werkend.

Ru dream moet je kopen trouwens ik meende iets van 50 euro.

de ru dream op de 7000(gratis) vondt ik persoonlijk te ingewikkeld voor de standaard gebruiker.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Geplaatst:

Lexzie,

Dat zou ik zeker doen, ben erg benieuwd naar deze bevindingen.

Ik gebruik nu Gemini 4.40 en is op een enkele vast loper redelijk stabiel. Maar misschien is er eentje die er boven uitsteekt qua prestaties.

Gulio

Humax HDCI-2000 met Dragoncam 4.1

Dreambox DM800HD, Visiosat A1,A2,A3&HB

Gast BRUUT-DREAM
Geplaatst:
Origineel bericht van: 4-stimpy

de ru dream op de 7000(gratis) vondt ik persoonlijk te ingewikkeld voor de standaard gebruiker.

ruDREAM Images koop je niet,

Je betaalt eenmalig lidmaatschap, alle nieuwe Images en updates kan je gebruiken zonder daarvoor te hoeven betalen. ( zou lekker zijn zeg ... bijv. elke maand een nieuwe Versie en dan weer moeten te betalen... dus dat is onzin .

Ik ben al jaren lid van ruDREAM , persoonlijk de beste Images die er zijn, veel Updates en zeer goede Support.

ruDREAM heeft zeer geavanceerde Images , en zijn niet geschikt voor beginnend Dreambox gebruiker.
Geplaatst:

Mee eens Bruut.

Long time ago:)

IL

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Geplaatst:

Ik heb ook veel goede dingen gehoord over RuDream en zou het ook wel willen proberen maar ik heb geen idee hoe ik eraan kan komen. Die website van het team is voornamelijk in het Russisch en dat is niet mijn sterkste punt crazy

Weet iemand wat je moet doen om eraan te komen?

Gast BRUUT-DREAM
Geplaatst:
Origineel bericht van: Monoch
Ik heb ook veel goede dingen gehoord over RuDream en zou het ook wel willen proberen maar ik heb geen idee hoe ik eraan kan komen. Die website van het team is voornamelijk in het Russisch en dat is niet mijn sterkste punt crazy

Weet iemand wat je moet doen om eraan te komen?

Meestal gaat het via een bestaand Lid die je in Contact brengt, ruDREAM Team wil niet dat Jan en alleman lid word en opeens ziet dat 1 of andere Idioot de Images voor iedereen Online zet op rapidshare ofzo.
Geplaatst:

En laat russisch nu wel een van mijn sterkere punten zijn, maar ik vind die site dus niet. Ook niet via Рудрим... Als iemand me eens de link zou kunnen doorsturen, zou ik erg dankbaar zijn.

-Stephan

Geplaatst:

Toch vraag ik me af waarom 50 Euro betalen als er genoeg goede images zijn die geheel gratis zijn... En zeker hoe illegaal rudream dat doet op basis van de licentie waarop Enigma gebaseerd is...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast BRUUT-DREAM
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Toch vraag ik me af waarom 50 Euro betalen als er genoeg goede images zijn die geheel gratis zijn... En zeker hoe illegaal rudream dat doet op basis van de licentie waarop Enigma gebaseerd is...

Kijk eens Wat PLI doet... http://www.pli-images.org/goodies.php

15 Euro vragen voor een slabbetje van nix ... en al die andere onzin ... dat is pas een poging tot zakkenvullen.
Gast BRUUT-DREAM
Geplaatst:

BTW... WIE??? zegt dat je 50,-- Euro MOET betalen ?

je neemt klakkeloos aan wat iemand anders zegt.

Je betaalt voor membership, niet voor software.

Membership voor de voetbalclub of de Golfbaan is vele malen duurder.

Tevens zie ik niet wat er illegaal aan is , het is immers GEEN verplichting om lid te worden .

Geplaatst:
Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: 4-stimpy

ruDREAM Images koop je niet,

Je betaalt eenmalig lidmaatschap, alle nieuwe Images en updates kan je gebruiken zonder daarvoor te hoeven betalen. ( zou lekker zijn zeg ... bijv. elke maand een nieuwe Versie en dan weer moeten te betalen... dus dat is onzin .

Ik ben al jaren lid van ruDREAM , persoonlijk de beste Images die er zijn, veel Updates en zeer goede Support.

ruDREAM heeft zeer geavanceerde Images , en zijn niet geschikt voor beginnend Dreambox gebruiker.

Excuses voor mijn verkeerde verwoording.
Is de ru dream dan wel een beetje gebruikers vriendelijk?
Of is hij ingewikkeld in te stellen en ,oet er veel handmatig geinstalleerd worden.

Ik ben trouwens niet te beroerd om voor iets goeds te betalen, ik zou het alleen wel prettig vinden als ik weet waar ik voor betaal voor. Met andere woorden, een preview of iets dergelijks zou wel mooi zijn geweest.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Geplaatst:
Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
BTW... WIE??? zegt dat je 50,-- Euro MOET betalen ?

je neemt klakkeloos aan wat iemand anders zegt.

Je betaalt voor membership, niet voor software.

Membership voor de voetbalclub of de Golfbaan is vele malen duurder.

Tevens zie ik niet wat er illegaal aan is , het is immers GEEN verplichting om lid te worden .

het verschil lijkt me nogal duidelijk Bruut

bij rudream ben je volgens mij toch wel verplicht 'membership' te betalen, anders geen image en/of downloads voor je, terwijl bij de webshop van PLi niemand verpicht wordt deze items aan te schaffen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen