Ga naar inhoud


Image keuze / ruDream


Alex1970

Aanbevolen berichten

Het maakt me op zich niks uit of het geld kost, voor goede software mag best betaald worden (of membership, hoe je het dan ook wil noemen). Dit even los van of het vanwege de Enigma licentie wel of niet legaal is.

Maar ruDream maakt het wel erg moeilijk (tenminste voor mensen die geen contacten hebben binnen de groep) om het te kunnen gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast BRUUT-DREAM

@ Stimpy..

 

ruDREAM Images zijn gewoon gebruiksvriendelijk, echter de images zijn zeer geavanceerd, je ziet Futures die andere Images niet aan Boord hebben, en duurd enige tijd om alles eruit te halen wat er in zit .

via Addon Manager kan je alles Downloaden wat er beschikbaar is.

En via support Board kan je antwoord krijgen op al je vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
BTW... WIE??? zegt dat je 50,-- Euro MOET betalen ?

je neemt klakkeloos aan wat iemand anders zegt.

Je betaalt voor membership, niet voor software.

Membership voor de voetbalclub of de Golfbaan is vele malen duurder.

Tevens zie ik niet wat er illegaal aan is , het is immers GEEN verplichting om lid te worden .


het verschil lijkt me nogal duidelijk Bruut

bij rudream ben je volgens mij toch wel verplicht 'membership' te betalen, anders geen image en/of downloads voor je, terwijl bij de webshop van PLi niemand verpicht wordt deze items aan te schaffen...


@ Hemertje..

Daar heb je volkomen gelijk in .

Maar als ik geen lid ben van de GolfClub kan ik geen gebruik maken van de Golfbaan, het zelfde geld voor ruDREAM.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
BTW... WIE??? zegt dat je 50,-- Euro MOET betalen ?

je neemt klakkeloos aan wat iemand anders zegt.

Je betaalt voor membership, niet voor software.

Membership voor de voetbalclub of de Golfbaan is vele malen duurder.

Tevens zie ik niet wat er illegaal aan is , het is immers GEEN verplichting om lid te worden .


het verschil lijkt me nogal duidelijk Bruut

bij rudream ben je volgens mij toch wel verplicht 'membership' te betalen, anders geen image en/of downloads voor je, terwijl bij de webshop van PLi niemand verpicht wordt deze items aan te schaffen...


@ Hemertje..

Daar heb je volkomen gelijk in .

Maar als ik geen lid ben van de GolfClub kan ik geen gebruik maken van de Golfbaan, het zelfde geld voor ruDREAM.


gelukkig zijn er dan nog genoeg andere sporten buiten golf die je wel gratis mag beoefenen en plezier aan mag hebben...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bruut,

 

Stel eens voor aan dat team dat ze een trial version maken zo kan iedereen er toch even van proeven en dan altijd nog lid worden en de full version nemen als ze dat willen.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst wederom bedankt voor de vele en snelle reacties.

 

Origineel bericht van: Rytec
Je hebt Milo nog niet geprobeerd.
Volgens mij ook ja, maar die ontbrak inderdaad in mijn lijstje.

 

Origineel bericht van: 4-stimpy
Wat waren je bevindingen van Nabilo sat Black hole.

Die draai ik momenteel en is bij mij super stabiel tot op heden.

Helaas krijg ik daar de xmltv niet werkend.

Ik heb begrepen dat xmltv dé manier is om EPG te krijgen zoals ik wil, dus dat zal zeker moeten gaan werken bij mij.

Verder moet ik nog even nakijken wat ik ook alweer van Nabilo vond...

 

Origineel bericht van: 4-stimpy
Ru dream moet je kopen trouwens ik meende iets van 50 euro.

de ru dream op de 7000(gratis) vondt ik persoonlijk te ingewikkeld voor de standaard gebruiker.

Ik beschouw mezelf niet als een standaard gebruiker, wel een veeleisende. wink

Dat ik voor ruDream moet betalen wist ik ook al en is voor een goed, compleet en stabiel image helemaal geen punt, maar inderdaad zoals je al zei wil ik wel weten waarvoor ik betaal en dat kom ik maar van niemand te weten.

Wel merk ik dat diegene zoals BRUUT-DREAM die ruDream gebruiken hun image met hand en tand verdedigen en super-enthousiast erover zijn, niet op hun beslissing dat image te kopen terugkomen en dat zegt al genoeg volgens mij over de kwaliteit denk ik...

 

Origineel bericht van: Littlesat
PIP op een DM800 zal nooit werken...
Als je bedoeld omdat de DM800 maar één tuner heeft, daarom zei ik ook "binnen dezelfde stream/transponder" en heb je dan (dus) wel PiP op een DM8000 soms?

 

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
ruDREAM Images zijn gewoon gebruiksvriendelijk, echter de images zijn zeer geavanceerd, je ziet features die andere Images niet aan Boord hebben, en duurt enige tijd om alles eruit te halen wat er in zit.
Geef het beestje eens een naampje, welke features hebben andere images dan niet die ruDream wel heeft?

 

Overigens die €50? Eénmalig? Per jaar? Of wat?

Ik zie dat je nu een image gebruikt van 12-9-2009? Volgens mij hebben veel andere images allang diverse updates gehad in de tussentijd, dus hoe zit dat dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Je betaalt voor membership, niet voor software.

Is dat de methode om onder de GPL uit te komen?

Citaat:

Tevens zie ik niet wat er illegaal aan is, het is immers GEEN verplichting om lid te worden .

Je mag er geen geld voor vragen want Je betaalt voor membership, niet voor software.

Citaat:
Tevens zie ik niet wat er illegaal aan is , het is immers GEEN verplichting om lid te worden .

Zonder de verplichte 50 Euro krijg je ruDream niet geaktiveerd.

Tja en ik weet van bijna 3 jaar geleden dat ruDream goede images had daar valt niet aan te twijfelen. Maar wat ze doen is echt niet echte zuivere koek... Maar vanuit Rusland kan dat(!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook het internet uitegespit om enige informatie te vinden over deze ruDream - image.

Helaas niks over te vinden.

 

Snap dan niet dat mensen betalen terwijl ze niks over de image weten.

Ik hou me wel aan de images die ons GRATIS ter beschikking worden gestelt door de vele makers hiervan.

 

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich mag je best betaalde service verlenen op GPL produkten (zolang je de eventuele wijzigingen op die GPL produkten maar weer in overeenkomst met de GPL publiceert uiteraard).

 

Maar ik vind dit op z'n minst een dubieuze manier van werken.

 

Het wekt daarbij de schijn op dat het het eigenlijk om ondersteuning van illegale activiteiten gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemini handelt ook in strijd met de GPL, maar wordt eerder gestimuleerd dan tegengewerkt.

 

Geldt eigenlijk voor bijna alle images. Ik ken er maar drie die zich aan de GPL houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel nou eens wat er zo bijzonder is aan deze images, dus wat zit er in wat een milo gemini pli enz niet heeft?

Of heeft deze image minder legale dingen aan boord?

 

Ik zie wel wat over de plugins download bij google maar dat is het zelfde als andere images. Ook heb ik al een rudream image gevonden voor de 800 maar niet voor de 8000 om te testen.

 

Dus vertel nou eens concreet wat er zo bijzonder is aan deze images!

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BRUUT-DREAM
echter de images zijn zeer geavanceerd, je ziet Futures die andere Images niet aan Boord hebben

Kan je dat misschien wat concretiseren? Of dient die vaagheid net om de mythe in stand te houden?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ruDREAM Images koop je niet,

 

Je betaalt eenmalig lidmaatschap, alle nieuwe Images en updates kan je gebruiken zonder daarvoor te hoeven betalen. ( zou lekker zijn zeg ... bijv. elke maand een nieuwe Versie en dan weer moeten te betalen... dus dat is onzin .

 

Ik ben al jaren lid van ruDREAM , persoonlijk de beste Images die er zijn, veel Updates en zeer goede Support.

 

ruDREAM heeft zeer geavanceerde Images , en zijn niet geschikt voor beginnend Dreambox gebruiker.

 

 

@bruut-dream zou je mij via pm kunnen uitleggen hoe je "lid" kunnen worden van rudream???

 

(sorry dat ik het hier vraag maar kan je geen pm sturen)

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Kan je dat misschien wat concretiseren? Of dient die vaagheid net om de mythe in stand te houden?
Ik ga dat onderhand ook al denken, erg veel vertrouwen krijg je daardoor ook niet. Ook al is het maar €50, als ik er dan vervolgens iets voor terugkrijg waar ik niks aan heb...?

Origineel bericht van: freaky@BRUUT-DREAM
(sorry dat ik het hier vraag maar kan je geen pm sturen)
Kijk, dat verhoogt de vaagheid alleen maar...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...