Ga naar inhoud


Stijgen of dalen nu de huizenprijzen


vincent1971

Aanbevolen berichten

Hoeveel mensen zitten hier nu met een eigen huis?

 

Jullie overschatten nogal wat je nou echt terugkrijgt van de belasting. De rente staat nogal laag dus ik betaal al niet veel rente. En daarnaast is het afhankelijk van je belastingschaal. Je hoeft je op die renteaftrek echt niet rijk te rekenen hoor!

 

En nee, je krijgt geen gigantische prijsdaling. Wie gaat dan die goedkope nieuwbouwhuizen bouwen?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt het over de werkelijke waarde van een huis. Maar wat is die dan? Hoe bepaal je die?

 

Ik ga er van uit dat de prijzen van huizen niet zomaar, laten we zeggen 50%, ineen kunnen zakken. Dat komt omdat het een schaars goed is. Iedereen heeft een huis nodig.

 

Als het werkelijk gebeurt, dan is dat omdat er veel meer in Nederland omvalt.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De renteaftrek is eigelijk een verkapte lagere rente,

die gewoon weer verekend is met de belasting die we betalen.

Met andere woorden, uiteidelijk brengen we met zij allen de uitbetaalde aftrek weer gewoon op via de belasting. Bovendien

bestaat lang niet voor in iedereen de aflossing uit rente, er

is ook nog zoiets als afbetalen van de hyptheek zelf. Als de rente van pakweg 4% naar 6 of 7% gaat heeft dit een veel grotere invloed op de huizen markt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzover ik het merk dalen de huizen prijzen ik heb net een huis gekocht in een duur gebied en heb het huis in mijn ogen voor een scherpe prijs.

van de andere kant moet ik mijn huidige huis kwijt in een goedkope zone (in groningen) maar ik schrik waarvoor de makelaar hem denkt te kunnen verkopen.

maar hoe dan ook een % lagere prijs in een dure zone levert me meer op dan een % lagere prijs voor mijn oude huis.

Maar goed ik moet me op deze manier niet rijk rekenen maar ik krijg voor mijn huis niet wat ik 1 1/2 jaar geleden had kunnen krijgen.

 

Groeten Erik

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Psychosammie

In een van je eerdere berichten heb je t over 3 ton waarde van t huis later over 65000 euro overdrachtsbelasting.

Ik mag toch hopen voor je dat dit niet over t zelfde huis gaat want overdrachtsbelasting is 6 procent.

MIjn koophuis heb ik vekocht in juni oplevering volgende week. Ik heb de prijs altijd op zo n 3 ton gezien laatste jaren dan [centrum utrecht]nu levert het op 286000 euro.

Dit alles kosten koper uiteraard

Waar wel mijn broek van afzakt al is t een tamelijk laag bedrag.

Onderzoeken en inlossen van 2 hypotheken niet meer als 1 uur werk volgens mij wat 500 euro moet kosten bij de notaris.

 

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Gisteren Ik Vertrek gezien?

Ging over een echtpaar dat emigreerde naar Zweden, ze moesten 80 kilometer rijden voor ze in de bewoonde wereld waren.

Ik hou van rust maar dat is wel erg rustig hé.

Ik ga in de winter regelmatig skiën in Idre in midden zweden tegen de Noorse grens aan. Ook dan kan uren rijden om dan ineens één huis te zien, dan denk ik: wat doen de mensen die daar wonen de hele dag?


Ja... Wat die mensen daar doen is overigens illegaal. Je mag in principe niet met motorvoertuigen over "kale" natuurgrond (zonder sneeuw) rijden, want dat beschadigt de grond... staat in de wetgeving, maar dat zullen ze nog wel merken als ze daar een opmerking over krijgen...

Voor mij is dit prima... 80 km tot de bewoonde wereld is uiteraard wat overdreven... het moet een spannend en spectaculair tv programma blijven... Het hangt er natuurlijk vanaf wat ze als Nederlanders als "bewoonde wereld" aanmerken.... dan kan je wel tot die 80 km komen, maar dat is dus onzin. Ik hou van stilte, rust, eenzaamheid... dat kan je vinden in Norrbotten! Het huis wat ik overigens eerder als voorbeeld vermeldde, ligt op 5 km van een winkelcentrum, met een grote Ica Stormarknad en een CoopForum... tja....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt wel of jullie allemaal in de bouwindustrie zitten

en dan nog wel op de stoel van hypothekers, beleggers en ontwikkelaars.

 

er is sprake in jullie discussie van een bubbel

wel die bestaat niet in de reguliere bouwindustrie mbt nieuwbouw en renovatie

 

die bestaat enkel in de doe-het-zelf en zwartwerk circuit

 

woningen die allang afgebroken hadden moeten worden OF volledig gesarneerd hadden moeten worden maar met lapmiddeltjes een imaginaire waarde hebben.

door gipskartonplaten en purschuim aan elkaar gezet.

 

nederland kent in europa een der beste bouwsectoren waar echte kosten echte prijzen genereren

en dat zie je op de huizenmarkt nu eindelijk weer omhoog drijven

 

welke weldenkende mens koopt nog een oud krot dat een energie behoefte aan kostprijs van meer dan 400 euro per maand heeft?

 

die erover klagen vergeten dat ze eergisteren een krot met winst op de markt hebben verkocht.

 

ciao

 

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we die makelaars nu eens zouden afschieten, dan heb je kans dat de huizenprijzen weer eens op normaal niveau komen.

Maar zolang iedereen nog steeds in de gladde praatjes trappen van de taxateurs, die trouwens het verstand ven een debiel hebben, gaan de prijzen alleen maar omhoog.

 

Natuurlijk is het leuk als je woning 20% in waarde stijgt, althans, dat denk je maar.

Het enige wat er gebeurd is dat de gemeente meer OZB en andere legale diefstal belastingen kan heffen.

Fijn, je huis levert 20% meer op dan vorig jaar, dus de arme koper van jouw huis gaat 20% teveel betalen.

Dus jij denkt een mooie geldbron aangeboord te hebben, maar jij word bij de aankoop van je volgende huis ook weer met 20% genaaid en de enige winnaars zijn de makelaars en overheid!!

 

Dus wees maar blij dat je huis in waarde stijgt, en sla jezelf nog maar een paar keer tegen de muur met je domme kop, want in feite is dat waar je blij mee bent.

De slachtoffers zijn de mensen die geen huis meer kunnen betalen, omdat iedereen zich blindstaart op het stijgen van de waarde van zijn huis.

De jonge stellen kunnen amper bestaan wanneer ze en huis kopen en komen in financiële problemen als er , al dan niet per ongeluk, een kindje komt.

 

Jaa jongens, wees maar lekker dom en laat je huis in waarde stijgen, daar zijn we allemaal mee gebaat!!

..niet dus, stakkers!!

 

Wie is er in hemelsnaam zo achterlijk om een flat te kopen voor 450.000 gulden?? (200.000 euro)

Dan ben je toch niet lekker in je bovenkamer?

Natuurlijk bestaan er geen guldens meer, maar dan nog, wie gaat er een flat kopen voor 200.000 euro als je in Duitsland en Frankrijk voor dat geld een complete boerderij koopt met een hectare grond er omheen?

 

Nogmaals, we laten ons allemaal gek maken door gladde makelaars die op procentenbasis werken en hoe meer jouw huis opbrengt, des te meer zij verdienen.

De gemeenten spinnen er garen bij, want je betaalt belasting naar de waarde van je huis, je gooit geld in de sloot naar waarde van je huis...

 

Een gemiddelde rijtjeshuis is volgens de grafiek die in dit topic staat, ongeveer 100.000 euro waard.....

Welke achterlijke........ is bereid om het drievoudige te gaan betalen??

Juist, de idioot die het geld er (denkt) voor te hebben en die zich laat naaien door de praatjes van een makelaar..

 

Schiet die gasten af, bepaal de waarde van je huis zoals een auto in waarde bepaald word, en alles word genormaliseerd.

 

..just my two cents... smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die een paar geleden hun huis verkochten en er niets voor terug gekocht hebben hebben ook lekker geld aan hun huis verdiend. Tegenwoordig moet je het geld ( ik meen binnen 2 jaar )weer herinvesteren anders krijg je een vette belastingaanslag omdat je in het jaar waarin je het huis verkocht hebt een heel dik salaris verdiend zou hebben.

 

Ik heb mijn huis nog net gekocht voordat de prijzen omhoog vlogen maar inderdaad als ik naar een ander huis wil dan zal dat huis ook evenredig duurder geworden zijn.

 

De banken hebben anders ook lekker verdiend aan al die hypotheken en doordat er renteaftrek is en het inkomen van tweeverdieners bij elkaar opgeteld kon worden wat vroeger niet het geval was heeft de huizenprijzen ook omhoog doen schieten. Uiteindelijk schiet er dus niemand wat op met de renteaftrek en het bij elkaar optellen van de inkomens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

boos zou je alleszins kunnen worden...

maar daar heb je dus niets aan

 

de strekking is, een waardevermeerdering is enkel te relateren aan z'n waarde

 

locatie is zelfs nog te subjectief

 

elke koper die nu toevallig op die ene plek in die ene straat in dat ene huis wilde wonen en daarvoor een krot op de koop toenam

is mede deelhebber aan de oorzaak waarom bestaande woningen veel te snel in waarde zijn gestegen

 

dus nogmaals sla dat kreng plat met de sloophamer en bouw iets deugdelijks

 

maar het merendeel van de potentiele kopers zijn allemaal gecorrumpeerd door de doe-het-zelf televisie programma's waar met wat likjes verf en enkele huppeltrutjes die een paar bloemstukken snijden, de krot tot een kasteel wordt

 

in nederland gaat het allang niet meer over waarde en grootte

het gaat over waardeloos en groots bedriegen.

 

ciao

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en laat nu al die doe-het-zelf-shit programma's gesponsord worden door de doe-het-zelf-shit toko's. Het is inderdaad rotzooi wat ze daar verkopen over het algemeen B-keuze wat ook nog eens berg extra afval oplevert zodat de huisvuilcentrale's nog harder moeten stoken om die colerezooi weg te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mensen die een paar geleden hun huis verkochten en er niets voor terug gekocht hebben hebben ook lekker geld aan hun huis verdiend. Tegenwoordig moet je het geld ( ik meen binnen 2 jaar )weer herinvesteren anders krijg je een vette belastingaanslag omdat je in het jaar waarin je het huis verkocht hebt een heel dik salaris verdiend zou hebben.
Onzin dit je salaris en de opbrengst van je huis zijn 2 heel verschillende dingen en die kunnen nooit opgeteld worden want t 1 zit in box 1 en t ander word box 3 zodra je t geld binnen hebt.
De reden dat de belastingdienst t vraagt is dat grote bedragen niet even gauw naar een buitenlandse rekening gaan maar dat er hier normaal vermogensrendements belasting over word betaald elk jaar.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...