Ga naar inhoud


Stijgen of dalen nu de huizenprijzen


vincent1971

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

  • Reacties 126
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zat de regiokrant te lezen en zag een advertentie staan van een makelaar. Niet dat ik een huis zoek ofzo, maar ik zag 2 foto's en ze leken wel veel op elkaar.

 

Blijkt de ene is Prins Bernhardlaan 10 en de andere Prins Bernhardlaan 12 te Stadskanaal. Ze maken allebei deel uit van ééndezelfde twee-onder-één-kapwoning.

 

Alleen het prijsverschil van € 90.000 Euro wekte enigzins mijn verbazing (kon de ene woning er plots afvallen ofzo). Dus kijken op een woningverzamelsite.

 

Bleek de één van binnen volledig gemoderniseerd te zijn (oké voordeel), Houten schuur (hout is wel duur, maar niet zo), heeft CV, (Vergulde leidingen ??)

 

Met 2 rechterhanden en een bouwmarktvoordeelpas is het volgens mij wel een buitenkansje.

 

Terug naar het onderwerp. De ene woning is imo wat gestegen en de ander wat gedaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Die mensen van nummer 10 hebben wat meer haast met verkopen denk ik.Dat is idd niet echt duur voor zo n woning zelfs in stadskanaal.


(off-topic) Of burenruzie en hebben ze besloten om maar te verhuizen crazy (on-topic)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007
Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Die mensen van nummer 10 hebben wat meer haast met verkopen denk ik.Dat is idd niet echt duur voor zo n woning zelfs in stadskanaal.


(off-topic) Of burenruzie en hebben ze besloten om maar te verhuizen crazy (on-topic)


en dan later als ze verhuizen kommen ze er achter dat ze weer naast elkaar wonen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roger4007
Origineel bericht van: Kimble
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Die mensen van nummer 10 hebben wat meer haast met verkopen denk ik.Dat is idd niet echt duur voor zo n woning zelfs in stadskanaal.


(off-topic) Of burenruzie en hebben ze besloten om maar te verhuizen crazy (on-topic)


en dan later als ze verhuizen kommen ze er achter dat ze weer naast elkaar wonen
Ja maar dan draaien ze t om en vragen de buren minder bij de verkoop. :D

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
Ik heb al meer dan 2 jaar een huis te koop staan en sinds december 2008 geen kijkers meer gehad. Nu 2010 zijn er weer bezichtigingen maar nog geen bod...........afwachten dus.


Vorig jaar onze 2 onder 1 kap woning in Friesland na 2 jaar verkocht. In totaal 4 kijkers gehad 2 makelaars.
Uiteindelijk de prijs verlaagd naar de prijs dat we uit de kosten zouden komen dus geen winst. Daarna wel binnen 2 weken met geluk verkocht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Een beetje off topic maar toch, 200 km van je werk afwonen kan dus echt niet, de oplossing is meer en vooral slimmer asfalt, voorbeeld: de nieuwe randwegen Den Bosch en Eindhoven met een doorgaande middenbaan.


Sorry ik woon in Friesland, Boerderijtje in het Drenths Friese woud 3 paarden bij huis voor nog geen 3ton. Rij 4 dagen in de week naar Utrecht op en neer 155km enkele reis.
Ik rij File vrij begin om 7.00uur en om 16.00uur weer naar huis. Een aantal collega's die veel dichter bij wonen en soms een uur in de file staan wil ik voor geen goud mee ruilen. smile
Ik denk zelfs dat ik minder vervuilend rij. Mijn auto komt met super schone waardes door de roet testen met de APK.

Origineel bericht van: Neptunus

Ik was een paar jaar geleden op vakantie in Drente, heerlijk rustig en mooie goedkope vrijstaande huizen. Maar het is er niet voor niets zo rustig hé! Ik ga er wel wonen als ik gepensioneerd ben! Of misschien toch net over de grens in Duitsland, daar is het nog goedkoper en krijg je er zomaar een weide + bijbehorende koeien bij!


Een collega zegt vaak aan het eind van de dag tegen mij als ik naar huis ga: Zo jij gaat weer op vakantie! Hij snapt het whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Twente worden op dit moment de huizen verkocht tegen de woz waarde.

Sommigen er net iets boven anderen er net iets onder.

 

Mensen die denken de hoofdprijs te kunnen vangen krijgen gewoon geen kijkers en blijkbaar werkt dat bijzonder slecht, want soms zie de de prijs dan plots met €. 40.000 zakken richting WOZ waarde, maar dan nog steeds geen kijkers.

Komt er een nieuwe in dezelfde straat die meteen rond de WOZ waarde start dan is de woning vaak met een paar weken verkocht.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is op het moment zo'n verkort gsm nummer die de WOZ-waarde en de laatste 2-3 transactiewaarden laat zien.

 

Ben je zo'n echte doorstromer, dan heb je er niet veel last van. Woon je echter al lang in een woning dan kan het afschrikken. Ik vind het eigenlijk niet kunnen.

 

Autowaarde daar gelaten, want die zijn allemaal volgens het bekende gele of grijze boekje.

 

In Hank waar ik vandaan kom zijn er medio 1972 vrijstaande woningen weggezet voor 60.000 NLG die nu dik 495.000 Euro zijn.

Er zitten eerste bewoners tussen. Ga dat maar uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een domme vergelijking. De nachtwacht heeft zo'n 1600 gulden gekost.

 

Het is dus maar wat de gek ervoor geeft. Daarnaast zorgt de overheid er zelf voor dat bij iedere verkoop een huis zo'n 6-10% duurder wordt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble


In Hank waar ik vandaan kom zijn er medio 1972 vrijstaande woningen weggezet voor 60.000 NLG die nu dik 495.000 Euro zijn.
Er zitten eerste bewoners tussen. Ga dat maar uitleggen.



Die eerste bewoners blijven gewoon zitten waar ze zitten en ze hebben nog gelijk ook wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Hier in Twente worden op dit moment de huizen verkocht tegen de woz waarde.
Sommigen er net iets boven anderen er net iets onder.

Mensen die denken de hoofdprijs te kunnen vangen krijgen gewoon geen kijkers en blijkbaar werkt dat bijzonder slecht, want soms zie de de prijs dan plots met €. 40.000 zakken richting WOZ waarde, maar dan nog steeds geen kijkers.
Komt er een nieuwe in dezelfde straat die meteen rond de WOZ waarde start dan is de woning vaak met een paar weken verkocht.

suc6

Gerrit
Dat heet uitgevent.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Kimble


In Hank waar ik vandaan kom zijn er medio 1972 vrijstaande woningen weggezet voor 60.000 NLG die nu dik 495.000 Euro zijn.
Er zitten eerste bewoners tussen. Ga dat maar uitleggen.



Die eerste bewoners blijven gewoon zitten waar ze zitten en ze hebben nog gelijk ook wink


Maar op het moment dat ze om welke reden dan ook moeten vertrekken, dan blijkt opeens de w.o.z. toch aan de lage kant te zijn, en wordt hun vraagprijs toch nog effe iets hoger. Overigens, ik spreek uit ervaring, ik heb tot tweemaal toe geprobeerd de w.o.z. omlaag te krijgen, dat is één keer gelukt, maar toen ik later moest verkopen heb ik nog wel eens op mijn achterhoofd gekrabt of mijn actie destijds wel zo verstandig was geweest....

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...