Ga naar inhoud


pc bevriest zodra drivers voor wifi pci kaart zijn geinstalleerd


freak

Aanbevolen berichten


niet elke configuratie en niet ieder mobo is geschikt voor die wifi pci kaarten.

heb er ook heel wat ellende mee ondervonden.

Uiteindelijk zit er nu een lynksys kaartje in die door dat specifiek mobo en vista configuratie lekker loopt (PC ouders)

 

dat kan dus voor menigeen verschillend zijn

 

bij jouw zal wel een en ander mislopen bij de verdeling en aansturing van I/O en IRQ

dus goed nalezen in je handleiding van het mobo (motherboard = printplaat met alle periferie erop en BIOS van NViDIA of anderen)

 

soms hebben de mobo's al een optionele "riser-boards" dus enkel nog een bijbehorend acessoire kopen en je hebt geen pci kaart nodig...

juist dan zijn I/O's en IRQ's via BIOS en OS beter beheerd > dus stabiel.

 

welk mobo zit in je PC (sommigen weten dat geeneens)

 

ciao

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig dat het random is want een computer doet niet aan toeval. Het doet de dingen altijd op dezelfde manier, dus ene keer opstarten bevriezen volgende keer niet bevriezen kan eigenlijk niet.

 

In de regel als er toeval aan te pas komt is het hardware electronica probleem.

 

Wat je kunt proberen is om in de bios van het mainboard even de sectie plug en play te bekijken. Staat deze aan, zet deze dan eens uit. Staat deze uit, zet deze dan eens aan.

 

Om de zaak te "debuggen" kun je ook eens de wifi adapter onder apparaat beheer uitschakelen en paar keer booten. Als de machine dan nog blijft bevriezen is het zuiver electronica en heb je helaas te maken met een electrisch incompatibilty: dat los je niet op.

 

Ben ook erg nieuwsgierig naar type mainboard!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol,

ik schreef niet letterlijk dat het random is...

ik schreef dat er veel verschillende bestaan en dus incompatibel zijn vaak voorkomt.

 

ook de wifi USB dongle(s) willen vaker problemen geven op de iets oudere PC

 

een advies zoals je geeft inzake de plug and pray, kan nog uitkomst bieden.

maar eerlijk gezegd was ik er (en mijn broer) na enkele avonden mooi klaar mee en hebben een andere PC gekozen waar vooraf vast stond dat er geen compatibiliteits problemen zouden zijn (ook met het besturingssysteem = OS)

 

het oude PC'eetje van mijzelf die ik aan derden weggegeven heb, een asus kv8 deluxe heeft zo'n wifi riser-board en die werkt gewoon perfekt zo oud als die is met xp vista en linux.

 

ciaociao

ciao

 

 

 

 

 

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol

 

Citaat:
In de regel als er toeval aan te pas komt is het hardware electronica probleem.

 

Dat zou ik toch niet durven beweren. Het OS is multithreaded en dus worden alle drivers en ander automatisch startend spul in volgorde opgestart maar dat wil niet zeggen dat ze op elkaar wachten en dat het altijd precies even lang duurt voordat iedere driver geinstalleerd is.

 

Dus er kunnen zich wel degelijk random situaties voordoen.

 

Ik zou even de laatste versie driver downloaden. De oude driver verwijderen en Windows opnieuw de hardware laten detecteren (of de procedure volgen zoals beschreven in de handleiding van de Wifi kaart).

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me aan bij de stelling "ander PCI slot proberen". Sommige kaarten wensen in een Master PCI slot te zitten. Dus gewoon even 1 slotje verplaatsten (en de oude drivers eerst wissen). Sowieso aan te raden om de laatste stabiele driver te installeren (WHQL) indien mogelijk. Kijk ook even in de BIOS van het moederbord of de IRQ/DMA op Auto-detect en de boel op Use PnP staat. Daarmee zouden je problemen oplosbaar moeten zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie

Dat zou ik toch niet durven beweren. Het OS is multithreaded en dus worden alle drivers en ander automatisch startend spul in volgorde opgestart maar dat wil niet zeggen dat ze op elkaar wachten en dat het altijd precies even lang duurt voordat iedere driver geinstalleerd is.


Onderbouw je gedachte maar eens met feiten. Drivers worden niet parallel opgestart maar netjes na elkaar in een vaste volgorde!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik, ze worden in volgorde opgestart. Maar wel allemaal tegelijk, dus als de ene nog ratelt wordt de volgende al gestart.

 

Het kan dus best zijn dat vandaag driver A eerder klaar is met laden en morgen driver B. En dat geldt dus voor die tientallen drivers die geladen worden. En daar zit dan je random effect.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...