Ga naar inhoud


[Pioneer] Hotbirds Zenders ontvangen op mijn DBR-S110NL


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Graag zou ik willen weten welke instellingen (of kaarten) ik nog meer moet hebben om de Hotbird zenders op mijn deco Pioneer DBR-S110NL te kunnem ontvangen.

Mijn configuratie is: de deco en een triax 65cm schotel met één LNB die nu op de Astra 1G gericht staat. De Firmware is Dynamite 4.37 en de Channellist is de list van Satori nl. de A_HB_Sorted_432_15.bin uit de BCT15_4.32_settings zipfile. Voor de Astra gebruik ik een funcard met de Kuba_Multicam_uaktual_12.06.02 files ge-promd.

Volgens mij moet ik ook de Hotbird kanalen kunnen ontvangen wanneer ik de schotel om 13 graden Oost richt i.p.v. de 16.2 graden oost voor de Astra.

Waarschijnlijk moet ik de frequenties van de LNB anders defineren maar ik weet niet welke waarden ik moet voeren.

Op mijn oude analoge ontvanger heb ik geen probleem met het ontvangen van de Astra en Hotbird; alleen even de schotel anders richten.

Moet ik soms de hooge frequentie van de LNB op plm 12750 instellen ?

Alvast bedankt voor de oplossingen.

Groetjes,

 

Wim Beckers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De kanalenlijst die je geladen hebt, zal inderdaad Hotbird niet open maken op deze manier. De Multicam files zullen prima in orde zijn. Daar zit het probleem niet.

Als je de schotel verdraaid van 19.2 E naar 16 E zul je de Hotbird kanalen ontvangen op LNB-1. Mijn kanalen lijst gaat er van uit dat er een Diseq tussen zit en daarbij wordt Hotbird op Dish-2 gepositioneerd.

 

Wat je kunt doen is mbv Pionero in de tuner-sectie mijn A_HB lijst openen en dan onder de transpondertab (zit rechts opzij) alle SAT entries van Hotbird naar Astra wijzigen. Daarna deze Satlijst terugschrijven naar de deco. Als je dat in service mode 2 doet moet je ook de eeprom schrijven.

 

PS: Heb je al geprobeerd kanalen te zoeken op Hotbird ??

 

Succes

Satori

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Ik zal jouw voorstel om Hotbird te veranderen in Astra uit proberen. resultaat lat ik je wel weten.

Wat bedoel je eigenlijk met service mode 2?

Ik gebruik K2002 en massa om in de service mode te komen (DL1 >> DL0) maar volgens mij is dat alleen nodig voor het uploaden van de Eeprom-file.

Groetjes,

 

Wim Beckers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

 

Als je k2002 aan aarde legt kom je in service mode 1. Deze is bedoeld om nieuwe firmware te laden. Voor service mode 2 moet je in de 110/210 k7003 aan aarde leggen bij opstart (van standby naar actieve mode) (je krijgt allemaal cijfers in de display, eindigend op 8888). Deze is bedoeld voor het laden van de settinglijsten. Omdat de 110/210 via de JTag wordt geladen, is dit eigenlijk niet nodig, maar omdat ik met mijn 200 gewend was dat zo te doen, ben ik consequent gebleven.

Zodra je de deco in service mode zet (1 of 2 maakt niet uit), dan wordt altijd de eeprom gewist en daarmee wordt ook de serial port opengezet tbv de eeprom. Je kunt met Pionero sinds de laatste versie de eeprom ook laden via JTAG. Ik geef de voorkeur aan de serial port, omdat die sneller is.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Totnutoe heb ik voor het uploaden van de channellist en de eeprom-file altijd wervice mode 1 (dus k2002 aan massa) gebruikt en dat werkte totnutoe goed.

Ik heb net jouw channellist aangepast (van Hotbird naar Astra) en de list+ eeprom-file opnieuw geladen dat ging dus allemaal goed.

Echter de FTA Hotbird kanalen kan ik dus nog steeds niet ontvangen; krijg een rood vierkantje rechts boven in mijn scherm.

Moet je wel eerlijk bekennen dat ik de schotel op dit moment nog in mijn hobby-kamer achter glas heb staan (misschien is het signaal dus te zwak) Ik heb wel een heel goede ontvangst van de Astra kanalen.

Groetjes,

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat alles (Astra) verder goed werkt en de lijst gemaakt is om te werken zonder Diseq, moet het wel aan je schotelinstelling liggen. (Heb je op de signaal meter gekeken ("menu' '7') ?

Omdat je via JTAG firmware en Settinglijsten moet laden, maakt het niet uit welke service mode je gebruikt, omdat de eeprom via beide modes geladen kan worden.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Ik krijg geen uitslag op de signaalsterkte (menu optie 7) meter tijdens het draaien van de schotel van 19.2 naar 13 Oost (dus richting Zuid; met de cijfers van de klok mee) wel op de Astra sateliet.

De elevatie hoek heb ik niet veranderd; Denk niet dat dat nodig is ?

Moet ik soms via Menu optie 7 de Satelite Dish Settings wijzigen ?

Groetjes,

 

Wim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wim,

 

- De elevatie hoek moet je zelfs niet wijzigen. Als ik met 2 LNB's en 1 schotel Astra en Hotbird ontvangt, gebeurt dat onder dezelfde elevatiehoek.

- De draairichting die je aangeeft is de volgens mij correct. Van Astra naar Hotbird: Naar de aarde kijkend, met de klok mee, 6 graden verdraaiend.

- Als je de schotel verdraait van Astra naar Hotbird, dan hoef je niets te wijzigen aan je signaalmeter en hoort deze spontaan (opnieuw) uit te slaan als je de LNB op Hotbird gericht hebt. Dit heeft ook niets met settinglijsten te maken. Je moet wel checken dat de meter bij Astra uitslaat.

 

Ik zou toch eens kijken of je bewegend licht kunt krijgen als je de schotel (tijdelijk) buiten neer zet.

 

Succes

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies het zelfde probleem als Wj Beckers kanalen kon ik niet diect laden i.v.m met te korte coax kabel en ik was bang om hetzelfde probleem als Satori te krijgen dat hij printerpoort opblies.

Als ik kanalen uitlees voor de hotbird doet hij dat met de zelfde lnb waar hij de Astra mee afleest nl de linker lnb als ik achter de schotel sta ik heb gedraaid aan de schotel tot ik tureluurs zag.Ik kreeg omngeveer 1500 kanalen waarvan Al Jazeera het deed maar het merendeel van de engelse kanalen niet

ook geen italianen en hongaren en roemenen en chinezen de diseq werkt wel dat weet ik zeker alleen de hotbird vindt hij niet na jouw freq van 125151 22000

horizontal ect ingevuld in het other menu van het schotelmenu dus menu 7

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satori,

 

Ik heb inderdaad de schotel in buiten geplaatst maar de signaalsterkte meter slaat ook dan niet uit als ik van de astra naar de hotbird draai.

Ik heb wel een uitslag van 4.5 op de Astra.

Lijkt me sterk dat mijn coaxkabel te kort is. He korter toch beter. Denk dat ie plm 3 meter lang is.

Groetjes

 

Wim Beckers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Al Jazeera werkte, dan moet je ontvangst toch goed zijn, zou ik zeggen.

Ik vraag me af welke kanalen je wel kunt ontvangen en welke niet. Niet alles is vrij of vrij te krijgen. Kun je me een overzichtje sturen van wel en niet werkende kanalen? Ik stel voor dat je dat via email doet.

PS: HEt instellen van de freq. etc in het 'Menu' '7' enz. heeft te maken met de signaameter en niet met de ontvangst.

 

Ik ben, net als bij W.Beckers, wel aan het eind van mijn ideeen vrees ik.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wim,

 

Ik vrees dat mijn ideeen een beetje op zijn. Alleen physiek aan het apparaat zitten en zien wat er gebeurt zou nog kunnen helpen, maar ik heb al vanaf het begin het standpunt gehuldigd dat ik dat niet doe.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb hetzelfde probleem gehad en misschien heb je hier iets aan.

(ik had er ook een kanalenlijst in laten zetten maar werkte niet)

 

korte uitleg.

aan astra heb ik niets gedaan maar om de hotb. te krijgen heb ik deze via de diaseq moeten laden, (astra even afkoppelen) en toen had ik wel beeld. dit heb ik voor de tijd niet gedaan en toen kreeg ik of alleen op de astra beeld of alleen de hotb.

 

paddy

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...