Ga naar inhoud

[DM800HD] Afstandsbediening reageert niet goed.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een paar dagen ben ik ook in het gelukkige bezit van een DM800.

Bijgeleverd is een zwarte afstandsbediening die er verder hetzelfde uitziet als de grijze van mijn DM600.

De zwarte AB werkt beroerd, exact zoals omschreven in deze draad.

De grijze werkt gelukkig perfect, dus ik heb vandaag de zwarte naar de leverancier teruggebracht.

Morgen kan ik een nieuwe ophalen, ben benieuwd of het weer een zwarte is. Ik ben erg benieuwd of het een incident betreft of dat het een structureel probleem met de nieuwe AB's is.

Ik laat het resultaat wel in het forum weten.

Verder gebruik ik Gemini 4.5 met CCcam 2.13, en een externe eSata drive van 1 TB, werkt allemaal uitstekend!

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Geplaatst:

Ben ik dan één van de weinigen

die gewoon en snel kan zappen met de DM8000?

Ongeacht of er nu PLi,MiLo,Gemini,

Newnigma of wat dan ook op staat.

Ook één van de eerste DM800 hier gehad.

Ongeveer een maand of 3,totdat ik de 8000 kocht.

Ook geen probleem met 't zappen...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Seca3
Sinds een paar dagen ben ik ook in het gelukkige bezit van een DM800.
Bijgeleverd is een zwarte afstandsbediening die er verder hetzelfde uitziet als de grijze van mijn DM600.
De zwarte AB werkt beroerd, exact zoals omschreven in deze draad.
De grijze werkt gelukkig perfect, dus ik heb vandaag de zwarte naar de leverancier teruggebracht.
Morgen kan ik een nieuwe ophalen, ben benieuwd of het weer een zwarte is. Ik ben erg benieuwd of het een incident betreft of dat het een structureel probleem met de nieuwe AB's is.
Ik laat het resultaat wel in het forum weten.
Verder gebruik ik Gemini 4.5 met CCcam 2.13, en een externe eSata drive van 1 TB, werkt allemaal uitstekend!

volgens mij heb je jezelf dan een clone gekocht
voor zover ik weet wordt de originele DM800 met een normale grote grijze AB verkocht

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Ben ik dan één van de weinigen
die gewoon en snel kan zappen met de DM8000?
Ongeacht of er nu PLi,MiLo,Gemini,
Newnigma of wat dan ook op staat.

Ook één van de eerste DM800 hier gehad.
Ongeveer een maand of 3,totdat ik de 8000 kocht.
Ook geen probleem met 't zappen...

de topicstarter heeft het over de DM800 en niet de DM8000 waarop je in eerste instantie reageerd

omdat de ontvangstchip van de DM800 verder terug in de box zit dien je vrij recht voor je box te zitten wil de AB fatsoenlijk reageren omdat je ontvangsthoek kleiner is dan bij de andere boxen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Ik heb alle dreamboxen in mijn bezit(of gehad) behalve de 100.

De 5620(ik hoop dat ik het nr goed noteer)was slecht met de ab.

De 500 vind ik ook wat minder,je moet echt richten,maar de genoemde 800 en 8000 reageren goed.

Geplaatst:

Dit probleem kun je helemaal verhelpen als je een universele Philips programmeerbare ab wilt aanschaffen deze werkt perfect op de dreambox 800 in tegenstelling tot de originele ab.

alle andere dingen heb ik hiervoor geprobeerd, de volgende methodes zorgen voor een verbeterde ab interactie maar niet perfect:

nieuwe drivers op de dm800 zetten, de laatste Gemini image zorgt hiervoor automatisch.

raar maar waar een zonnebril plaatje voor de ir sensor plaatsen, ziet er vreemd uit maar de werking gaat er zeker op voorruit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje

volgens mij heb je jezelf dan een clone gekocht
voor zover ik weet wordt de originele DM800 met een normale grote grijze AB verkocht

Nee hoor de originele wordt ook met zwarte AB geleverd laugh

VU+Ultimo 4K 

Geplaatst:

In een bekend Duits Dreambox forum wordt ook al melding gemaakt van problemen met de zwarte afstandsbedieningen.

Ik heb vandaag van mijn leverancier een nieuw (weer zwart) exemplaar ontvangen en ook meteen weer teruggebracht, want daarvan reageren de middelste (pijltjes- en ok) toetsen helemaal niet!

Ik heb nu gevraagd om een grijs exemplaar, daarvan heb ik er al geruime tijd twee in gebruik (voor mijn andere boxen) en die doen het allemaal prima, ook op de DM800. Ik heb zelfs een 'kloon' afstandsbediening die ik als reserve heb, en die werkt ook prima op de DM800.

Naar mijn idee is er echt een kwaliteitsprobleem met die zwarte dingen, misschien betreft het een bepaalde serie.

Ik wacht het wel weer af...

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen