Rasta 87 Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Heb een DM600 met een 80 GB schijf, opnemen ging niet, kreeg steeds een foutmelding; de opname is mislukt. Ik heb hem geformateerd dit duurde 3 uur en was nog niet klaar, ik dacht aan een kapotte HDD, dit kan want ik heb de box tweede hands gekocht. Nieuwe HDD erin,(120 GB, PATA), schijf word herkend, formateren duurt weer uren is dit normaal? Bij checkdisk geeft hij een foutmelding over unmount, maar er zijn geen aktieve mounts... Hoe lang duurt het formateren van een 120 GB schijf? Wat kan er aan de hand zijn? Kan ik de schijf op een andere manier geschikt maken voor de box? Ik draai PLI jade VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
theparasol Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Grappig, ik heb dit ook met een 7020 met pli jade3 meegemaakt. Ik heb dat toen als volgt opgelost, in \etc\fstab heb ik alle verwijzingen naar de hdd even weggecommented met een # Box restart gegeven en toen geformateerd Toen weer \etc\fstab orgineel gemaakt Restart van de box Daarna even met de hand movie aangemaakt in \hdd Daarna werkte alles weer. Het zal vast handiger kunnen maar dit heeft voor mij gewerkt.
MR_B Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Gewoon met FTP een map [ movie ] aanmaken op je HDD dan werkt ie wel. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Rasta 87 Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 ik ben al de hele ochtend bezig met de eerste tip, is nog niet gelukt, ik ga hem nu flashen met andere firmware, dan probeer ik de volgende tip VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Rasta 87 Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Het ziet er naar uit dat het gelukt is. Ik heb newnigma erop geflasht, met dcc de map movie aangemaakt en toen lukt het formateren wel. Probleem is nu, hoe krijg ik newnigma eraf? Bij PLI kon je de box vanuit het menu in stop mode zetten, dan via de webbrowser flashen, hoe gaat dat bij newnigma? VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Stormwind Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Staat in de handleiding, voorste knop indrukken en spanning op de box zetten deze komt dan in stopmodus. Dreambox 8000 4*S2 1TB HDD 1GB CF Wavefrontier T90 Samsung LEDTV UE32B7020 My DM8000 is powered by OpenPli
boekkie Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Met Dreamup met netwerk,nulmodem kabel en utp kabel,dan staat de image er binnen een paar min op! groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Rasta 87 Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Het is gelukt! Ik denk dat de truck is, zelf de map movie aanmaken. Ondertussen is het formateren gelukt en herkent de box de schijf. Ik denk dat de oude schijf helemaal niet kapot was maar ja. Box is opnieuw geflasht met PLI. theparasol, MR_B en stormwind, bedankt voor jullie tips, mijn box doet het weer! VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
MR_B Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Origineel bericht van: MR_B Gewoon met FTP een map [ movie ] aanmaken op je HDD dan werkt ie wel. dat staat hier toch ook ! Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
theparasol Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ok, gooi ik ook nog even een duit in het zakje: Origineel bericht van: theparasol Daarna even met de hand movie aangemaakt in \hdd Topic close
dAF2000 Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Origineel bericht van: theparasol Ok, gooi ik ook nog even een duit in het zakje: Origineel bericht van: theparasol Daarna even met de hand movie aangemaakt in \hdd Topic close Dat hoeft echter niet voor PLi (zoals de topic starter heeft). Bij de andere images moet je inderdaad nog movie aanmaken.
theparasol Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Daf ik moet je teleurstellen. De 7020 waar me dit bij overkomen is was na een nachtje formateren nog steeds bezig met dit kan enkele minuten duren (40 GB hdd) Image was laatste versie PLI jade3
dAF2000 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: theparasol Daf ik moet je teleurstellen. De 7020 waar me dit bij overkomen is was na een nachtje formateren nog steeds bezig met dit kan enkele minuten duren (40 GB hdd) Image was laatste versie PLI jade3 Een nacht formatteren voor zo'n kleine harddisk is inderdaad niet goed. Dan moet er iets anders aan de hand zijn. Wat betreft die directory "movie": Normaal wordt die vanzelf aangemaakt als je via de Dreambox formatteert. Doe je dit via een PC ofzo dan krijg je die directory natuurlijk niet. De foutmelding dat de opname mislukt is, kreeg je vroeger ook als je geen movie directory had. Ik vond dat een onzinnige melding: als de image ziet dat er geen movie directory is, dan kan-ie 'em toch meteen maken? Ofwel, de melding "opname mislukt" krijg je nu echt alleen als de harddisk niet beschrijfbaar is of gewoon vol. Niet meer als er geen movie directory is; die maakt-ie dan vanzelf aan.
theparasol Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Zou zeggen probeer het eens uit met laatste pli jade3 voor e1 en schrik.... Die movie map wordt beslist niet auto aangemaakt, ik heb dat zeer recent nog mogen ervaren!
dAF2000 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: theparasol Zou zeggen probeer het eens uit met laatste pli jade3 voor e1 en schrik.... Die movie map wordt beslist niet auto aangemaakt, ik heb dat zeer recent nog mogen ervaren! Ik heb 't net geprobeerd en kreeg vanzelf de directory "movie" toen ik ging opnemen. Die had ik niet zelf aangemaakt. Ik kan hier erg zeker over zijn, want ik heb 't nog zelf gemaakt in de PLi image. Dus dan was er iets anders bij je fout. Doet er verder ook niet meer toe.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen