theparasol Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 met alle respect: Heb je voorafgaand ook formateren gedaan? Dat deed ik nl wel en na een nachtje wachten stond de box nog steeds op formateren, even geduld. Toen de netspanning eraf en er weer op. via tuxbox commander zag de hdd er prima uit, alleen geen movie map. Toen op opname gedrukt en een fraaie fout en geen map movie. Deze handmatig aangemaakt met tuxbox commander en alles werkte. Volgensmij speelt die formateeractie een rol in triggeren van de bug.
Hoeba Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Origineel bericht van: theparasol De 7020 waar me dit bij overkomen is was na een nachtje formateren nog steeds bezig met dit kan enkele minuten duren (40 GB hdd) Image was laatste versie PLI jade3 We hebben het hier over de 600 en daar werkte de HDD format alleen direct na het installeren van een nieuw image. Bij de nieuwe Pli werkt een format altijd, map movie staat er dan na een format vanzelf! Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Gast Sjaaky Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Op mijn dm7025 ging het formatteren fout door gebrek aan geheugen. Na het afsluiten van enigma2 werkte het formatteren goed. Maar dat moet dan wel via de commandline.
theparasol Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Origineel bericht van: Hoeba We hebben het hier over de 600 en daar werkte de HDD format alleen direct na het installeren van een nieuw image. Bij de nieuwe Pli werkt een format altijd, map movie staat er dan na een format vanzelf! Prima, ik moet binnenkort toch ook de disc in mijn 600pvr formateren. Zelfde laken een pak, is nl ook pli jade3 e1! Als het formateren alleen werkt direct na flash van image, waarom is die optie dan gewoon beschikbaar in het menu? Is me wat fraais als je even een nieuwe disc erin zet omdat de oude te klein is of defect, moet je dan direct je box flashen. Lijkt me niet. Enfin, ik red me er wel mee maar het is niet mooi om te lezen dat iets automatisch gaat terwijl dat beslist niet altijd het geval is. Erg verwarrend helemaal voor wat minder bedreven dreambox bezitters. Die flashen beslist geen pli maar bv gemini, he: het werkt nu wel, en dan maar roepen pli is niet zo goed als gemini. Enfin, mijn punt is als dit soort bugjes eenvoudig opgeruimt kunnen worden is dat alleen maar mooi. Maar blijkbaar is het nodig om dingen in twijfel te trekken en te bestrijden. Daar is iedereen bij gebaat toch?
dAF2000 Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Ik trek in ieder geval niks in twijfel; ik wil best geloven dat je geen movie directory kreeg na 't formatteren en ik hou dit ook wel in m'n achterhoofd om nog 'ns naar te kijken. Wat er waarschijnlijk mis is gegaan: je kunt niet formatteren als er allerlei dingen nog actief zijn op je harddisk. Dat kan zoiets simpels zijn als EPG ofzo. Of dat je harddisk nog via gesharet is via 't netwerk, bijvoorbeeld. Vlak voor 't formatteren probeert de image nog al die dingen uit te schakelen omdat 't formatteren anders domweg niet gaat lukken. Wat er bij jou mis is gegaan weet ik ook niet. In ieder geval, als er om wat voor reden dan ook geen movie directory wordt aangemaakt, dan wordt deze vanzelf aangemaakt bij de eerste keer dat je gaat opnemen. Het lastige is dat ik nooit formatteer; alleen bij een nieuwe harddisk natuurlijk. 't Is daarom ook bijna niet te testen.
Littlesat Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Ik heb het hier laatst ook gehad met een box via een kennis dat de harddisk niet te formateren viel. Wat me opviel op deze box was dat als ik in dev/ide/host0/bus0/target0/lun0 keek alleen een file disk zag en geen part1. Op deze harddisk was dus iets mis met de partitie tabel. Die heb ik met partition magic proberen te veranderen maar het bleef telkens hetzelfde. Vervolgens de harddisk low level geformarteerd en toen herkende de DM600 hem wel... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen