Funfreak Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Ik wil een tweede SATA harde schijf in mijn PC inbouwen. Moet ik net als bij IDE dan een jumper plaatsen (1e = master, 2e is slave) of gaat het automatisch goed?
NINjak Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Allemaal een eigen kabel en dus geen jumper(s) waar je mee zou moeten spelen
Funfreak Geplaatst: 10 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2009 Dus gewoon kabel erin (zowel voeding als SATA) en de SATA in een SATA aansluiting op het moederbord drukken. Dat is alles?
NINjak Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Zo goed als... er zou evt. in je bios een sata controler of "kanaal" uitgezet kunnen zijn maar heel vaak/meestal niet. Als dat zo is moet je dat echt met opzet zelf of iemand anders gedaan hebben maar meestal staan "ze" op auto(matisch).
NINjak Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Geen probleem... veel succes met inbouwen.
Gast gladys Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Sata heeft geen master/slave structuur zoals ide. Iedere sata kabel is onafhankelijk van de ander en kan slechts een apparaat aansturen. Dus niks primair/secundair en master/slave zodat 4 apparaten op 2 kabels aangesloten kunnen worden. In sata zijn dat gewoon 4 kabels.
theparasol Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Soms zit er achterop de harddisk een jumpertje. Hiermee schakel je sata-1 compatbility in.
qompaqniet Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Origineel bericht van: theparasol Soms zit er achterop de harddisk een jumpertje. Hiermee schakel je sata-1 compatbility in. Is alleen noodzakelijk als je moederbord sata2 niet ondersteund. Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm TriaxSamsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen