yuri62 Geplaatst: 11 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2009 Ik kreeg net een mailtje binnen van een kennis en hij raade mij nog een ontvanger aan, de Lyngbox. Wat kan ik van die verwachten? Ik probeer mij zo goed en kwaad als het kan bekend te maken met deze materie, ik hoop dat jullie mij daarin kunnen bijstaan. Ik heb al veel op het forum rond geneust en het valt niet echt mee om direct een goed antwoord of oplossing te vinden, er zijn er nl zoveel. Never drive faster then your guardian angel can fly. Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!
Tonskidutch Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 o heren mijn tijd de lyngbox is net een maandje of zo officieel gestorven wegens extreem veel bugs en tergend langzame support en dat was zelfs op dr dish.tv iemand moet zijn oude voorraad kwijt of iemand wil er van af. ik zou mezelf afvragen, daar er weinig HD twin receivers zijn, of je zo'n ding nu al echt nodig hebt? gezien het feit dat er nog steeds veeeeeeeeeeeeeeel te weinig aanbod is, dan kun je ook SD opnames maken met een minder dure dus 1 800HDPVR + 1 600PVR (ecl disk) en mounten maar tzt kun je altijd die vervangen en dus ook verkopen zonder te veel waardeverlies. ciao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Neptunus Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Ik ben allang vergeten dat ik 1.000 euro's heb neergeteld voor de DM8000. En ik heb er iedere dag veel plezier van, afgelopen weekend een paar gedownloade HD films met DTS gezien, waaronder de laatste Star Trek film, wat is die goed zeg! Draait probleemloos en is echt genieten. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast 44piet Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Denk ook maar eens aan de vantage 7100 single tuner - 8000 twin en binnenkort de VT met verwisselbare 2,5 hdd`s 2x, In Hifi formaat 43 cm breed
yuri62 Geplaatst: 12 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2009 Ik wil de nieuw aan te schaffen sat ontvanger/decoder samen met mijn zwager aanschaffen, dus allebei een ontvangertje, hij stuurde mij vandaag het volgende mailtje over een eventuele andere candidaat: Citaat: Aan: Jöran Onderwerp: Re: FW: dreambox enzo Nog een kandidaat zou zijn de Qbox HD PVR Twin Voorlopig lijkt de azbox premium de beste papieren te hebben. Ik zal binnenkort eens een wensen / features tabelletje in elkaar prutsen en kijken waar we uitkomen. Misschien kun jij ook een soort verlanglijst maken (wat moet erin, wat zou leuk zijn) Ik denk zelf in de richting van: HD, PVR, dual tuner (of twee ontvangers die samen kunnen werken), cardsharing zou leuk zijn, interne harddisk (maar wel stil: usb/LAN als alternatief?), mogelijkheid content van pc / internet af te spelen, webbrowser, laag stroomverbruik in standby, beeld/geluidkwaliteit, Canal Dinges ondersteuning (zonder dure CI module), vult u maar aan... Nog een candidaat, het wordt zo wel lastig hoor Never drive faster then your guardian angel can fly. Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!
Peter38 Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Origineel bericht van: 44piet Denk ook maar eens aan de vantage 7100 single tuner - 8000 twin en binnenkort de VT met verwisselbare 2,5 hdd`s 2x, In Hifi formaat 43 cm breed Helaas, met de huidige nieuwe firmware (check de site van de leverancier) neemt ook de vantage 8000 gecodeerd op!! Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec
RVP Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Origineel bericht van: Peter38 Origineel bericht van: 44piet Denk ook maar eens aan de vantage 7100 single tuner - 8000 twin en binnenkort de VT met verwisselbare 2,5 hdd`s 2x, In Hifi formaat 43 cm breed Helaas, met de huidige nieuwe firmware (check de site van de leverancier) neemt ook de vantage 8000 gecodeerd op!! Wat is nou het voordeel van ongecodeerd opnemen ? Andere PVR tuners doen dat prima achteraf als je slaapt. Ga daar voor, dat verhoogt je tunerkeuze, want elke tuner waar het woord "box" in de naam zit is .........
Gast sattaz Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Origineel bericht van: RVP Wat is nou het voordeel van ongecodeerd opnemen ? Andere PVR tuners doen dat prima achteraf als je slaapt. @RVP, Opnemen in 1 stap lijkt mij handiger en minder kans of fouten (of gewoonweg "vergeten") geven dan opnemen in 2 stappen. Is daarnaast ook voordeliger wat betreft energieverbruik. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Origineel bericht van: RVP Ga daar voor, dat verhoogt je tunerkeuze, want elke tuner waar het woord "box" in de naam zit is ......... @RVP, Wat bedoel je met "........."? Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Origineel bericht van: yuri62 Nog een candidaat, het wordt zo wel lastig hoor @yuri62, De door jou in dit topic genoemde Lyngbox en Qbox kun je denk ik voorlopig maar beter vergeten. Met vriendelijke groeten sattaz
cheapwatcher Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Vantage neemt wel ongecodeerd op, mits je de EMU firmware gebruikt. Dan kun je ook de kaartlezer gebruiken voor je CDS kaartje. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast m.boretti Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een HD twin, ongecodeerd opnemen, en wel als vervanger van mijn Echostar 5020. Ik merk de laatste tijd dat er veel opgenomen programma´s zijn die ik ´s nachts laat decoderen, en dan al de volgende dag niet meer te bekijken zijn± blokken, vastlopen, etc. Net als Sattaz zie ik echt wel de voordelen van ongecodeerd opnemen! De keuze echter blijft toch wel moeilijk± wat meer aanvullingen van leden over hun ervaringen zijn echt wel welkom!
Brambo's Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ik vind dit eigenlijk ook geen probleem dat m'n ontvanger gecodeerd opneemt terwijl hij ondertussen een ander programma, op de zender waar de tuner op afgesteld staat, ongecodeerd opneemt. Bovendien kan je dat decoderen to 4x inkorten door versneld te decoderen nadien. Dit heeft me tot nu nog geen opnames gekost. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
oldebroek Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Als je de centjes hebt gewoon voor de DM8000 gaan, da's de enigste die gewoon (bijna) alles doet en kan en de meest probleemvrije software en de beste support heeft. Heb hier ook nog een ipbox9000 in de kast staan(nu ongebruikt)omdat de DM8000 lang op zich liet wachten, die werkte maar... toch een hoop ergernissen/frustaties en net niet goed genoeg zoals met de meeste andere boxen kommentaren als: wordt geregeld bij de volgende software update... nieuwe firmware komt er aan... steun voor 2 tuners in de toekomst.. hangers/freezes op de verkeerde momenten enz. De dream kost iets maar doet gewoon wat ie moet doen. Beter 1 maal iets goeds kopen dan maanden met spijt en ergernis en dan toch uiteindelijk bij de dm8000 belanden. aanradertje! Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Neptunus Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Origineel bericht van: sattaz Origineel bericht van: RVP Wat is nou het voordeel van ongecodeerd opnemen ? Andere PVR tuners doen dat prima achteraf als je slaapt. @RVP, Opnemen in 1 stap lijkt mij handiger en minder kans of fouten (of gewoonweg "vergeten") geven dan opnemen in 2 stappen. Is daarnaast ook voordeliger wat betreft energieverbruik. Met vriendelijke groeten sattaz Bovendien loop je door de steeds snellere keywissels het risico dat niet meer gedecodeerd kan worden. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen