Ga naar inhoud


wireless valt regelmatig weg


yuri62

Aanbevolen berichten

Ik heb gewoon internet verbinding met de router (Siemens Gigaset SX541 WLAN dsl) met LAN,(af en toe een storinkje, maar dat kan niet anders met telefonica), maar als ik overga naar wireless (wat ik normaal gebruik) dan valt zeker 20 keer of meer per dag de connectie +/- een minuut weg, vreemd omdat ik een zeer sterk ontvangst heb, ik zit +/- 3 meter van de router af. Ik heb al van alles geprobeerd zoals het kiezen van een ander kanaal, ik heb het idee dat er iets is wat zorgt voor een zware interferentie storing, hoe kan ik checken wat er loos is?

Doordat de connectie wegvalt doet mijn netwerk printer ook niets meer, ook vreemd.

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo

 

je moed de firewall in de router uit zetten of je hebt last draadloze telefoons die er te dicht bij staan.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

je zult moeten uitzoeken of het aan je router licht of aan je module in je pc.

 

De eerste keer lag het bij mij aan de router, de tweede keer dat ik het voorhad, was het de insteekmodule in mijn pc die af en toe uitviel.

 

Beide heb ik onder onder garantie vervangen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt niet aan de router, deze heb ik al vernieuwd (ivm blikseminslag schade) en aan de laptop wireless module ligt het ook niet, dan zouden nl beide laptops kapot moeten zijn (de vrouw heeft er nl ook 1)

De firewall en de encryptie heb ik ook al uitgezet, en niets hielp, het probleem blijft.

Dus blijft er eigenlijk niks anders over dan interferentie, door een een of ander storend iets, misschien bij de buren?

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier soms ook dat mijn wireless netwerk gewoon wegvalt op de laptop, terwijl de internetradio (ook wireless) dan gewoon blijft doorgaan... omgekeerd ook al gehad... erg vreemd.

Als het te vaak voorkomt, haal ik de stekker van mijn router (Siemens SE551) er gewoon even uit, en start hem even later weer.... alles loopt dan weer als een trein, en ik kan meestal weer een paar maanden zonder probleem vooruit.

Het lijkt of er iets "vol loopt" of iets dergelijks... ik weet het niet precies, en ik weet er niet echt genoeg over om de oorzaak te kunnen analyseren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongetwijfeld de nat tabele in de router.

Er staan dan te veel connecties in en er is geen plaats meer voor nieuwe. Feitelijk moet de router dan de oudste connecties opruimen maar dat gebeurt dus niet.

Het gebruik van bv bittorrent protocol kan een nat table in een router gauw overflowen.

 

Probeer eens een firmware update van je router, soms kan dit de situatie verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NAT tables die vollopen zou kunnen maar dan zou TS er ook last van moeten hebben als hij via een kabel verbinding heeft en het lijkt er op dat dit het niet is maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

 

Ik vraag me af of het op bepaalde tijdstippen voorkomt. Bijvoorbeeld iedere dag stipt om 18 uur, dan zou er een stoorzender in je buurt kunnen zitten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt de hele dag door, zeer onregelmatig, maar ZEER irritant, ik heb ook een NAS van Synology staan en deze blijft keurig doorhobbelen via de router.

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

It's a long shot: Was je vorige router ook van Siemens en zijn je laptops (c.q. de wireless kaarten in de laptop) van hetzelfde merk? Kan zijn dat die problemen hebben met elkaar. Dat had ik lang geleden met een Linksys router en Intel wireless kaart.

 

Verder kun je even naar de precieze signaalsterkte kijken. Dat kan met een gratis tooltje als NetStumbler. De signaal-ruis verhouding (SNR) moet zeker bovende de 32dB zijn voor een goeie verbinding.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tot twee keer mee gemaakt dat een draadloze bewakings kamera de boos doener was dus als je die zelf niet hebt dan misschien bij de buren

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventje inSSIDer downloaden, dan weet je al wat meer.

 

En alle draadloze telefoons even uitzetten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de boel gechecked en de SNR is tussen 50 en 56 (SNR+ 56), de singal is -50 de ruis is -100, dus dat zit wel goed.

Je gaf ook aan dat een wireless camera ook voor storing kan zorgen, ik wil er 2 gebruiken (heb ik een paar weken geleden aangeschaft) als die goed zijn geinstalleerd neem ik aan dat dat geen problemen moet opleveren. Dan wat betreft de laptops en router, die zijn nog steeds hetzelfde, ik merk wel dat de storingen de afgelopen maanden erger zijn geworden, maar dat ligt niet aan de router/laptops/iPhone, want de laptops/iPhone werken ergens anders wel/ook goed.

ik heb ook het euvel van het regelamtig wegvallen van het signaal naar mijn weerstation, sinds dat is begonnen is ook de storing van de router erger geworden, ik heb dus het idee dat er hier ergens in de buurt een stoorzender zit waar ik vreselijk last van heb. Hoe kan ik die peilen?

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt peilen kan je niet zonder spullen. Advies: zet nou eens al die zend meuk uit. Telefoons, radiografische weerstations en weet ik veel wat. Alleen je Wifi aan laten en kijk dan nog eens.

 

Zou me niets verbazen als jij je eigen stoorzender bent!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...