Max8 Geplaatst: 10 oktober 2009 Geplaatst: 10 oktober 2009 Hoi, Ik heb hier een Sharp LC-30HV4e LCD TV die niet uit standby wil komen. Het geheel bestaat uit het scherm en een losse unit (AVC) waarin de ontvangstelectronica zit. De AVC en het scherm worden met twee connectoren met elkaar verbonden De ene is een DVI achtige (net iets anders) connector en de andere lijkt op een SCSI connector, maar dan veel kleiner met 20 pootjes. Nu is het probleem dat ik de betreffende kabel(s) niet bij het toestel heb. Ik zit met de vraag wat nu de oorzaak van het niet doorstarten van het scherm is, het ontbreken van de kabels of een andere fout? Weet iemand een adres waar de kabels te koop zijn, of wil zij mij even laten lenen? Dan kan ik het toestel verder testen voordat ik reparatie-pogingen ga ondernemen. Volgens de servicemanual is het typenummer van de kabel QCNW-6117CEZZ Alvast bedankt voor jullie tips. Groetjes, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Snurker Geplaatst: 11 oktober 2009 Geplaatst: 11 oktober 2009 Beste Max ... Scherm kun je los van de kabels testen, mits de LED nog brandt Rode knop in de UIT positie INPUT en VOLUME MIN op het scherm ingedrukt houden en met rode toets aanzetten. Als het scherm werkt..ligt de fout meestal aan de teletekst chip in het losse apparaat,,deze opnieuw vastsolderen. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Snurker Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 en ?? al wat getest ?? wij geven graag advies, maar willen ook graag het vervolg van het verhaal vernemen. groeten van Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Max8 Geplaatst: 16 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2009 Hoi Snurker, Bedankt voor de tip!! Vandaag even de toetscombinatie geprobeerd. En Ja.. het scherm komt uit standby Backlight blijft echter uit en ook geen beeld (met zakamp op scherm geschenen). Of dit nomaal is weet ik niet, weet jij dit? Wat ik links en rechts wel gelezen heb, is dat het scherm echt verbinding met die controlunit nodig heeft. De belangrijkste zoektocht word een set connectoren, aangezien een orginele kabel 119 dollar moet kosten. Hopenlijk kan ik passende connectoren vinden en zelf een kabel bedraden Groetjes, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Snurker Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 nee nee je hebt voor het controleren van het scherm echt geen kabels nodig. als het scherm werkt, dan wordt het mooi blauw via die toetscombinatie. door een voedingsfout van de lampen..gaat ook de errorcode naar 5, dus na reparatie niet vergeten deze code terug te stellen naar nul, anders gaat ie weer na 10 seconden uit. Op de voedingsplaat IN HET SCHERM zitten allemaal iets grotere SMD weerstanden, die gaan loszitten.R1 R13 R14 R20 R29 R30 R36 R58 en R96 als de torren zijn opgeblazen.. kun je een ruilvoeding bij Sharp bestellen. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Max8 Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Hoi, Ik zal het scherm morgen even openen, en de bewuste weerstanden nazien en meten. Bedankt voor je hulp! Hoe kan ik overgens de errorcode weer resetten (er van uitgaand dat de voeding er inderdaad uit ligt. Groetjes, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Snurker Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 als er eenmaal beeld is heb je een klein menu boven in beeld dan kun je met de toetsen op het display-unit naar die Lamp error en met de volume toetsen op nul zetten pas de problem Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Snurker Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Origineel bericht van: Max8 Hoi, Ik heb hier een Sharp LC-30HV4e LCD TV die niet uit standby wil komen. Volgens de servicemanual is het typenummer van de kabel QCNW-6117CEZZ Max Hé het valt mij nu pas op, dat jij het servicmanual hebt dan zie je ook de verschillende service modes met en zonder kabel groeten van Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Max8 Geplaatst: 18 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2009 Hoi Snurker, Ja, de service manual had ik ergens opgeduikeld, maar ik ben niet zo`n held in het lezen van die dingen Vandaar m`n vraag hier. Maar jouw tip over de weerstanden was de gouden!!! Vandaag rustig de weerstandjes nagemeten, en jawel... R14 aan een zijde los!! Dus het soldeerboutje aan en alles met wat flux opnieuw laten vloeien (Trouwens wel een fijn toestel om aan te werken, alles goed bereikbaar, en fijne meetvlakjes op alle belangrijke punten. Dit was wel zo`n fout waar je uren/dagen op kunt zoeken als je onbekend met deze zaken bent, want visueel was er echt niets te zien En je moet ook echt meten op de meetvlakjes, en niet op het component, anders kom je er ook niet achter.... Nogmaals bedankt voor de goede tips Nu nog connectoren of een kabel zoeken en dan kan ik weer wat mensen blij maken. Groetjes, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen