Ga naar inhoud


windows (toshina) verwijderen en nieuwe install met eigen windows


interpol

Aanbevolen berichten

Ik heb een wat oudere labtop op de kop getikt die dienst doet als communicatie tussen deco en tv.

 

Op de laptop zit een originele windows install waarvan ik de cd niet heb. Ik wil dus mijn eigen windows xp op de harddisk zetten.

Hoe verwijder ik windows en hoe kan ik de volledige schijfruimte op de harddisk benutten die toshiba heeft gereserveerd voor windows?

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je middels je eigen windows CD boot dan kun je altijd de partities instellen. Als je al de huidige partities verwijdert en nieuwe aanmaakt zullen alle huidige gegevens volledig verwijdert worden. Daarna een normale format en je hebt zeker een schone schijf.

 

Als je CD niet boot moet je even in de BIOS kijken of deze staat ingesteld om als eerste vanaf CD te booten, en anders een Bootable CD op de kop zien te tikken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn diverse progjes te vinden op het net om de drivers te kopieren en om de windhoos sleutel te vinden. Je kan dus zonder problemen alles opnieuw installeren, na installatie van de software en drivers weer de gevonden sleutel invullen en klaar is klara. Ook is het mogelijk om voordat je dat doet kontakt met microsoft te nemen en daar aan te geven dat je een orginele versie van windhoos hebt, en vragen wat te doen als je opnieuw windhoos installeert op een "oude" laptop.

 

Men heeft mij daar ook mee geholpen en bijgestaan, ik zat met een probleem met een orginele Office die als not valid werd aangezien. Ik kreeg een nieuw nummer van hun.

Never drive faster then your guardian angel can fly.

 

Murphy's law slaat altijd toe, wanneer dat is nooit bekend, maar het gebeurt, hoe dan ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Waarschijnlijk zit er onder op de laptop een sticker met het Windows serienr...
Die zit er inderdaad ondergeplakt maar volgens mij kan ik daar alleen wat mee als de orginele toshiba/ windows cd is bijgevoegd.

 

Ik merk trouwens na een half jaar in bezit te zijn van de laptop dat de dvd- speler het niet doet. Nooit eerder nodig gehad blush

Eerst eens onderzoeken of ik windows van cd over kan zetten op usb stick.

 

bedankt alvast...

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: yuri62
Er zijn diverse progjes te vinden op het net om de drivers te kopieren en om de windhoos sleutel te vinden. Je kan dus zonder problemen alles opnieuw installeren, na installatie van de software en drivers weer de gevonden sleutel invullen en klaar is klara. Ook is het mogelijk om voordat je dat doet kontakt met microsoft te nemen en daar aan te geven dat je een orginele versie van windhoos hebt, en vragen wat te doen als je opnieuw windhoos installeert op een "oude" laptop.

Nou dan weet ik het antwoordt al van MS, meneer dan moet u gewoon een nieuwe versie kopen voor uw laptop.
Als je een versie op je originele pc met cd wilt zetten, en je hebt een andere hardware configuratie gekregen kun je idd een ander key krijgen. Maar voor een andere pc of laptop wordt het gewoon een nieuwe versie kopen. Een licentie is maar voor 1 pc, en mag je niet voor een andere pc gebruiken. wink


Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik vrees dat dat niet gaat zonder gezeur om opnieuw te moeten registreren binnen 30 dagen. wink
De hardware id van jouw laptop is nl anders dan als van je andere pc shocked
Als er al xp op die laptop staat zou ik dat lekker laten staan smirk
En wil je een partitie veranderen doe dit dan met parttion magic, dan verlies je geen gegevens laugh


Dit is natuurlijk totaal niet van invloed zolang het geen OEM versie betreft. Ik heb hier een WinCD XP Pro liggen welke ik al op minstens 30 PC's heb geinstalleerd zonder problemen, en zonder 30 dagen reg eisen. Al die installaties hadden een eigen reg code en lopen zonder problemen door alle updates heen.

Je hebt gelijk wat betreft 1 licentie voor 1 PC. Maar dit staat los van de software.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Hoe kun jij dan 30 pc´s van software voorzien, dat kan niet legaal zijn als hij niet om een registratie vraagt, lijkt me zo illegaal als het maar kan blush
Je kunt volgens mij maar 6x registreren per jaar voor dezelde pc met 1 licentie whistle


Lezen Sjaak... allemaal een eigen code, vervolgens heeft Windows bij het updaten een tooltje dat controleert of het om genuine software gaat, en deze controleert alleen de licentie code. De software zelf heeft er niets mee te maken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een vlk versie kan dat.... 1 code voor veel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een key onderop je laptop heb moet je even kijken bij "deze computer/rechtermuisknop/eigenschappen of je een oem pro of wat voor versie heb... dan kun je op zoek gaan naar zo'n windows cd en gewoon installeren (met key op laptop) en aktieveren. Waarschijnlijk zal het een oem versie zijn dan kun je gewoon een cd lenen van iemand of op een of andere manier downloaden (is geen piraterij in dit geval smile )

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
[
Na 6x heb ik een nieuwe oem licentie gekocht, ik geloof er dus geen fluit van dat je dit 100x legaal gedaan hebt whistle


Er bestaan OEM, Retail en VLK versies en VLK zijn volume licenses dus meerdere computers op die licentie 30 of 100 bedoelt voor bedrijven en niet voor de particulier. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Alleen zal TS die versie waarschijnlijk niet hebben,


Topic starter heeft die dus inderdaad niet even een legale cd lenen en het nummer onderop de laptop invoeren dan moet het lukken er zit een legale licentie bij dus.
Een paar maanden geleden ook nog op die manier een pc geïnstalleerd gewoon online aktiveren en klaar.

Wel geloof ik dat er verschil zit in de diverse jaargangen van de cd's en dus ook de licentie nummers maar daar ben ik niet helemaal in thuis. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou een toshiba gebruikt gewoon een oem versie. Je moet dus een oem xp hebben van dezelfde serie (professional/home)

Je kunt hem daarna gewoon installeren met de key die op de laptop staat.

Het kan zijn dat aktiveren niet automatisch gaat en dat je Microsoft moet bellen. Je krijgt dan een geautomatiseerd systeem. Een en ander staat duidelijk op het registratiescherm voor je neus. Je moet dan (even uit mijn hoofd) iets van 6 lettergroepen van 5 invoeren, daarna krijg je zoiets terug van de computer die je invoert.

Lukt dat niet wordt je automatisch doorgeschakeld naar de service desk en krijg je iemand aan de lijn. Hij/zij zal waarschijnlijk vragen wat er aan de hand is, en als je dan zegt dat de harde schijf gecrashed is ofzo doen ze nooit moeilijk. Ze genereren een nummer voor je die je invoert en xp is direct geactiveerd; volkomen legaal.

 

Zolang je dit niet elke maand ofzo doet is er niets aan de.hand

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt.

 

Ik heb de cd gebruikt van mijn Dell labtop wat eveneens een OEM versie is. Ik moest echter wel de key (sticker onder laptop) van de Dell gebruiken. De key onder de labtop van de Toshiba werkte niet met de Dell cd.

 

Ik kon hem via internet activeren.

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...