Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Wij hebben een schuifpui die je (aan de binnenzijde) opent door een hendel naar beneden te draaien, waardoor de "deur" een stukje omhoog komt en zo ontgrendeld wordt. Vervolgens kun je de "deur" dus naar links open schuiven.

Mijn vraag is nu: is het mogelijk om zo'n deur zo aan te passen dat je hem ook van buiten kunt ontgrendelen en vergrendelen? Wij gebruiken onze "achterom" nu namelijk niet, omdat wij de deur niet van buiten kunnen openen en sluiten. De deur heeft nu aan de buitenzijde alleen een metalen kommetje, waar je met je vingers in kunt om de deur te openen als hij van binnen al ontgrendeld is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten Remi

.

Geplaatst:

je bedoelde dus wellicht een hefschuifpui?

hefschuifpui beslag is principieel enkelzijdig (van binnen uit) bedienbaar

als je dergelijk (politie keurmerk) inbraakwerend beslag bekijkt is er eenzijdig een spindel te plaatsen en er is geen optie dat te wijzigen.

de achterom gebruiken met een gewijzigd beslag zal dus niet mogelijk zijn

ofschoon over alles nagedacht kan worden en minder veilige alternatieven custom gemaakt kunnen worden. (ik raad het af)

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:

Deze kun je gewoon vervangen door een andere kruk

wel moet je dan een langere cilinder hebben (meestal 45/45)

maar het is wel inbraak gevoeliger

Geplaatst:

zo direkt durf ik dat niet te beamen of tegen te spreken

ik ken het beslag type en merk niet

staat erop...

GU heeft die optie in ieder geval niet voor de mij bekende types

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:
Origineel bericht van: sat-elite
Deze kun je gewoon vervangen door een andere kruk
wel moet je dan een langere cilinder hebben (meestal 45/45)
maar het is wel inbraak gevoeliger

oh ja en niet vergeten een stop op de vaste raam te plaatsen omdat anders de klink hier tegenaan loopt met open maken
Geplaatst:

zeker net wakker en google afbeeldingen nog niet gezien hè?

er zijn er wel... (dat zie je dus ook in google)

met een sluitmechanisme / hefboom buiten maar dat is niet altijd mogelijk, laat ik het dan zomaar schrijven opdat sat-elite ook gelijk krijgt.

ciao

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
zeker net wakker en google afbeeldingen nog niet gezien hè?

er zijn er wel... (dat zie je dus ook in google)

met een sluitmechanisme / hefboom buiten maar dat is niet altijd mogelijk, laat ik het dan zomaar schrijven opdat sat-elite ook gelijk krijgt.

ciao

ik kan ook best tegen ongelijk hoor smile
het is alleen dat ik een half jaar geleden bij een klant dit gemaakt heb
maar het zou best kunnen dat het niet overal gaat
lijkt me alleen sterk omdat je namelijk de hele handel kunt vervangen incl slot
beslag was van van hoppe
Geplaatst:

Er bestaat een shuif- en een kantel-pui.

Een kantelpui zet zich aan alle kanten vast, dus veiliger, maar daardoor niet aan de buiten kant te openen en sluiten.

Een schuifpui zet zich (meestal) op 2 plaatsen in de zijkant vast en klemt wat op de grond.

Over die laatste zal het denk ik best kunnen, maar die is wel inbraak gevoeliger, vooral als de buitenkant bedienbaar is. Je kan een bedieningsarm met een slot in de arm nemen, maar deze is met schoeven los te halen, dus zal je dat moeten beveiligen , want anders kan men als nog ongewild binnen komen.

Wat met dit soord schuifpuien vaak gedaan wordt om inbraak te voorkomen is een sterke lat tussen het schuifgedeelte en de andere muur leggen, maar dan kan je bediening vanaf de buitenkant vergeten.

Ik heb in mijn huurflatje op de beganegrond er één die van muur tot muur loopt en van de grond tot het planfond, maar heb in mijn slaapkamer een deur zitten die wel vanaf de buitenkant te gebruiken is, mits er geen sleutel aan de binnenkant zit. Het is een deur die zich aan alle kanten vast klemt, maar deze heeft dan ook een flinke drempel.

Het voordeel van een schuifpui is dat ze vaak een zeer lage tot vrijwel geen drempel hebben. (alleen nog het reelsje) Het nadeel is dat een inbreker met een breekijzer de deur zo open kan trekken, want die sluitingen aan één kant in de muur en het klemmen op de grond stelt niet veel voor. Vandaar dat dit soort schuifpuien vaak een losse sterke lat aan de binnenkant hebben liggen die je zelf moet weghalen om het te kunnen openen. Met een breekijzer krijg je die dan niet meer open, dus wel zo veilig, maar ook een beetje onhandig voor het bedienen er van.

Misschien is de oplossing om een deur erbij te plaatsen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen