Ga naar inhoud

3 Harde schijven in 1 computer geen probleem?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu 2 harde schijven in de computer (Medion) zitten, maar heb nog een derde liggen die ik ook in wil bouwen.

1. Trekt de voeding dat?

2. Wordt het allemaal niet te warm?

Geplaatst:

niet heel veel van dergelijke vragen aangaande 1) en 2) is vooraf te voorspellen.

er is namelijk ook een PCkast=behuizing <> case met formfactor aspekt alsmede ingebouwde PSU power supply unit

had destijds een ruime ATX case die erg goed gekoeld kon worden om maximaal 8 media drives te huisvesten

BIGTOWER met

MOD

cd-burner

dvd-burner

zip drive

2 sata hdd

1 ide hdd

dus enkel no8 was afwezig (3,5 " floppy drive)

doorsnee is een 350 Watt voeding wel voldoende om 3 hdd's te voeden

warm wordt het als in de kast kabel spagetti ook nog eens een de luchtstroming blokkeert om aan de media te geraken

wat lang van tekst maar advies, gewoon testen.

ciao

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

Meestal gaat het wel goed met 3 drives, dus gewoon proberen. Zelf heb ik veel gedoe gehad met 3 drives maar dat betreft een dualboot systeem met een normale drive en 2 raptors in raid-0. Telkens fouten in windows, niet kunnen opstarten e.d. en dan maar weer een image terugzetten. Paar keer per week.

Tot ik er achter kwam dat de raptors bij opkomen een forse aanloopstroom vragen. Iemand adviseerde mij geen extra zware voeding te nemen maar een stabiele. Ik ben toen gegaan voor een Antec voeding. Slechts 380 watt, voor huidige begrippen niet veel, maar sindsdien probleemloos.

Genoemde 3 drives, Opteron170 van 125 watt, videokaart van 75 watt en wat er nog meer standaard inzit. Probleemloos.

Dus als je problemen krijgt denk dan aan een zwaardere, maar gelijk stabiele voeding.

Geplaatst:

Nou, deze valt toch wel in de categorie volkswijsheid.

Een schijf trekt nauwelijks stroom, hoogstens bij het opstarten. Een stabiele voeding is altijd belangrijk.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik heb in mijn bigtower 4 HD's en 3CD/DVD reader/writers en dat draait al jaren met een gemiddelde voeding. Wel ontbreekt een zware stroomvretende videokaart.

Maar er zijn rekenmodellen te vinden, even gegevens invullen en alle verbruikers even optellen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen