Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Na FTA-periode moeilijk decoderen.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Nadat recent CD een flink aantal zenders een tijd FTA heeft uitgezonden, heb ik enige problemen met decoderen. Nadat de 7000 stand-by is geweest heb ik vaak zwart beeld (soms wel geluid) op de NL-CD zenders. Het enige dat dan soms helpt is de CAM er even uit en weer in, wat altijd helpt is een systeem reboot.

Ik gebruik een Aston Dual CAM (nieuwste uitvoering) en een SECA-2 kaart (settopboxpakket); de 7000 heeft uiteraard de jongste firmware. Overigens gaat het decoderen van opnames wel goed.

Herkent iemand deze recente problemen? Heeft CD na die vrije periode iets in de codering veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar heb ik geen last van.

 

Het enige probleem dat ik soms heb is, wanneer de ontvanger in stand-by staat en 1 of 2 opnames actief zijn.

Als ik de ontvanger dan aan zet, blijft het beeld zwart.

De CAM eruit/erin helpt dan.

Dit is al ver voor de FTA periode zo begonnen.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Ik had het beter niet gezegd, deze morgen zie ik dat het decoderen vorige nacht niet gelukt is.
Het groene ledje op de Aston blijft branden en de disk werkt.

Exact hetzelfde hier: decoderen ging zelden of nooit fout, maar de afgelopen nacht was het raak.

Je had idd je mond moeten houden, zelfs mijn Inverta heeft het gehoord cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan alleen maar zeggen welkom in de groep, soms helpt het als je de ontvanger op een FTA kanaal zet voor je die afzet. Ik doe dit al maanden en heb nog zelden zwarte schermen.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Jan007
Ik had het beter niet gezegd, deze morgen zie ik dat het decoderen vorige nacht niet gelukt is.
Het groene ledje op de Aston blijft branden en de disk werkt.

Exact hetzelfde hier: decoderen ging zelden of nooit fout, maar de afgelopen nacht was het raak.

Je had idd je mond moeten houden, zelfs mijn Inverta heeft het gehoord cry


Aston CAM? - Yeah. Dat gelazer heb ik ook altijd gehad icm de Aston 1.07.
Het voordeel hiervan wel is dat je het kunt zien aan het ledje, maar dat de HDD aan blijft is een teken aan de wand.
De CAM is dan tijdens het off-line decoderen vastgelopen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij hebben last van een inverto die niet meer wil decoderen sinds de nacht van 12 op 13 oktober 2009(maandag op dinsdag).

Het groene lampje op de aston cam blijft branden en de HDD draait door (letterlijk en figuurlijk).

Ik heb nog even gekeken of de inverto een netwerk aansluiting en een WiFi verbinding kan maken zodat zij op dit forum kan meelezen welke storingen er actueel zijn, maar dat is niet het geval. laugh

Wel raar vindt ik dat meerdere gebruikers er deze week last van hebben gekregen.

 

 

Ik heb al 3 maal een instellingen reset gedaan en 1 keer een volledige reset m.u.v een HDD formateren en geen enkel resultaat.

 

Aangezien er meer last van hebben sinds deze week, kan het zijn dat een kaart update van CD i.c.v de aston dual cam hier de oorzaak van zijn?????

 

 

- Vu+ Duo 500Gb HDD

- philips DSR 7141

- 78cm schotel

- duo lnb

- Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je niet echt helpen, maar wel een beetje hoop geven: na 2 dagen geen auto-deco, zijn vandaag alle bestanden alsnog gedecodeerd. Het enig dat ik heb gedaan, is een paar keer een reboot, maar of dat er mee te maken heeft?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...