Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Na FTA-periode moeilijk decoderen.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Na bijna een week lijkt het erop dat het auto-decoderen nog steeds overleden is.

De CD-kaart heeft een houdbaarheidsdatum tot 15/12/2009, is het normaal dat deze zo ver vooruit ligt?

 

Een update van de aston cam zou dit probleem kunnen helpen of is daar geen kans van? Het is een aston cam met versie 2.1700 en een groen ledje aan de voorzijde.

 

Welke cam is een goed alternatief en werkt goed samen met de inverto?

 

 

- Vu+ Duo 500Gb HDD

- philips DSR 7141

- 78cm schotel

- duo lnb

- Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit je verhaal maak ik op dat de firmware versie van de CAM nog steeds 2.17 is. Een update is dus niet nodig en vaak alleen uit te voeren door iemand met een Topfield 5500 PVR.

Het is de vraag of het aan de CAM ligt.Een corrupt filesystem kan dezelfde klacht opleveren. De schijf formatteren is dan de enige optie.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: huisman6825
Na bijna een week lijkt het erop dat het auto-decoderen nog steeds overleden is.

Bij mij is na enkele dagen de autodecodering spontaan weer op gang gekomen. Constipatie??
Inderdaad gebeurt het nogal eens, dat het formatteren van de HDD de (enige) oplossing is.

Origineel bericht van: huisman6825
De CD-kaart heeft een houdbaarheidsdatum tot 15/12/2009, is het normaal dat deze zo ver vooruit ligt?

Nee: deze staat bij mijn weten altijd op het einde van de volgende maand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de inverto aan de computer gehangen en even de HDD bekeken en er stond inderdaat een bestandje op (instandreplay) dat ik niet weet waar dat vandaan kwam.

Heb daarna de HDD geformateerd en alles wat we tot nu toe hebben opgenomen wordt weer keurig gedecodeerd.

 

De datum van onze kaarten (2 stuks) staan beiden met een datum in december 2009. De ene zit altijd in de inverto en de andere alijd in de strong 6825.

 

Bedankt.

- Vu+ Duo 500Gb HDD

- philips DSR 7141

- 78cm schotel

- duo lnb

- Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: huisman6825
Welke cam is een goed alternatief en werkt goed samen met de inverto?

Na veel problemen met de Aston en een oude CanalDigitaal CAM. Heb ik nu al maanden geen problemen meer met de nieuwe CanalDigitaal CAM. Geen vastlopers meer en alles wordt offline gedecodeerd. Zie handtekening voor de versie.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ook ik heb sinds oktober hetzelfde probleem. Niet alles willen auto-decoderen. Dat ze selectief is wisten we, maar helaas heeft de 7000 mijn race weekend F1 op RTL7 niet gedecodeerd. Toen ik uit Abu Dhabi kwam de 5 nov stond de opname van zat- en zondag er geheel op maar niet gedecodeerd, maar wel in de Backupmap aanwezig. Met geen mogelijkheid kreeg ik ook maar iets op 't scherm. Soms zou ik terug willen naar het manueel ingeven van decoderen met 't blauwe knopje...

Ook blijft de HDD vaak draaien als het boeltje SB staat waardoor ze vrijwel altijd warm is... Eea heeft wel eens een verhitte Inverto opgeleverd welke dus commentaar gaf. Het apparaat staat nu enkele centimeters hoger op haar pootjes en geeft geen meldingen meer.

 

De software op de 7000 is 1.4.214.103 en ik heb met twee modules hetzelfde probleem.

 

1)XCAM 1.320

2)Matrix UCAS V3.1 Firmware 1.7.12.2.1.1

 

Geldigheidsdatum CD kaart 13/01/2010

Autodecoderen AAN

Backup AAN

 

Verder wil het bij beide modules voorkomen dat ze na het aanzetten van de 7000 'n zwart scherm geven. Uittrekken-induwen en/of soms even naar BVN geeft vaak weer beeld. Indien de ontvanger in de nacht wil decoderen en het boeltje aanzet om te beginnen, juist dan levert een zwart scherm natuurlijk een geheel zwarte (gedecodeerde) opname op... Of niet?

 

Ik hoop dat er ook voor dit probleem een oplossing komen.

Een ding is duidelijk, met mijn vorige Canal Digital kaartje had ik geen van bovenstaande problemen.

 

Groet uit Breda

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkel verschil tussen "het blauwe knopje" en de huidige situatie. Beide initialiseren de decodering en meer niet (het geeft alleen het gevoel dat je zelf iets doet). Sterker nog: de huidige firmware is veel minder gevoelig voor decodeer-problemen dan toen het blauwe knopje er nog was.

 

Het gelijktijdig gebruiken van twee CAM's geeft vaak problemen: dat is al vanaf de vroegste versies zo.

 

Als de HDD blijft draaien is dat vaak een gevolg van een HDD-systeemfout. Waarschijnlijk is alleen het formatteren ervan een oplossing.

 

In de praktijk is het gebruik van de back-up map niet zinvol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, Invertist, dankje voor je reactie. Ik weet idd van lang geleden dat ook al drukte je op het 'Blauwe knopje' ze nog steeds af en toe problemen had met decoderen. Verder wist ik niet dat het gebruik van een backupmap niet zinvol was. Die kan ik dus uitschakelen. De HDD is vanaf het eerste moment na de install van de nieuwe software aan het rondraaien in SB stand. Toen heb ik de HDD uiteraard geheel geformateerd.

Over die twee CAM's ben ik niet duidelijk geweest denk ik. Ik gebruik ze niet beide tegelijkertijd in het apparaat. Ik ben gewoon af en toe aan het swoppen gegaan om te zien welke het minst slechte resultaat geeft sinds de invoering van het oranje kaartje van CD. Ik ben dus niet enige met zwarte beeld en ongecodeerde programma's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over draaien in stand-by: het is normaal dat, nadat zij in slaap is geraakt, de HDD enige tijd draait. Dat is een routine om bestanden te decoderen. Pas na enige tijd, als Inverta ziet dat er niets (meer) te decoderen valt, behoort alles geheel in slaap te vallen. Dus: als er geen gecodeerde opnames op de HDD staan, zou deze zo'n 5 minuten na het stand-by gaan stil moeten zijn. Als dat niet zo is, is er iets loos. en meestal helpt dan het formatteren van de HDD haar van de slapeloosheid af.

 

 

Bij het verwisselen van CAM's moet je een beetje voorzichtig zijn: als dat in stand-by gebeurt, kan het zijn dat een decodeerproces stuk loopt. In dit soort gevallen kan het juist weer wel handig zijn de back-up functie te gebruiken: daar wordt een niet-gedecodeerde versie van het bestand bewaard, die je, als het wel gedecodeerde bestand niet goed is af te spelen, alsnog kunt bekijken/laten decoderen (door hem te verplaatsen.

 

Ik geloof niet dat ik het helemaal duidelijk uitleg... blush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gewoon naar de hoofdmap. Maakt eigenlijk niet uit: waar een bestand ook staat, er zal altijd getracht worden het te decoderen (behalve als het in de back-up map staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Ik geloof niet dat ik het helemaal duidelijk uitleg... blush


Beste Invertist,

Dat wisselen doe ik alleen als de ontvanger aanstaat en zwarte schermen vertoont bij het opstarten. Ik wissel ze dus niet indien ik beeld heb.
Ander voorval. Gisterenavond Animal Planet live zitten kijken. Halverwege het programma de resterende tijd opgenomen. Dit door een druk op de knop Info, daarna Rode Rec-toets. Op deze manier stopt het dan keurig (redelijk keurig op de aangegeven eindtijd. Nu wil ik het net gaan kijken en het programma stop ongeveer een minuut nadat ik de ontvanger het uitgezet. Zwart beeld dus. Het is nu dus niet te decoderen en staat ook niet onder de Backup map. Wat zou hier dan fout gaan? Ik denk misschien te simpel als ik zeg dat m'n CD-kaart pas in 2010 afloopt?? De schotel verdraaid niet in de nacht.

Grt, Danny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel wat er mis gaat, maar niet waarom dat gebeurt.

Als je kijkt naar het kanaal dat wordt opgenomen, wordt dit ongecodeerd opgeslagen. Als de ontvanger in stand-by staat, wordt gecodeerd opgenomen. Jouw opname is dus gedeeltelijk gedecodeerd (het stukje toen je nog keek) en gedeeltelijk gecodeerd (het stuk nadat je naar bed was gegaan). Blijkbaar "denkt" de ontvanger dat het gehele bestand ongecodeerd is.

Ik ga er hierbij wel van uit, dat de betreffende CAM & kaart tijdens het afspelen in het CI-slot zaten (en dat voor de zekerheid de "verkeerde" CAM er niet inzit).

Wat je nog zou kunnen proberen: knip het wel gedecodeerde gedeelte er af (dat heb je toch al gezien) en geef Inverta de gelegenheid dit te decoderen (met alleen de juiste CAM & kaart). Maar als het afspelen al niet lukte....... Maar het kost niets het te proberen.

 

PS: Wat wel eens gebeurt als er twee CAM's aanwezig zijn, is dat Inverta decodeert met de verkeerde en ook nog denkt dat dit goed is gegaan. Dat levert uiteraard geen bruikbaar resultaat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik snap de logica van gecodeerd en gedecodeerd wat betreft de opname. Toen ik de ontvanger uitzette wordt het idd gecodeerd opgenomen.

Ik heb,net als iedereen denk ik, dag en nacht een CAM mét kaart in een slot zitten. En maar één slot bezet bij mij. Het komt overigens met beide CAM's voor en dus ligt de Matrix er voor spek en bonen naast...

De betreffende opname heb ik in een ietwat emotionele toestand gewist, haha ;-)

Ga de eerst volgende opname met dit euvel zeker even knippen en zien wat er gebeurt. Laat ook wel even weten of het werkt, want we willen de dame graag weer in goede staat van dienst krijgen.

 

Bedankt alvast voor je meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...