Ga naar inhoud


Satellliet ontvangst op een boot


Simian-Raticus

Aanbevolen berichten

De vorm van het casco is ook nogal bepalend. Rondspant geeft

sneller kantelbeweging dan knikspant. In het laatste geval

zijn er ook nog gradaties (multiknikspant). Een schotel

plaatsen aan boord -in vaste opstelling- lijkt me een onmogelijke zaak om zonder onderbrekingen te kunnen kijken.

Probeer eerst eens een moertje aan de reling te hangen met

een kort touwtje en zie of daar beweging in zit!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


een visio /technisat ant.gaat goed op een boot teminste met een LNB, met meerdere LNB's word de afstelling wat lastiger nogal gevoelig ivm.beweging van de boot.eenvriend van mij heeft er een op zijn boot gehad,heeft nu een SEATEL dacht ik 'zo'n GPS gestuurt geval,alleen heef hij hem nog niet in gebruik,kijkt vaak met Digitenne.DIE visio sat.ant. zijn teminste betaal baar.als je hem draaibaar maakt kun je met 1 LNB volstaan,je hangt er een Swaiger sat finder Plus tussen,dan kun gelijk zien op welke sat. hij staat gericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij een onmogelijke zaak erover te oordelen als je er geen ervaring mee hebt.

 

De boot mag best iets bewegen, de signaalwaarde zakt dan even iets, betekent nog niet dat je beelduitval hebt.

 

Draai een kleine schotel maar eens om de paal en kijk hoeveel centimeter je moet verdraaien voordat het beeld wegvalt, vertaal dat eens naar de lengte van de boot hoeveel die dan moet wegdraaien voordat het beeld wegvalt.

 

De laatste jaren verbleven wij de maanden augustus. september,oktober continue aan boord, mijn vrouw heeft geen soapy gemist en ik geen voetbalwedstrijd of F1, en dat gewoon met DM500 waarvan bekend staat dat ie goed signaal nodig heeft.

Alles wat we wilden zien konden we normaal bekijken.

 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich heb ik inderdaad geen schotel op mijn schip (zeiljacht)gebruikt. Wel tv-antenne en daar heb je heb je door beweging ook problemen. Bekend is dat een schotel kritischer is.

Een kleine minder dan een grotere, maar daar heb je weer problemen bij regen mee. Als schipperzoon en watersporter heb

ik een belangrijk deel van mijn leven op het water doorgebracht. Ik ga mee met een plaatsing laag op het dek.

Daar is de minste beweging. Het vastleggen met korte landvasten naar voor en achter geeft de minste beweging. Heb je weleens een sleepboot in volle vaart langs zien komen, terwijl je korte landvasten gebruikt? Schade is aardig zeker.

Met langere landvasten beweeg je meer, maar is er ook meer

rek. mvg

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op een boot een Zuid-Spanje in de buurt van Cadiz, met op de boot een Trackvision G4. De boot ligt in de haven en schommelt behoorlijk ( windkracht 6 ) maar we houden gewoon beeld op de Nederlandse zenders als ik op de giro kijkt, die bij de schotel hoort schommelt de magnetic heading tussen 279.4 en 280,8 graden. De diameter van de schotel die onder die koepel zit is niet groter dan 22 cm. Wat ik knap vind voor een 22 cm schotel, maar die zal wel iets anders werken. De receiver is een aston wamba 311.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die schotel wat jij bedoeld zijn grase gain,een soort primefocus deze hebben beslist geen hoger rendement,ik heb vroeger zo'n schoteltje gehad,zoden zgn.een hoger rendement hebben,nou vergeet het maar nl dat trechtertje staat wel in het signaal,heb hem na een week weer terug gebracht,en een 47 cm 4kanten vlakschotel genomen, is 60cm diagonaal.resultaat was een heel stuk beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de wind geen gelegenheid meer gehad om de dome eraf te halen en een foto te nemen. Maar heb even gegoogeld, en daar wat tekeningen gevonden. Het is dus een tracvision G4, de doorsnede van de schotel is 23 cm; de dome is zelf 49 cm.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 

post-8005-1318260468,8256_thumb.jpg

post-8005-1318260468,8341_thumb.jpg

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...