boaz Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch flashwizard is wel een optie maar te oud voor het goed functioneren van je dreambox met moderne images ???? FWP functioneert bij mij prima met diverse moderne images hoor (en ook de oudjes starten nog steeds prima op (tenminste, die zeldzame keer dat ze mogen) Images staan bij mij op een 1 Gb CF kaart, dus waarom weggooien. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Tonskidutch Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 zo gezien kan het... een Schaedelmeister of een Boxman image ging echter nooit goed op fwp (of ik deed het niet correct?) heb het overigens ook heel veel gebruikt op de dm7000 destijds echter ik was een beetje imagejes testen moe en ben toen op move /var overgestapt met een enkel image beiden (fwp of move/var) is een uitkomst voor het geringe flash geheugen van de dm 7000 vooral als je nog al wat plugins addons picons en grote databestanden zoals MV EPG of >flexmenu scripts< en datatoepassingen wil gebruiken. flexmenu is overigens een mooie uitbreiding die veel extra's op je dm 70(x)0 mogelijk maakt. ciao Beef Wellington of gewoon Rosbief
KoosKoets Geplaatst: 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2009 Bedankt voor het meedenken! Het is natuurlijk niet het antwoord op mijn vraag, maar wel een oplossing van het probleem. Na wat aarzelen, toch maar opnieuw geflashed. Dit keer de laatste Gemini, 4.6. Alles exact volgens plan dat hierboven door Tonskidutch is geplaatst. Klopte allemaal als een bus. Dit keer was de optie /var verplaatsen wel onder de blauwe knop te vinden. Meteen de var naar de stick verplaatst. CCcam erop. de laatste versie. Die pakte meteen de laatste update van Canaldigitaal, in tegenstelling tot de oude. Share met mijn 800 via de config file. De sat scan verliep heel stroef. Astra 2 werd helemaal niet gevonden en op de andere satelieten bar weinig services. Heb daarom maar meteen de oude settings erin gezet en de box gereboot. Nu zitten alle kanalen er wel in en heb gewoon beeld. Toch vreemd dat de satelieten niet automatisch gevonden worden... Alles bij elkaar ben ik wel tevreden en loopt alles. Hartelijk dank aan allen die op dit draadje geantwoord hebben Case closed. VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen