Ga naar inhoud


Wat is Canal Digitaal eigenlijk voor aanbieder?


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Jalu heeft een Plasma Tv met ingebouwde DVB-T tuner.
Misschien is deze combinatie de oorzaak dat hij geen goed beeld kan krijgen.


Ah ja, dat zal het zijn: mijn televisie bedenkt zelf compressie-artefacten. Want dat is wat ik zie als ik naar Digitenne kijk: een overgecomprimeerd plaatje...


DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je maakt er een grapje van, maar ik denk wel dat het waar is wat je zegt: heel veel mensen geven niets om beeldkwaliteit. Dat geeft ook een beetje perspectief over alle commentaar op Canal Digitaal over het (nog) niet volledig doorgeven van de Nederlandse NPO-HD kanalen.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Nu ga je appels met peren vergelijken. HD versus SD

Overigens de mensen die echt kwaliteit HD willen zien kijken nu naar de digitale kabel.
Dat is een stuk beter als het plaatje wat jij op je plasma via de satelliet tovert.


Van welke zender dan? Het HD pakket op de kabel bestaat uit stukken minder kanalen dan wat ik via de satelliet FTA en via CDS kan ontvangen. Overigens zien de HD zenders van Canal Digitaal er helemaal niet slecht uit, in tegendeel. Is Discovery HD bij Ziggo beter dan bij CDS? Ik kan dat niet vergelijken, ik heb geen kabel. Ik weet wel dat in absolute aantallen via de satelliet een stuk meer echte HD kanalen beschikbaar zijn dan via de kabel.(met BBC-HD als echt hoogtepunt, en die zit nergens op de kabel)

Maar daar gaat dit topic helemaal niet over volgens mij, de discussie ging over de verschillen in beeldkwaliteit tussen Digitenne en CDS. En het is heel simpel: wat dat betreft zit Canal Digitaal precies tussen Digitenne en de digitale kabel in, ALS je spreekt over de generieke Nederlandse kanalen.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel van dit topic gaat er over wat voor aanbieder CanalDigitaal is.

Zolang het dus over CanalDigitaal gaat dekt de titel al snel alle onderwerpen die je maar kan bedenken over CanalDigitaal.

 

Ik geef voor de duidelijkheid even aan dat je Digitenne in SD niet moet gaan vergelijken met CanalDigitaal HD.

Vergelijken van HD kabel en HD CanalDigitaal is weer wat anders.

Mag je het best over hebben maar met Digitenne heeft dat niets van doen, dit nog maar even vermeld voor de duidelijkheid.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken 2 mensen die beide Digitenne hebben. De één heeft een Samsung tuner de ander een Topfield die standaard tegenwoordig erbij zit.

 

Beide hebben 55cm CRT TV en zijn tevreden, maar de standaard topfield heeft nouwelijks last van storingen, de oudere Samsung heeft daar iets meer last van.

 

Beide dus 55CM 3:4 CRT 55cm TV en dik tevreden i.v.m. de analoge kabel die ze voorheen hadden. Beide houden nu zo'n 100 euro in hun zak die ze anders extra aan de kabel kwijt zouden zijn met zenders waar ze toch niet naar keken. Beide missen BBC1 en BBC2 niet, maar het zou een welkome aanvulling zijn.

 

Ik begrijp niet waarom Digitenne die niet door een paar slecht bekeken kanalen inlevert. Ja, er zijn uitzendrechten, maar dat is ook bij de andere zenders zo.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rienk
jalu kan ook nog in een onrendabel gebied zitten wat digitenne betreft
ook hier is het singaal niet optimaal en zonder buitenantenne lukt dit helemaal niet


Dat valt wel mee hoor, met een binnenantenne kan ik wel beeld krijgen.

Maar het lijkt een hardnekkig misverstand te worden dat je met DVB-T bij slechte ontvangst een slechtere beeldkwaliteit krijgt. Dat is niet zo; bij digitale ontvangst heb je perfect beeld(of in ieder geval: dezelfde kwaliteit als die wordt uitgezonden...) of je hebt helemaal niets, er is geen tussenweg. En de compressie-artefacten die ik zie bij Digitenne zijn geen gevolg van slechte ontvangst.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee inderdaad, ik kan beter mij bril afzetten, dan heb ik geen last van die compressie-artefacten.

 

Maar mijn installatie is 100% in orde, compressie-artefacten ontstaan aan de kant van de zender. Gevolg van een te lage bitrate.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Maar het lijkt een hardnekkig misverstand te worden dat je met DVB-T bij slechte ontvangst een slechtere beeldkwaliteit krijgt. Dat is niet zo; bij digitale ontvangst heb je perfect beeld(of in ieder geval: dezelfde kwaliteit als die wordt uitgezonden...) of je hebt helemaal niets, er is geen tussenweg....

Dat is dus inderdaad een hardnekkig misverstand.....!
Als de ontvangst marginaal is (signaalkwaliteit net voldoende voor ontvangst), heb je idd goed beeld (d.w.z. net zo goed als het wordt uitgezonden). Echter: bij geringe verstoringen (atmosferische storingen, reflecties t.g.v. bewegende omgeving, elektrische storing door niet voldoende afgeschermde elektrische activiteiten (idd: de bromfiets etc.)), is de ontvangst het ene moment daar, het andere moment niet. Dat resulteert in allerlei artifacts, die zich het beste laten omschrijven als: slecht beeld.
Bij Digitenne doet dit effect zich heel vaak voor. Buiten de "prime-gebieden" (randstad), waar de signaalsterkte erg hoog is, kan je vaak toch met een binnenantenne een goed beeld krijgen. Maar: je ziet niet dat je "op het randje zit", maar wel dat je soms/vaak/onder bepaalde omstandigheden slecht beeld hebt. Je moet dan echt naar de, vaak verstopte, signaalkwaliteit indicatie om te zien of dit het probleem is.

In de praktijk is het dus wat ingewikkelder dan "goed beeld of geen beeld" bij digitale ontvangst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: jalu
Maar het lijkt een hardnekkig misverstand te worden dat je met DVB-T bij slechte ontvangst een slechtere beeldkwaliteit krijgt. Dat is niet zo; bij digitale ontvangst heb je perfect beeld(of in ieder geval: dezelfde kwaliteit als die wordt uitgezonden...) of je hebt helemaal niets, er is geen tussenweg....

Dat is dus inderdaad een hardnekkig misverstand.....!
Als de ontvangst marginaal is (signaalkwaliteit net voldoende voor ontvangst), heb je idd goed beeld (d.w.z. net zo goed als het wordt uitgezonden). Echter: bij geringe verstoringen (atmosferische storingen, reflecties t.g.v. bewegende omgeving, elektrische storing door niet voldoende afgeschermde elektrische activiteiten (idd: de bromfiets etc.)), is de ontvangst het ene moment daar, het andere moment niet. Dat resulteert in allerlei artifacts, die zich het beste laten omschrijven als: slecht beeld.
Bij Digitenne doet dit effect zich heel vaak voor. Buiten de "prime-gebieden" (randstad), waar de signaalsterkte erg hoog is, kan je vaak toch met een binnenantenne een goed beeld krijgen. Maar: je ziet niet dat je "op het randje zit", maar wel dat je soms/vaak/onder bepaalde omstandigheden slecht beeld hebt. Je moet dan echt naar de, vaak verstopte, signaalkwaliteit indicatie om te zien of dit het probleem is.

In de praktijk is het dus wat ingewikkelder dan "goed beeld of geen beeld" bij digitale ontvangst.


Dat klopt, maar artefacts die ontstaan door een verstoorde ontvangst zijn in één oogopslag te onderscheiden van compressieartefacts.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...