daf_driver Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Geachte medeforummers, is jullie iets bekend over het beschikbaar komen van CI+ modules? In duitsland gaan de commercielen per 1 november in HDTV uitzenden, echter versleuteld en is alleen vai het CI+ en bijbehoren card te ontsleutelen, plus het feit dat na een jaar er dik voor betaald moet worden (50 euro per jaar) VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0 Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir
Gast aart44 Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Op de kabel in Nederland is CI+ in gebruik genomen een maandje terug voornamelijk voor TV's met ingebouwde digitale kabeltuner. Op satelliet bij CDS dus heb ik er nog geen enkel bericht over gelezen dus dat zal zo'n vaart niet lopen.
columbo Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Gelukkig maar want op die zooi zit niemand op tewachten,ik ieder een dan ook afraden zo'n module te kopen.
Eduard07 Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Origineel bericht van: columbo Gelukkig maar want op die zooi zit niemand op tewachten,ik ieder een dan ook afraden zo'n module te kopen. In Duitsland zal de introductie van CI+ mede het gevolg zijn van het feit, dat coderen van SD via satelliet door de commercielen zo "jammerlijk" mislukte. Dus de volgende stap: nieuwe (HD-)zenders alleen gecodeerd. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast aart44 Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Origineel bericht van: Eduard07 Dus de volgende stap: nieuwe (HD-)zenders alleen gecodeerd. Was het maar alleen coderen je kunt niet meer snel vooruit spoelen bij een opname je kunt de reklame niet meer overslaan en als de provider het wil kan na een aantal dagen de film van je HD gewist worden en ga zo door. Als je Duits goed is kijk maar eens naar deze video.
Eduard07 Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Origineel bericht van: aart44 Was het maar alleen coderen je kunt niet meer snel vooruit spoelen bij een opname je kunt de reklame niet meer overslaan en als de provider het wil kan na een aantal dagen de film van je HD gewist worden en ga zo door. Dat wist ik, Aart44. Ik was alleen kort-en-bondig, maar volg dit onderwerp ook op Duitse fora. Zoals in het filmpje wordt vermeld, is CI+ voor de consument inderdaad juist een stap terug. En daarbovenop: als het in Duitsland met succes wordt "ingevoerd", ziet het HD-kijken naar commercielen (RTL) in andere Europese landen er eveneens niet leuk uit. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
daf_driver Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Kijk, daar was ik dus al bang voor! Wat ze met het Entavio project dus niet is gelukt gaat dus nu met HD+ in de herkansing, alleen dus nog veel strikter voor de eindgebruiker. Zal mij benieuwen of men deze keer er wel in "slaagt" om dit door de strot van de eindgeberuikers geduwd te krijgen! Ik wacht denk ik nog maar even om een nieuwe HD-receiver te kopen. VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0 Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir
columbo Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Hopelijk hebben de software schrijvers voor de Dreambox hier al een oplossing voor gevonden om deze ongedaan temaken.
Clarke Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Net als bij Entavio zal ook dit helse ci+ initiatief door het Duitse volk hard afgestraft worden. Gelukkig zijn de Duitsers niet zo makkelijk te paaien zoals wij Nederlanders die graag over ons heen laten lopen.
daf_driver Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 Nou, ik hoop het maar! Ze zijn anders al verder dan de vorige keer met hun Entavio VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0 Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir
Eduard07 Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Origineel bericht van: daf_driver Nou, ik hoop het maar! Ze zijn anders al verder dan de vorige keer met hun Entavio Ze hebben kennelijk wel iets geleerd uit dat fiasco, want het spel CI+ wordt subtieler gespeeld. Entavio ging in eerste instantie over reeds bestaande zenders, CI+ wordt gespeeld met nieuwkomers. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen