Ga naar inhoud


Legaal NL satellietzenders in het buitenland kijken,


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Duwgati

Dat is geen wetgeving, dat is tot stand gekomen op basis van onderhandeling over prijzen die zijn afgestemd op het kijkgebied.



Ja wist ik wel dus de wetten van Hollywood.
Het is al eerder geschreven in dit forum de kaart zal op een Nederlands adres staan en als je er wat tegen wil doen zul je de eigenaar civiel rechtelijk in Nederland aan moeten pakken.


Dan zal je de kaart nummer eerst te pakken moeten krijgen! Hoe ga je dat doen zonder huiszoekingsbevel?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: TokeMUp
Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Duwgati

Dat is geen wetgeving, dat is tot stand gekomen op basis van onderhandeling over prijzen die zijn afgestemd op het kijkgebied.



Ja wist ik wel dus de wetten van Hollywood.
Het is al eerder geschreven in dit forum de kaart zal op een Nederlands adres staan en als je er wat tegen wil doen zul je de eigenaar civiel rechtelijk in Nederland aan moeten pakken.


Dan zal je de kaart nummer eerst te pakken moeten krijgen! Hoe ga je dat doen zonder huiszoekingsbevel?

mvg


Wat een gezever.

Het is heel simpel. Je mag een CD kaart niet buiten Nederland gebruiken. Dit staat in de algemene voorwaarden van CD. Doe je dat toch ben je in overtreding en kan CD jouw kaart uitschakelen. Dat uitschakelen gaat heel makkelijk. Sky UK doet niet anders als ze constateren dat de kaart op niet juiste wijze gebruikt word.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
En hoe weten ze dan welke kaar ze moeten uitschakelen?

ff binnen gaan en kaartje uit trekken en noteren?
Lijkt mij niet de juiste manier.

mvg


Denk jij nou werkelijk dat dat niet geregistreerd staat bij CD?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Dus als ik mijn TVV kaartje naar Nederland neem weet TVV dit?

Moet jij mij eens vertellen hoe zij dat dan weten?

mvg


Dat weet CD niet. Maar komen ze er achter dan......

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo


Dat weet CD niet. Maar komen ze er achter dan......


dan niks. is toch weer extra omzet voor zusterbedrijf TVV. Volgens mij heeft CD een tijd geleden ook aktief reclame gemaakt voor tv kijken op de camping (dus ook in het buitenland). Het zal ze een zorg zijn waar je kijkt, als je maar betaalt, en zolang zij alleen rechten voor NL hoeven te betalen vinden zij het prima.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de Steef

In het Verenigd Koninkrijk zijn ze niet zo van het gedogen,
dus verbieden ze het daar actief.


Maar zolang ze geen beam met narrow focus gebruiken kunnen ze niet voorkomen dat wij hier in NL naar de UK zenders kunnen kijken. Ze kiezen er zelf voor om de zenders FTA te maken.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Dus kijk je in het buitenland met zo'n kaart kan niemand daar er iets tegen doen er staat in geen enkele wet dat je niet mag kijken met een geldige kaart. laugh


@aart44,

De kaart is ALLEEN GELDIG voor gebruik in het BINNENLAND.
Ga je naar het BUITENLAND dan is de kaart daar per definitie een NIET GELDIGE kaart.

Bij NIET GELDIG gebruik staan in de koop-/huurovereenkomst (mogelijke) sancties vermeld.
Dat er zo goed als nooit gesanctioneerd wordt is weer een andere zaak.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@aart44,

De kaart is ALLEEN GELDIG voor gebruik in het BINNENLAND.
Ga je naar het BUITENLAND dan is de kaart daar per definitie een NIET GELDIGE kaart.

Bij NIET GELDIG gebruik staan in de koop-/huurovereenkomst (mogelijke) sancties vermeld.
Dat er zo goed als nooit gesanctioneerd wordt is weer een andere zaak.


Met vriendelijke groeten wink


sattaz


Je doelt op artikel 53 uit de Algemene voorwaarden!

Citaat:

Rechten op televisieprogramma’s
53. Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement/Inschrijving ontvangen televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in Nederland en in de privé-sfeer van de Klant worden ontvangen. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik van de programma’s en/of encryptiesoftware en/of het signaal – daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, gecodeerd of ongecodeerd doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens), het bewerken van de encryptie, het commercieel delen van de smartcard (cardsharing) en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisie-uitzending, vertoning in verenigings- of schoolverband, cafés, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes) – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld.



Het is verboden en wettelijk strafbaar alleen in Nederland zijn die voorwaarden geldig en kunnen ze civiel vervolgen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: sattaz
@aart44,

De kaart is ALLEEN GELDIG voor gebruik in het BINNENLAND.
Ga je naar het BUITENLAND dan is de kaart daar per definitie een NIET GELDIGE kaart.

Bij NIET GELDIG gebruik staan in de koop-/huurovereenkomst (mogelijke) sancties vermeld.
Dat er zo goed als nooit gesanctioneerd wordt is weer een andere zaak.


Met vriendelijke groeten wink


sattaz


Je doelt op artikel 53 uit de Algemene voorwaarden!

Citaat:

Rechten op televisieprogramma’s
53. Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement/Inschrijving ontvangen televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in Nederland en in de privé-sfeer van de Klant worden ontvangen. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik van de programma’s en/of encryptiesoftware en/of het signaal – daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, gecodeerd of ongecodeerd doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens), het bewerken van de encryptie, het commercieel delen van de smartcard (cardsharing) en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisie-uitzending, vertoning in verenigings- of schoolverband, cafés, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes) – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld.



Het is verboden en wettelijk strafbaar alleen in Nederland zijn die voorwaarden geldig en kunnen ze civiel vervolgen. laugh



En kunnen wij concluderen dat CD hun eigen voorwaarden niet kent want ze hebben inderdaad reclame gemaakt voor CD op je vakantieadres in het buitenland.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Het is verboden en wettelijk strafbaar alleen in Nederland zijn die voorwaarden geldig en kunnen ze civiel vervolgen. laugh


@aart44,

Waarop baseer je dat de voorwaarden alleen in Nederland geldig zijn?
Dat kan ik nergens lezen.

Het is in principe inbreuk op het auteursrecht, zeg maar een soort diefstal.
Zover ik weet wordt een dergelijk delict (als diefstal) in het land waar het gepleegd wordt behandeld.

Het feit dat zelden tot vervolging wordt overgegaan laat onverlet dat het wettelijk strafbaar is.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mojo
En kunnen wij concluderen dat CD hun eigen voorwaarden niet kent want ze hebben inderdaad reclame gemaakt voor CD op je vakantieadres in het buitenland.


@Mojo,

Ik denk dat het toch iets anders ligt.
Volgens mij zoekt CanalDigitaal bewust de grenzen van wat mogelijk is in reclame-uitingen op
in de hoop daardoor meer (of "duurdere") klanten te krijgen voor hun pakketten.

Als het er (juridisch) op aan komt zullen ze zich altijd nog kunnen verweren
met de tegenwerping dat de klant de reclame-uiting verkeerd heeft geïnterpreteerd.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

@aart44,

Waarop baseer je dat de voorwaarden alleen in Nederland geldig zijn?
Dat kan ik nergens lezen.




Misschien kun je je laten voorlichten door een advocaat in internationaal recht over bedrijfsvoorwaarden.
Je gelooft toch zelf niet dat een bedrijf algemene voorwaarden kan opstellen die wereldwijd geldig zijn. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...