Rytec Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: martis Helaas werkt niet op de nieuwe gemini "Nieuwe gemini" ? versienummer? en versie 0.8.2 van de plugin werkt op gemini 4.40 mits je de bijhorende python ipk's ook installeert. zie evt. op www.rytec.be voor meer uitleg. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
aardbeì Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Maar Niet Alleen voor NL,maar ook voor NL. Gekke combinatie spagetti met spagetti ;-) zowiezo, spagetti vindt ik niet te vr*ten, geef mij maar spaghetti mvrgr Sry, kon 't niet laten 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Henk31 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Hier vanochtend automatische update met versie 0.9.1 goed verlopen. EPG t/m volgende week dinsdagochtend. 2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli
Kabeltje87 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Da's niet "de patch", maar weer een andere (die zou ik wel makkelijk kunnen supporten, geen idee welke images dat ondersteunen). De patch waar het hier om gaat is de "EPG Import" ook wel bekend als de "oudeis" patch (sat4all alias van de bedenker). Deze patch laat de Python code data naar de EPG cache schrijven. Het effect van de plugin is nu dan ook dat de data echt binnendruppelt, je ziet de EPG lijst groeien terwijl hij loopt. Deze patch is ingebouwd in volgende images: Citaat: The patch is surely included in: - EDG Nemesis - LINSAT cvs - PLI (it use a different patch... quiet slower than standard patch) - OOZON (as you already know) Instead on other boxes (like ipboxhd, kathrein, qboxhd) i think the patch is applied on all existing images. Als je deze patch support werkt de plug-in sowieso op 3 meer images zonder reboot. Ik kan ook afleiden uit het bovenstaande citaat dat misschien de XMLTV plug-in op deze andere boxen ook zou moeten kunnen werken. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 ...deze patch... Welke (Zelf ik raak in de war)? - De oudeis patch die de functie "eEPGCache.importEvent" aan Enigma2 toevoegt. Deze wordt nu door de plugin ondersteund. - De "load" patch die de EPG reload die normaal bij opstarten wordt aangeroepen vanuit Python aanroepbaar maakt ("eEPGCache.load"). De "load" is makkelijk te ondersteunen - zodra de EPG file geschreven kan worden door epgdat.py. De eerste versie blijft sneller en gebruikt altijd veel minder geheugen.
Neptunus Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: Rytec Origineel bericht van: martis Helaas werkt niet op de nieuwe gemini "Nieuwe gemini" ? versienummer? en versie 0.8.2 van de plugin werkt op gemini 4.40 mits je de bijhorende python ipk's ook installeert. zie evt. op www.rytec.be voor meer uitleg. Ik moest op de DM8000 waarop de laatste Pli in de flash staat ook de python ipk bestandjes installeren??? Maar daarna deed de plugin het goed! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast SatMann Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 kabeltje, ik ben al eens met arnold aan het testen geslagen om die ook op de kathrein werkende te krijgen, maar daar hadden we problemen mee en Arnold heeft het dan enorm druk gehad dus die versie 0.6 had ik bijna werkende. (maar hij heeft toch veel geholpen, dus zeker een thx naar hem toe ) als je wilt kan ik dat voor jullie testen zodat die ook werkt op de kathrein? maar dan moet ik wel wat ondersteuning krijgen bij fouten. Ik kan perfect de telnet sessies doorsturen met alle informatie. je moet het mij maar laten weten en ik doe mee ps. heeft iemand nu de juiste code om die epg xmltv automatisch te laden in een image? greetz
Gast MiLo Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Als je in de 0.9.1 versie eens rondsnuffelt (tip: 7-zip kan ipk uitpakken), daar zit een hoop testcode in die je op allerlei platformen kunt draaien. Ik draai ze op mijn Windows machine tijdens ontwikkeling! test_xmltvimporter.py - Hiermee kun je een xmltv file 'importeren'. Geef een filename op de commandline op, en hij spuugt een hoop tekst uit. EPGImport.py - Emuleert enigma2 (!) in test mode, dus als je die op een commandline start. Kijk even in de code naar welke files hij probeert te lezen, je moet een xmltv.dat file erbij zetten, en liefst ook twee (kleine, kun je met text editor knippen) xmltv files. Als deze draait onder telnet, zou hij ook onder de betreffende Enigma2 moeten draaien.
Kabeltje87 Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Origineel bericht van: Kabeltje87 ...deze patch... Welke (Zelf ik raak in de war)? - De oudeis patch die de functie "eEPGCache.importEvent" aan Enigma2 toevoegt. Deze wordt nu door de plugin ondersteund. - De "load" patch die de EPG reload die normaal bij opstarten wordt aangeroepen vanuit Python aanroepbaar maakt ("eEPGCache.load"). De "load" is makkelijk te ondersteunen - zodra de EPG file geschreven kan worden door epgdat.py. De eerste versie blijft sneller en gebruikt altijd veel minder geheugen. Ik bedoel de patch die CrossEPG gebruikt. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast SatMann Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 milo, ik ga die plugin vanavond eens testen op de kathrein. ik zou natuurlijk best eerst de versie die op alle platforms draait gebruiken hé, want de kathrein zal geen gepatchte zijn; khou je op de hoogte
Dreeke Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Vooraf wil ik aangeven dat niet zwaar technisch onderlegd bent, maar vond dat ik moest meedoen met zo'n test, omdat ik er veel plezier aan kan beleven en niet wil wachten tot het broodje afgebakken is. Ik heb zelf een DB8000 met de laatste Pli Jade3 image draaien. Gisteravond het ipk bestandje via telnet geïnstalleerd. Daarna de box opnieuw gestart en éénmaal (ja, ik lees!) de opties EPGimport gestart. Binnen een minuut liepen de EPG gegevens netjes binnen op de belangrijkste zenders. Daarnaast heb ik voor het totale Sky UK pakket ook Cross EPG lopen en dat heeft elkaar niet gebeten. Ik heb geen enkele foutmelding, bug of onvolkomenheid gezien voor hetgene wat beschikbaar is gesteld in de download. Een enorm compliment voor de maker(s) voor het werk. Ik waardeer het enorm. Groet, André
Rytec Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Maar als je niets veranderd hebt in de xmltv.dat zodat ie enkel het CDS en TVV pakket moet ophalen dan haalt ie dus ook de Sky UK epg op van mijn bestand. Kun je zien of er dan geen mixed-up is op Sky UK zenders daar je daarvoor die crossepg gebruikt? laat ik het anders stellen, voordat je de plugin gebruikte, had je dan uitgebreide epg op de sky UK zenders dus op de filmzenders met details? zo niet en nu wel betekent dus dat nu mijn epg daaroverheen is gezet. Zo ja en nu ook nog, weten we dus niet welke voorrang heeft gekregen. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Littlesat Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 CrossEPG gebruikt de oudeis patch -en/of- het enigma herstart principe. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
spongebob Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 is deze 0.9.1 versie nu al te gebruiken bij ongepatchte images of moet ik nog even geduld oefenen? dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen