Gast Profisound Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Ik wil toch even wat kwijt en graag jullie reakties! Ik weet niet hoe andere eigenaren van deze lnb's er over denken maar dit zijn gewoon rampen lnb's! Ik heb er een paar dagen vier geprobeerd, maar elke keer als het ging regenen liep het signaal terug van 92% naar 35% en vervolgens helemaal geen beeld meer. Nadat de regenbui over was heb ik de lnb's even afgedroogd met me zakzoek, waarna ik weer 92% signaal had. En dit was op alle 4 de lnb's het zelfde geval. Kortom, dit zijn echt waardeloze lnb's, of ben ik de enige die dit natte probleem heeft?
Ventura Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Hoe heeft u deze LNB afgesteld? Via een satfinder?
Fatfreddy Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Heb je ook een lnb van een ander merk in de schotel uit geprobeerd ? Formaat schotel ? Schotel wel goed uitgericht ?
Gast Profisound Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Met andere lnb's heb ik dit probleem niet, ik heb Alps en een ander type van Inverto, deze doen het allemaal goed in de regen of als ze nat zijn. Dus aan de schotel ligt het niet, deze is goed uitgericht.
hvdh Geplaatst: 12 oktober 2009 Geplaatst: 12 oktober 2009 Dit probleem is al eerder gemeld bij digitalfernsehen. Mijn vuistregel: deze (en Alps) LNB's alleen gebruiken als het echt moet, als gewone LNB's elkaar in de weg zouden zitten. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
maja Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Je zou in plaats van afdrogen een middel kunnen gebruiken wat de adhesie van water verminderd aan de lnb. Dan heb je het probleem opgelost!!
Nick_Nitro Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ik heb er ook zo 1 zitten in men visiosat, en hij werkt prima. Het mag regenen zoveel het wil ik heb hier geen enkel probleem mee. Wel deftig uitrichten met een satlook ofzo. verdienpassief.blogspot.be
D_liver Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ze geven wel wat "sneller" op als mijn smart lnb tjes maar een normale regenbui kunnen ze best hebben hier 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
roland Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Een echte ramp zeg dat wel. Het moet zelfs nog niet regenen. Alleen de dauw deze tijd van het jaar is al voldoende om geen signaal te hebben. Iedere ochtend de tuin in en is over wrijven met je zakdoek, is ook nie tedoen. Snel de vuilbak in zou ik zeggen. Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120
dutchandrew Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 De LNB's werken hier perfect, of het moet gewoon keihard regen wil het signaal wegvallen. De schotel hangt hier wel aan de oost-gevel zodat het weer minder invloed heeft. Ik heb niet de indruk dat met deze lnb's het signaal sneller weg valt dan de duo-lnb of single-lnb
edbe Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 @D_liver heb je ook een foto van je T55 met de Inverto Multiconnect. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast Profisound Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Ik heb alles nog eens goed nagelopen en een beter signaal als 93% a 94% krijg ik niet. Even nat gespetterd en hoppa, dag signaal, ik moet zelfs de hele kop droog maken anders heb ik nog geen signaal. Aan m'n schotel licht het niet, alles staat goed zoals op de foto te zien is.
Miauw Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Misschien iets naar voren of naar achteren afstellen, want zo te zien zijn ze een beetje schuifbaar. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien maandagmorgen modelletjes? Als ik aan regen denk, dan denk ik aan ergens lekage, zijn de kabels/aansluitingen goed afgeschermd? Alps LNB's hebben zover ik gelezen heb altijd de voorkeur bij dit type schotel. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
cheapwatcher Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Ik hoorde van een shop ook al dat deze lnb's snel uitvallen bij regen. Ik ga binnenkort m'n twins vervangen door quad lnb's, maar ga dus gewoon weer voor 2 alps en 2 gewone inverto's. Die bevallen we tot nu toe zeer goed. Alleen zondagavond even uitval vanwege dikke onweersbuien, maar dat had iedereen wel. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast Profisound Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Ik heb al nieuwe lnb's besteld, ik blijf niet klooien met die dingen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen